Social Icons

Pages

Friday, October 18, 2013

HOT NEWS !!! BAPA SEORANG MURID INDIA MENGHINA QURBAN DAN DIGANTI BABI ??? VIDEO INSIDE !!!


1 video telah berlegar dari semalam berkenaan dengan bapa seorang murid india yang menyerang guru besar sekolah,kerana tidak puas hati Quban Lembu dilakukan di sekolah.Malah bapa murid ini mempersoalkan kenapa tidak digantikan dengan babi.agak-agaklah,apa masalah dia ni ??? 

selalunya Qurban Lembu ini tak silap saya banyak diadakan di sekolah dan masa cuti,yang si anak anda tu kenapa datang masa cuti untuk melihat Qurban lembu tu ??? tak boleh fikir kerr ??? nampaknya Warga berbangsa india sengaja membangkitkan isu bersifat rasis semata-mata tidak bertempat.Walhal amalan ini telah lama dipraktikan tanpa melibatkan mana-mana murid yang bukan beragama islam.saya malas nak komen panjang-panjang,nanti kata saya racis pulak.lihat video di bawah


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

deey machaa...tolong ingat sikit..ini malaysia tau! islam agama persekutuan! lu punya bangsa hanya minoriti! tarak suka duduk malaysia kalu, boleh berambus pigi india tinggal jugak!

Anonymous said...

apakah sekolah tidak boleh anjurkan kegiatan keagamaan? kalau boleh katakan boleh dan kalau tidak katakan tidak

jangan double standard, yakni sekolah vernakular dibolehkan sementara sekolah awam tidak boleh?

dalam isu ini ianya melibatkan siapa? Pas/Umno/PKR? makanya biarlah mereka yang terbabit mengeluarkan kenyataan berhubung penganjuran berkenaan.

dalam konteks keagamaan apakah pemancungan babi merupakan salah satu dari amalan keagamaan bapa murid ini? kalau benar agama apa? agama baru ker?

manjung said...

deey paria babi tak boleh sembeleh kawasan sekolah tapi lu punya kepala boleh sembeleh kawasan sekolah. ada paham...

Anonymous said...

Apa komen Macai PR

Anonymous said...

Ni la nme india ktingglan zaman.... bgus ko blik negeri india.... buang kerakyatan dia.... kat sna mmg ko x leh smblih lembu... tp leh semblih ank sndri

Anonymous said...

Korban lmbu d skolah blh jd isu ye en saravanan..... korban d skolah mmg dh lme d lakukan... nape bru skrg perlu d pertikaikn.... dh tau babi 2 haram d sisi islam... tlg respect agama kami.... sptmna bedirinya batu caves 2.... x pernh plak kami cerca or maki.... kt 1 mlysia.... sntisa fhm antra agama2 lain

Anonymous said...

Punya la BODOH si Saravanan ni... otak dia kat bontot kot...

Hari tu kan cuti sekolah... bukannya ada murid kat sekolah. Murid Islam je yang dijemput. Yang ko sensitive tak tentu pasal tu apa hal... Saja nak dapat publicity murahan macam pelacur !!!

Anonymous said...

Ini lh masalah yang akan timbul bila orang islam terlalu memberi muka kepada penganut agama lain..Pertama en saravanan ni tak perlu minta pekeliling mengenai aktiviti yang boleh dijalankan disekolah..Apa yang dia perlu faham adalah perlembagaan negara kerana dia wargane gara malaysia..Perlembagaan meletakkan Islam adalah agama rasmi negara malaysia. Oleh itu jelas menunjukkan upacara keaagamaan bagi Agama islam boleh dilakukan di mana2. dia jelas sekali tidak memahami pelembagaan negara yang cukup mudah. Macam mana dia nak hafal buku kuning pekeliling pulak kalau benda simple ni pun tak boleh faham.

kedua, agama apa yang melakukan penyembelihan babi..Hindu ada makan babi ke??Saya ada kawan hindu tetapi setahu saya dia tak makan babi..Makan kambing ada la...

Anonymous said...

hahahahahahhahhahahhahahahhahahhahahahhahahahaha. ha. ha. ha. ha. tak cukup nafas aku nak gelak. rasa kan "ustaz" & "imam" dalam PAS yang pangkah Pakatan Rakyat. tolong le antar mamat saravanan ni berdialog dengan guru Nik Aziz ttg isu ini. Petah sungguh mulut dia. Memang sesuai.

 
 
Blogger Templates