Social Icons

Pages

Tuesday, October 08, 2013

EKSKLUSIF !!! SIAPA SEBENARNYA YANG ANJING ??? @UMONLINE UTUSAN MALAYSIA,ROS,UMNO ATAU TONY PUA ??? WAJIB BACA !!!!



Mungkin untuk menutup malu kerana satu dunia sudah tahu betapa korup dan jahatnya DAP sehingga sanggup menipu ahli sendiri dan memanipulasi pemilihan CEC,maka Tony Pua kini menyalak-nyalak tidak tentu hala.Akibat tidak tahu di mana hendak diletak muka penipunya,tidak semena-mena UMNO,ROS dan Utusan Malaysia pula menjadi sasaran Tony Pua untuk disalak.Pemilihan CEC menjadi kecoh apabila 753 perwakilan membuat aduan kepada ROS kerana tidak menerima notis mesyuarat sekali gus dinafikan hak mengundi.DAP cuba berdolak dalih,malah menipu kononnya 500 dari mereka ada menghantar surat memberitahu tidak dapat hadir.Bagaimanapun,DAP tidak berjaya memperdayakan sesiapa memandangkan mereka tidak mampu membuktikan surat tersebut wujud.  

Lagipun,DAP juga tidak mampu menjawab kenapa para perwakilan itu membuat aduan kepada ROS jika benar telah memberitahu lebih awal yang mereka tidak akan hadir.Akhirnya,DAP terpaksa akur dan membuat pemilihan semula pada 29 September lepas.Pemilihan semula ini sekali gus mengesahkan yang DAP telah berlaku tidak telus dalam pemilihan awal.Justeru,saya tidak faham kenapa UMNO,Utusan Malaysia atau ROS pula yang dimarahi DAP.Sudah menjadi lumrah permainan politik di mana musuh akan mengeksploit kelemahan dan keburukan lawan dan itulah yang dilakukan oleh UMNO.Utusan Malaysia hanya bertindak melaporkan kejadian,manakala ROS pula memberi arahan berdasarkan aduan perwakilan DAP sendiri.Mana-mana manusia yang waras akan memahami kronologi mudah ini.Tetapi,seekor anjing seperti Tony Pua,tentunya tidak faham apa-apa dan hanya menyalak apabila diperintah tuannya.saya faham yang tuan Tony,iaitu Lim sekeluarga kini sedang menahan malu atas apa yang telah dilakukan mereka.Lebih malu lagi apabila pemilihan semula menyaksikan undi mereka merosot,walaupun lebih ramai perwakilan tidak hadir berbanding pemilihan awal dan walaupun begitu ramai calon yang menarik diri di saat akhir.     

Maka,Tony ditugaskan untuk membuat bising menyalak memanggil ROS and Utusan sebagai anjing dan UMNO sebagai tuan anjing.saya faham kenapa Tony membayangkan seolah-olah semua jabatan dan organisasi penguatkuasaan adalah di bawah telunjuk kerajaan,iaitu kerana DAP sememangnya mengimpikan sistem sedemikian.Dari apa yang kita lihat,sekiranya DAP berkuasa sepenuhnya,semuanya pasti berada di bawah telunjuk Lim sekeluarga dan tiada lagi kebebasan bersuara sebenar- benarnya.buktinya,DAP telah beberapa kali menghalang kebebasan akhbar yang tidak sealiran dengannya.Namun,Tony sepatutnya tahu bahawa UMNO dan kerajaan BN bukan seperti DAP. Selama ini kerajaan tidak pernah masuk campur dalam apa-apa urusan penguatkuasaan seperti mahkamah,polis,SPR mahupun ROS.Buktinya,pemimpin UMNO sendiri pernah ditangkap dan dipenjara.Malah,UMNO itu sendiri pernah diharamkan oleh ROS.Apakah Tony lupa sejarah itu ataupun sememangnya tidak pernah tahu ???  

