Social Icons

Pages

Tuesday, November 12, 2013

EKSKLUSIF !!! CERITA SEBENAR CINA MAKI AZAN DI TAMAN TASIK PRIMA PUCHONG DIDEDAHKAN !!!


Aku dapat berita ni dari penduduk Taman Tasik Prima sendiri.Aku tanya sendiri pada penduduk yang buat report Polis berkenaan cina yang minta azan diperlahankan tu.Kebetulan aku singgah sembahyang di surau ar rahman tu.Sebenarnya cina tu tak minta pun azan tu diperlahankan.Cina tu tak pergi ke surau tu pun.Tapi cina ni buat tindakan yang lebih kurang ajar.Cina ni maki hamun masa orang tengah azan.Maknanya lebih kurang ajar la sebab semua orang dengar dia maki azan tu. kalau dia pergi surau cakap elok-elok dengan ajk surau kira ok lagi.Penduduk ini cerita perkara ni dah lama berlaku.Dekat setahun perkara ni berlaku.Mula-mula cina ni maki jerit-jerit masa azan subuh je.Penduduk ni tak tau cina mana satu yang jerit.Tapi nak ditunjukkan Allah,suatu hari (hari kejadian) cina ni jerit maki masa azan maghrib.Orang surau pergi ke rumah cina ni dan berlaku pertengkaran dengan keluarga cina ni. Cina ni pun tak mengalah dan tak minta maaf. 

Jadi,esoknya ajk surau pergi buat laporan polis.Cina ni pun buat report polis.dan cerita ni tersebarlah di surat khabar.Tapi kuasa Allah,malam kejadian tu juga bapak cina yang maki azan tu kena strok.Terus dapat bala cash.Aku tak reka cerita ni.Kalau bro tak percaya pergi sendiri ke surau tu tanya penduduk situ.Aku tanya mana satu rumah cina tu? Penduduk ni tak nak bgtau rumah yang mana satu.Takut perkara yang tidak diingini berlaku.Dan penduduk minta perkara ini tidak diperbesarkan dan biar polis yang siasat.Dalam hati aku,punya la baik orang melayu ni.Kenapa cina ni macam cilake. 

Kesimpulan yang aku dapat buat,rumah cina tu dekat dengan surau sebab tu bila cina ni maki orang surau boleh dengar.Rumahnya baris depan. api tak tau rumah yang mana satu.Sejak isu azan ni berlaku,3-4 rumah cina baris depan ni senyap.Diaorang takde di rumah.Mungkin takut diserang dan tinggal di tempat lain buat sementara waktu.Aku bg sekali gambar surau dan kawasan perumahan tu. tapi aku tak boleh masuk kawasan perumahan tu.Sebab ada security guard.Land mark perumahan ni betul-betul dekat dengan kfc dan pizza. apa-apa hal aku roger lagi. 

MANA GAMBAR TU ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Itu kes yang dibawa ke tengah. Ada banyak insiden yang mempermainkan laungan azan tetapi ia dianggap permainan sahaja. Tidak lebih dari itu (tengok berapa toleran nya Melayu/Islam).

Ada yang 'berdendang' melolong (sambil meletakkan kedua tangan ke di kiri dan kanan telinga) seiringan bersama-sama laungan azan kerana hendak memperolok-olokkannya. Tetapi dibiarkan sahaja. Kerana ia hanya olokan.

Yang paling trajis sekali ialah apabila ia diterbitkan di dalam YouTube oleh rakyat Malaysia di luar negara. Khabarnya episod itu dilepaskan sahaja. Malah dijemput pengarah insiden YouTube itu ke Lobi Parlimen.

Ada yang menyangka itu adalah satu lampu hijau menyinar yang sekaligus mengizinkan olokan ke atas azan boleh dibuat (kalau nasib baik mungkin dia juga dijemput ke Lobi Parlimen).

Wallahualam.

 
 
Blogger Templates