Social Icons

Pages

Sunday, September 01, 2013

EKSKLUSIF !!! PM @NAJIBRAZAK UMUM POLISI BARU EKONOMI BUMIPUTERA PADA 14 SEPTEMBER !!!


Orang-orang Melayu bakal mendapat berita gembira pada 14 September ini kerana Perdana Menteri akan mengumumkan Polisi Ekonomi Bumiputera bagi memperhebat penyertaan bumiputera dalam ekonomi negara ini.Polisi yang bakal diumumkan di hadapan 5,000 orang di Dewan Agong UiTM Shah Alam dijangka akan memberi tumpuan kepada pendidikan,pekerjaan dan peluang perniagaan kepada bumiputera.Perdana Menteri juga akan menegaskan komitmen kerajaan dalam merangka strategi dan program intervensi,termasuk pendekatan baru bagi memantapkan ekonomi bumiputera di negara ini.Pengumuman ini sekali gus menjawab semua kritikan yang menuduh kerajaan tidak memberi perhatian serius kepada agenda bumiputera.Ternyata kerajaan tidak pernah meminggirkan bumiputera,tetapi terus komited untuk merapatkan jurang ekonomi antara kaum.

Komitmen Perdana Menteri ini mampu memberi harapan baru kepada orang-orang Melayu yang meragui kepimpinan berikutan perkembangan politik semasa yang banyak mengguris hati dan tidak memihak kepada orang-orang Melayu.Penghinaan terhadap agama Islam dan juga kes-kes jenayah yang menjadi-jadi akibat tunduk kepada desakan pembangkang untuk menghapuskan Akta EO dan ISA telah membuatkan orang-orang Melayu melihat kerajaan sebagai mengkhianati sokongan mereka selama ini.Malah,orang-orang Melayu turut mengaitkan kebiadapan kaum lain menghina Islam dan Melayu sebagai berpunca dari sikap kerajaan yang sanggup memaafkan Namewee suatu ketika dahulu.Hari ini,sudah dua tiga video dibuat oleh Namewee untuk menghina Melayu,tidak termasuk filem The New Village yang menyanjung komunis. 

Semua ini membuatkan orang-orang Melayu melihat kerajaan sebagai lemah kerana terlalu tunduk kepada kaum lain dan juga pembangkang.Bertitik-tolak dari itu,orang-orang Melayu mempersoal dasar keterbukaan kerajaan dalam mengendalikan GLC dan hal-hal lain yang berkaitan Melayu.Bagaimanapun,perkembangan terbaru ini membuktikan bahawa segala keraguan orang-orang Melayu adalah tidak berasas.Hakikatnya,kerajaan tidak pernah meminggirkan orang-orang Melayu dalam apa jua segi dan tindakan kita mengundi BN dalam PRU yang lalu adalah tepat.

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas keberanian dan kemurahan hati pemimpin Islam/Melayu UMNO kita, YB PM kita ini!

Namun, saya amat risau sekali, kerana mengesyaki sedang berlaku pembunuhan beramai (Genocide), ke atas umat Islam/Melayu, termasuk pemimipin, bijak pandai dan usahawan kat bumi pusaka Tanah Melayu kita ini, dgn segala mcm cara. Ini termasuklah rompakan/pembunuhan (termasuk racun kimia yg. boleh sebabkan terutamanya kanser paru-paru/hati dan sakit jantung, dan pembunuhan kejam di merata tpt.), kemalangan jlnraya terutamanya dgn lori/treler/kereta (termasuk langgar-lari oleh lori ganas ke atas 4 pegawai JAKIM di S'wak, dan pegawai polis/tentera yg. asyik dilanggar atau berlanggar, yg. mana saya syaki, antara MO penjenayah ialah kereta/lori depan akan brek tiba-tiba menyebabkan kereta/motosikal kat belakang terbabas/terpaksa ke laluan bertentangan, maka dilanggar; atau penjenayah asyik letak lori/kereta `rosak` tepi jln. tanpa tanda AMARAN atau yg. cukup - umat Islam boleh dikenali dari tudung, kopiah, atau ayat Al-Quran di kenderaan atau seragam polis/tentera), kemalangan industri, kebakaran dan pengedaran dadah/senjata dan kebebasan seks (termasuk pornografi/pelacuran/kehamilan luar nikah)!