UMNO telah terpaksa didaftarkan semula walaupun ia merupakan parti yang memerintah.Bukankah ini merupakan bukti yang cukup kukuh mengenai ketelusan dan tahap professional UMNO dan kerajaan ???  Oleh itu,jika DAP ingin menyuruh anjing mereka menyalak,sekurang-kurangnya biarlah kena pada tempatnya.Sudahlah keluarga Lim sedang berhadapan dengan malu besar akibat menipu dalam pemilihan CEC dan juga akibat undi merosot,kini terpaksa malu sekali lagi apabila anjing mereka menyalak tak henti-henti memberitahu orang betapa bodohnya keseluruhan kepimpinan DAP itu.Isunya mudah saja iaitu yang mengadu adalah ahli-ahli/perwakilan DAP,jadi jika ada ‘anjing’ yang terlibat dalam isu ini maka anjing itu tentulah dari dalam DAP sendiri.ROS hanya menjalankan tugas.Apakah DAP inginkan ROS berbuat bodoh saja jika ada ahli-ahlinya yang mengadu ??? Apakah Utusan Malaysia perlu berbuat bodoh juga apabila mendapat berita sensasi seperti ini ??? Sampai bila DAP akan sedar bahawa bukan semua orang bodoh dan bukan semua orang tidak telus seperti mereka ??? jawapan di tangan mereka sendiri

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

11 comments:

Labu8455 said...

Dah nama pun Tony Pua (dalam hokkien pua tu "setengah") jadi otak pun mungkin dah tinggal setengah aje pasal tu asyik dok meroyan memanjang.Orang jenis "setengah" ni biasanya berkelakuan dan bertindak dengan cara serba kurang termasuklah kurang ajar. Rawatan untuk orang macam ni perlu diberikan satu "renjatan" (shock treatment) termasuk penampar kalau terjumpa dimana mana.

Anonymous said...

pihak yang melakukan tugasan ikut peraturan tetapi tidak menguntungkan Dapig digelar sebagai anjing.

pihak yang melakukan tugasan dan tugasan itu 'berbayar' bagi menguntungkan Dapig akan dianggap sebagai babi dewa.

pihak yang melakukan tugasan dan ianya dilakukan dengan beretika tetapi secara kebetulan menguntungkan Dapig adalah pihak yang melepaskan anjing tersepit.

justeru, usah dihiraukan bebelan si anjing tersepit kerana kalau tidak disalak tentu ia akan menggigit. pekakkan aje telinga.

Anonymous said...

kalau di AS pihak yang digelar sebagai 'anjing' tentunya akan bertindakbalas.

setidak-tidaknya boleh gunakan satu undi di tangan untuk menghukum penghina atau mempengaruhi rakan-rakan untuk tidak memberikan undi.


Anonymous said...

AZEEZ RAHIM tak pi haji?? patut pengerusi pi haji. JAMIL KHIR perhi tapi AZEEZ RAHIM
tak pergi... hmmm.. AZEEZ RAHIM bukan pilih kebajikan tapi lebih pentingkan politik.

Anonymous said...

Cina kafir makan babi, mati masuk neraka...korang Melayu Islam nak ikut ke?

Anonymous said...

Jom kita bunuh je cina cina DAP yang kurang hajar ni nak?

Anjing gila harus dibunuh, kalau tidak akan menggigit orang ramai.

Bunuh TONY PUA! BUNUH!!!!

Anonymous said...

Jom kita bunuh je cina cina DAP yang kurang hajar ni nak?

Anjing gila harus dibunuh, kalau tidak akan menggigit orang ramai.

Bunuh TONY PUA! BUNUH!!!!

Berapa juta korang nak bayar kalau aku bunuh Tony Pua?

Anonymous said...

Pi MAMPOSlah BABI-BABI si bangsa PENDATANG MUSUH ISLAM/MELAYU, dr. DAPBANGKAI/PKR! Mereka makin DAJAL - jadi mesti lawan mereka habis-habisan, dgn. pelbagai cara!

