Social Icons

Pages

Thursday, October 17, 2013

KURANG AJAR !!! DAP TETAP BERTEGAS UNTUK GUNA KALIMAH ALLAH ???


DAP tetap bertegas dengan pendiriannya berhubung penggunaan kalimah ALLAH.Setiausaha Agung DAP,Lim Guan Eng berkata,parti itu tetap mempertahankan dan tidak akan berganjak daripada pendirian mereka sebelum ini. 

“Walaupun Mahkamah Rayuan memutuskan Gereja Katolik dilarang menggunakan kalimah ALLAH dalam penerbitan akhbar mingguannya The Herald,kita (DAP) tetap dengan pendirian seperti sebelum ini. Pendirian DAP berhubung isu kalimah ALLAH adalah jelas.Saya rasa anda semua tahu apakah pendirian DAP berhubung isu ini,namun pendirian berkenaan tidak mewakili suara pakatan pembangkang,” katanya kepada media semalam.Mahkamah Rayuan sebelum ini memutuskan Gereja Katolik dilarang menggunakan kalimah ALLAH dalam penerbitan akhbar mingguannya, The Herald.Ini bermakna keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 31 Disember 2009 yang membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam penerbitan Roman Katolik adalah dibatalkan.Mahkamah Rayun juga berpendapat,tiada alasan mengapa Gereja Katolik berkeras menggunakan kalimah itu dalam penerbitannya,jika dibenarkan akan menyebabkan kekeliruan dalam masyarakat.

Bagaimanapun,Guan Eng berkata,Pakatan Rakyat (PR) akan mengadakan mesyuarat pada hari ini bagi membincangkan isu berkenaan.“PR akan bermesyuarat esok (hari ini) untuk membincangkan pendirian ketiga-tiga parti berhubung isu ini.Mesyuarat itu menentukan pendirian PR dengan tidak mengetepikan pendirian mana-mana parti di dalamnya (PR).Mesyuarat ini juga diadakan bagi menghormati ketiga-tiga parti dalam mengeluarkan satu kenyataan bersama.Saya tidak boleh bercakap mewakili pakatan pembangkang kerana isu ini adalah sensitif,jadi kita akan tunggu mesyuarat PR dalam menentukan pendirian pakatan terhadap isu ini,” katanya.

Sebelum ini,Guan Eng pernah mendesak kerajaan supaya membenarkan penggunaan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu seperti yang diamalkan di Sabah dan Sarawak sejak 50 tahun lalu ketika menyampaikan perutusannya sempena Hari Natal tahun lalu.Pada awal tahun ini,PR mengambil pendirian menyatakan Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah ALLAH dalam amalan mereka walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran yang seterusnya turut dipersetujui Mursyidul Am Pas,Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalan Presiden Pas,Mohamad Sabu.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...



SYUKUR ALHAMDULILLAH Allah SWT telah MELINDUNGI kita umat Islam/Melayu yg. makin TERANIAYA, di Tanah Melayu PUSAKA nenek moyang kita, dr. sebelum diJAJAH si Kapir BUAS LIBERAL British-Zionis laknat lagi!

Namun, harapnya K'jaan/Jakim/JAWI akan memastikan KEDAJALAN KAPIR musuh Islam/Melayu idr. DAPBANGKAI/PKR ini tidak akan berulang - apa saja isu berkaitan Islam mesti dibicarakan di MAHKAMAH TINNGGI SYARIAH, kerana M'sia adalah NEGARA ISLAM, bukan di mahkamah sivil (yg. asasnya ditubuhkan si LIBERAL Barat-Zionis). Kalau tak bertegas mcm. ni, puak KAPIR HARBI DAJAL ini akan terus naik muka dia, utk. MENJATUHkan M'sia sbg. NEGARA ISLAM serta umatnya, dan MENJAJAH kita!

Apalagi PENGHINAAN ke atas Allah SWT kita ini diperjuangkan oleh si guan eng-KAPIR-DAJAL pada "Christmas Eve" pd. 24 Dis. - malam menyambut kelahiran Jesus, jelmaan tuhan Kristian mereka ke dunia ini. Apa punya BALA ini!

Dan juga si DAPBANGKAI begitu berani sekali menghina Tabung Baitulmal S’wak (TBS) dan juga di Sabah, MUFTI Sabah, hanya kerana menyarankan umat Islam bersatu sbg. kaum Melayu, supaya senang menentang MUSUH ISLAM (Mufti kita ini akan diheret ke mahkamah Adat Sabah. oleh si kadazan BONGKAK KAPIR - mcmlah Sabah itu, Kristian Kadazan-Murut punya; makin naik muka!)! Sedangkan gereja Katholik pula mahu MENGKRISTIANkan Kalimah Allah kita, di NEGARA ISLAM kita ini!

Dan bukan main lagi si KAPIR-KAPIR DAJAL kat M'sia ni, MENJILAT kaki kudis Barat-Israel, yg. MELALAK kat M’sia ni, nak paksa pemimipin Islam/Melayu amalkan "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis, yg. amat BUAS! Kononnya falsafah, budaya dan undang-undang Barat-Zionis yang 'terbaik' - pala hotak si KAPIR SYAITAN Barat-Zionis PENIPU ini, di mana gaya hidup mcm. BINATANG BUAS-PENGIKUT-SYAITAN, yg. rakus MEMUJA wang, kebebasan seks termasuk homoseksual/pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah-pengguguran anak (termasuk kanak-kanak)/bertelanjang-beraksi lucah dpn. awam, dadah, alkohol dan perjudian dsbnya - akan terus MENJAHANAMkan akhlak, akidah dan tamadun umat Islam/Melayu!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Tidak semua isu boleh diselesaikan oleh parti-parti politik. adakalanya mereka seumpama tikus baiki labu.

Satu fakta yang tak pernah dilupakan ialah Sarawak adalah Sarawak dan Tanah Melayu adalah Tanah Melayu.

Tanah Melayu sudah semestinya akan menghormati keistimewaan Sarawak dan begitu juga sebaliknya Sarawak harus menghormati keistimewaan Tanah Melayu.

Dalam kata lain apa yang boleh di Sarawak tidak semestinya boleh di Tanah Melayu dan vice versa. Jalan ke depan ialah saling hormat menghormati dalam mengekalkan status kuo.

Anonymous said...

anon 5:34pm, hang tak tahu sejarahkah - S'wak/Sabah telah jadi sebahagian negara MALAYSIA, NEGARA ISLAM, ada paham?!

Anonymous said...

5:58,

apa yang ko faham tentang perjanjian antara Tanah Melayu dan Sarawak?

Jazlan aikolian said...

Alhamdulillah, malaysia negara islam
Bukan negara berkebajikan.

 
 
Blogger Templates