Saya ingin cadangkan KDN bekerjasama dgn. JPJ dan PDRM - jgn. hanya bergantung kpd. polis negeri, kerana saya syak jenayaha-jenayah ini diketuai oleh GENG KONGSI GELAP CINA, dan DALANG di belakang geng Cina ini disyaki Cina DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu mereka, dari PAP-Barat-Israel).

Cara-cara jenayah-jenayah kejam ini memang dilakukan pd Bumiputera Mexico dan Latin Amerika, di mana CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika (lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH!

Dan Mossad-CIA pula berpusat di S'pura, termasuk bangsa Yahudi Israel MENYAMAR jadi rakyat Mexico (saya syaki juga sbg. rakyat Latin Amerik, terutamanya dari Coombia) (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009). Maka, saya syak sindiket dadah/senjata besar , contohnya yang diketuai Cina Malaysia/Singapura, dan 3 bangsa ‘Mexico’ ini yg. sebenarnya saya syaki adalah ejen Mossad – lihat di http://www.nst.com.my/nation/general/death-sentences-for-5-upheld-1.337943, Death sentences for 5 upheld, 15 August 2013. Sebab itu jgn. hantar pulang penjenayah ini ke "negara asal" supaya ejen-ejen PENGGANAS Mossad/Barat biar MERANA dgn. hukuman mati atau dlm. penjara kita! Maka, kalau dihantar pulang, tentu terlepas!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Jadikan pru13 sejarah pahit..sekarang masa nya untuk membantu melayu dan bumiputra dalam segala bidang..lupakan cina2 yang tak mengenang budi..tanpa undi mereka bn masih berkuasa..dan insya Allah undi Melayu terhadap bn akan bertambah jika mereka terus dibantu sepenuhnya.

Terang Bulan said...

tuan, alhamdulillah klu bagai dikata. seharusnya dihargai & disokong apa jua usaha yg menguntungkan org melayu. namun, jgn la kita sandarkah sepenuhnya agenda melayu kpd pemimpin & parti politik. sebabnya kebelakangan ini tindaktanduk mereka kurang meyakinkan malahan agak mencemaskan org melayu. saya tetap pendokong kuat umno sejak sekian lama tetapi pecaya la tabiat pemimpin umno ni menjelang pemilihan parti mereka akan menunjuk2an konon berjuang utk org melayu. tak pecaya tuan perhatikan lah minggu2 & bulan2 mendatang ini.

Anonymous said...

Memang seluruh umat melayu akan.bersyukur namun kita masih tetap ada ragu ragu ketana sryelah sekian lama dan pelbagai program dan skim diperkenalkan sebelum ini semuanya hampeh. Kenapa jadi begitu? Ketana dilaksanakan pemimpin yang lemah dan tiada jiwa perjuangan. Najib kena padtikan program pembgnan ekonomi bumiputera ini bersifat menyeluruh, realistik, mesra pelangan, success proven dan transparent. Kalau tidak....jgn salahkan rakyat hilang kepercayaan seperti kecewanya rakyat dgn Pak Lah seyelah memberikan peluang dan kepercauaan.

hangkedee said...

Boleh harap ke PUNAHSIHAT Ah jib gor

Anonymous said...

Itu mungkin tembelang utk tarik balik sokongan ahli umno menjelang PAU nanti.... oklah tu selepas punaisihat dah songlap beratus juta. Tinggal seredak baru nak bagi pd Melayu...

 
 
Blogger Templates