Patutnya, kita sbg. NEGARA ISLAM perlu ambil pelarian Islam Rohingya, selatan Thailand dan Mindanao dgn.SEGERA, yg. asyik dibunuh dg. amat kejam secara bermai-ramai (GENOCIDE) oleh si KAPIR ganas - lihatlah S'pura yg. mengambil imgran/PENDATANG Bukan Islam Cina/Kristian dan dan Israel membawa berjuta imigran Yahudi/Kristian Zionis sampai berjuta utk. MENGECILkan Bumiputera Melayu/Islam di S'pura/Palestin, tapi rejim Cina PAP/Israel bukan main lagi, sekutu utama si "pencinta demokrasi/hak asasi (SAMPAH)" Barat!

Hari itu, bukan main galak lagi EVANGELIS Star melaporkan tentang peningkatan penghijrahan pekerja Nepal ke Malaysia ini (di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/10/05/No-jobs-no-hope-Nepals-workers-head-to-the-Gulf-and-Malaysia.aspx, No jobs, no hope, Nepal's workers head to the Gulf and Malaysia, October 5, 2013) - majoriti adalah beragama Hindu, dan makin ramai menjadi Kristian, sedangkan Bumiputera dan umat Islam di Nepal makin ditindas! MUSUH ISLAM/MELAYU amat risau dgn. kedatangan imigran Bangladesh/Indonesia Islam, jadi mereka akan cuba memperjuangkan kemasukan pekerja asing Nepal Bukan Islam beramai-ramai; maka KDN mesti berhati-hati!

Lihat di -

1. http://www.globalpolitician.com/print.asp?id=4993,
Reconstruct National Integrity of Nepal with the History of Neolithic Terai, By Prakash Bom:

Geographically, Nepal is made up of three physical regions highlands, hills and plains known as Himalayas, Pahad and Terai. Anthropologically, the aboriginal people of these three regions of Nepal are Tharus, Magars, and Kirats…..

The new invaders of these regions both Pahadi and Madhesi upper caste Hindus who are dominantly running the current politics of impropriety must back off from their propaganda based politics for homogenizing their false ethnicity over all in order to wipe out the existence of the indigenous nationalities from within their invaded territories. If these invaders are farsighted then the best thing they can do is to consider the existence of indigenous nationalities in drafting constitution with the terminologies that supports their existence within Nepali national-hood.

……The medieval age Caucasian Indo-European Aryan invaders who invaded Nepal during Mogul India most of them were upper caste Hindu and Madhesi must restrain their political authority after getting people's mandate from Constituent Assembly elections from forcefully superimposing their false political agenda in the name of marginalized ethnic group. This is an act of political impropriety. But if they really see their political future then they could respect the history of really marginalized indigenous nationalities of Terai such as Tharu, and see the significance for reconstructing the national integrity of a new democratic Nepal…..

2. http://www.nefin.org.np/list/Indigenous-People-of-Nepal/5/0/5

• Majority girls sold for the prostitution are indigenous.
• Majority of school drop out are indigenous students
• Majority of prisoners are indigenous people. ….
• Police and army celebrate Hindu festivals such as Dasai, Tiahar, Basanta Panchami spending million of rupees from national revenue.
• Buddhist indigenous soldiers are forced to worship Hindu religion in police and army barracks….

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Oi anon 4:59pm, lu ni asyik serang Datuk Azeez apasal! Itu antara dia dan Allah SWT - pergi Haji bukan sebab SAMSENG mcm. lu mahu PAKSA dia BODOH atau nak menunjuk pd. orang! Lu tak tahu hukum Islamkah?

Kerana lu BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi BERAMBOS terus kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!

Anonymous said...

majoriti Melayu melihat Dap umpama anjing menyalak bukit dan hanya segelintir Melayu yang beranggapan Dap adalah anjing menyalak busut

Anonymous said...

Mung ni ada masalah, baik pegi jumpa doktor, org post lain mung gi tang ke lain. Jgn2 mung tidak dapat apa yg di hajat dari Azeez kot.

 
 
Blogger Templates