Social Icons

Pages

Saturday, October 26, 2013

BONGKAR !!! #PRKSUNGAILIMAU !!! DULU BENCI,KINI ARWAH AZIZAN DIJADIKAN KEMPEN !!!


Selesai sudah penamaan calon bagi Pilihan Raya Kecil Sungai Limau dan sekarang adalah masa untuk berkempen bagi kedua-dua calon Barisan Nasional dan PR.Namun, apa yang mengecewakan,tindakan PAS yang menggunakan bekas Menteri Besar Kedah,Arwah Tan Sri Azizan sebagai modal untuk berkempen.Sedangkan umum tahu konflik yang terjadi di Kedah sewaktu di bawah pentadbiran arwah yang kerap menjadi kecaman PR kerana mengamalkan dasar sama rata kepada semua pihak.Dahulu,Pharolrazi kerap menyelar segala tindak tanduk arwah sehingga melancarkan perang saraf bagi menentang tokoh politik yang berjiwa besar itu.Apa yang terjadi sekarang,seumpama tidak mempunyai perasaan,arwah dijadikan modal kempen walaupun masa hidup beliau dipenuh dengan tentangan dari ahli parti sendiri termasuk parti komponen PR itu.Terdesak sehingga menggunakan kebaikan arwah untuk mendahului hati pengundi di kawasan Sungai Limau kerana penduduk di situ merupakan penyokong kepada Ustaz Azizan.Kalau dahulu,apa sahaja cara digunakan untuk mencantas bekas Menteri Besar itu sehingga satu masa,beliau dikatakan merajuk dengan mereka. 

Masa hidup,tidak dikenang.Tetapi apabila beliau sudah lagi tiada,segala kebaikan dibawa naik untuk disampaikan bagi pihak parti untuk mempertahankan kerusi di Sungai Limau itu.Orang yang bijak akan dapat menilai kebodohan PAS terutamanya dalam hal ini, mereka dilihat terlalu bermuka-muka dan menngunakan kesempatan dalam kesempitan.Terlalu taksub untuk mempertahankan kerusi yang selama ini milik PAS sehingga tidak memikirkan secara waras dan matang berkenaan tindakan mereka.Tidak teringatkah dahulu mereka yang kerap mengecam dan menindas arwah,tapi sekarang cuba untuk menjaja nama beliau bagi kepentingan politik.Sah-sah sudah jauh menyimpang dengan dasar perjuangan PAS yang membawa agama Islam sebagai asas perjuangan dalam parti kalau menghormati arwah juga tidak pernah tejadi ketika beliau masih bernyawa.Rakyat sudah pasti tidak bodoh untuk menilai situasi ini,bukan untuk berkempen,tetapi memikirkan dasar kemanusiaan dan sikap mereka yang tidak berperasaan ini membuatkan orang bertambah jengkel dan meluat dengan PR.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Apa nak jadi PAS ni?! Patutnya pemimipin Islam kita dr. UMNO/PAS kena BERSATU, bertindak dgn amat TEGAS tanpa sebarang kompromi, spt. Sultan Brunei dan negara Liga Arab, laksanakan Hukum Hudud (dan siapa-siapa Bukan Islam buat aniaya kat umat Islam juga, mesti kena bawah Hukum Hudud spt. di Arab Saudi - bukan hanya yg. Islam dihukum)! Pedulikan kecaman KEJI si KAPIR-KAPIR Barat-Zionis (lihat akhbar anti-Islam di http://www.dailymail.co.uk/news/article-2471776/Sultan-Brunei-introduce-new-sharia-laws.html). Tahu nak kutuk undg-undg Syariah Islam kita, yg. termasuk Hukum Hudud, tapi bawah "demokrasi/hak asasi" LIBERAL SAMPAH Barat-Zionis, boleh pula dihalalkan rejim-rejim Barat-Israel untuk membunuh umat Islam dgn. amat BUAS, sesuka hati secara beramai (GENOCIDE) spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Pakistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini. Bahkan pengganas TALEBAN, BOKO HARAM, Al SHABAAB, AL-QAEDA dsbnya adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas; lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013 (lepas itu si Barat-Israel BERPURA kononnya asyik diserang al-Qaeda/Taleban dsbnya)!

Dan ramai puak KAPIR makin jahat kat Brunei tu - mereka bukan main nak kerja kat Brunei, nak gaji tinggi; tapi belakang, tak habis-habis menghina budi baik BUMIPUTERA Islam/Melayu Brunei, terutamanya kerana tak benarkan penjualan alkohol mahupun pembukaan pub/kelab malam! Lepas tu si Kapir, terutamanya si Barat-Zionis asyik buat parti gila seks-alkohol bebas tak habis-habis! Yg. pekerja KAPIR dr. Filipina/Thailand pula, ramai betina LUCAH yg. goda suami Brunei yg. kaya, atau anak muda Brunei - utk- jatuhkan akhlak atau tinggalkan isteri.

Jadi, harapnya lepas ini, Sultan Brunei juga lebih tumpukan kpd. pengambilan pekerja Islam termasuk umat Islam Mindanao (kaya minyak-gas) yg. asyik dibunuh dgn. kejam oleh si Kapir Filipina, mcm. umat Islam selatan Thailand (juga kaya minyak-gas) asyik dibunuh si rejim Kapir Cina Thailand! Dan juga ambil pekerja Islam Malaysia, Cambodia, Indonesia dan Bangladesh - bantu sesama saudara Islam kita.

Dan juga makin bahaya kerana Cina KAPIR Sabah/S'wak/S'pura makin berlambak kat Brunei tu - dan ramai sengaja kahwin dgn. Cina Brunei atau Bumiputera Bukan Islam, utk dpt PR, utk. menambahkan lagi jumlah mereka serta menguasai perniagaan dan hartanah!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

 
 
Blogger Templates