Social Icons

Pages

Sunday, October 27, 2013

EKSKLUSIF !!! KISAH SEBENAR KENAPA HARGA GULA DINAIKKAN TERBONGKAR !!!


Pengurangan subsidi gula yang diumumkan oleh PM dalam belanjawan yang dibentangkan baru-baru ini bagi penulis bukanlah satu masalah yang besar pada rakyat.Berapa banyak sangat lah yang rakyat beli gula dalam tempoh sebulan ? Penulis sendiri guna 1kg gula untuk tempoh 2 bulan.Kalau melepak di kedai mamak pun minum air kosong atau pun kopi-o kurang manis,tu pun sebab nak sedapkan hati mamak,takkan lah nak melepak minum air kosong je.. hehe.Apa pun bagi penulis rakyat tak perlu 'melompat' dengan pengurangan subsidi gula .Tapi kita tahu peniaga-peniaga makanan akan ambil kesempatan untuk menaikkan harga jualan mereka, terutama kuih muih yang manis ni,apa susah boikot je atau memang tabiat rakyat Malaysia ni suka 'consume' bahan-bahan makan yang manis ni ? Sebenarnya penulis pernah buat artikel pasal gula ni satu ketika dulu bagi menjawab statement 'bodoh' Mahfuz Omar yang mempersoalkan mengapa 'subsidi' gula perlu ditambah walaupun harga pasaran dunia turun.Rasanya elok lah di 'copy-paste' artikel lama ini untuk tujuan pemahaman rakyat Malaysia mengenai bekalan gula dalam negara

MANA ARTIKEL ITU ???


UNTUK SELANJUTNYA 

untuk pengetahuan Pembaca Badut Rakyat,di luar negara seperti australia,mereka mementingkan kesihatan,harga gula pun naik juga.kenapa tak nak kecoh ??? di tempat yg saya tinggal di washington dc pun harga gula tinggi juga.ini semua kerana ramai yang menghidap penyakit diabetis.kenapa nak kecoh bila harga gula naik di malaysia ??? lain kali tengok isu wahai puak PR

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates