Social Icons

Pages

Saturday, November 02, 2013

EKSKLUSIF !!! KISAH PM @NAJIBRAZAK TERTIDUR DIDEDAHKAN !!! SUKA PUAK PR SPIN YEKK ???


Forum Ekonomi Islam Dunia ke-9 menyaksikan Datuk Seri Najib menandatangani Memorandum Persefahaman dan juga Perjanjian bernilai USD720 juta (RM2.26 billion) dengan beberapa pihak yang merangkumi potensi kerjasama,pembelian dan pajakan serta perkhidmatan kesihatan.Antaranya,BAE Systems PLC iaitu satu dari empat syarikat yang dikenalpasti bagi program penggantian MIG-29N,akan bekerjasama dengan NanoMalaysia Bhd dan ISIS Innovation Ltd untuk meneroka peluang bagi teknologi prototaip dan pusat pembangunan di Malaysia.Selain itu,Clixster Mobile,Angkasa dan Hi-P International akan bekerjasama membangunkan,mengeluarkan dan juga memasarkan Android smartphone dengan perisian dan aplikasi Islamik untuk negara-negara Islam.KFM Holdings Sdn Bhd pula akan bekerjasama dengan YDA Insaat Sanayi Ve Ticaret AS untuk membina kemudahan kesihatan yang canggih di Turki.Felda Global Ventures Holdings Bhd akan bekerjasama dnegan Cambridge Nanosystems bagi mengeluarkan nanotiub karbon berkualiti tinggi daripada sisa kelapa sawit. ACMS Trent Park Sdn Bhd bersama dengan Exim Bank Malaysia akan membangunkan pelaburan ke atas 8.42 hektar tanah dan lebih 20 bangunan.

Ini adalah antara ‘hasil’ dari WIEF yang melibatkan Malaysia.Bagaimanapun,tiada satu pun di antaranya yang menarik minat pembangkang untuk diperkatakan.Pembangkang bagaimanapun,begitu seronok memainkan gambar Perdana Menteri yang terlelap sekejap di atas pentas WIEF tatkala program berlangsung.Perdana Menteri yang keletihan kerana telah bekerja tanpa henti sejak seminggu lalu.Beliau dikhabarkan tidak berehat langsung bagi menyediakan Bajet 2014 dan seterusnya membentangkannya pada hari Jumaat sebelum menghadiri Persidangan Parti Gerakan pada hari berikutnya dan kemudiannya terus ke London pula untuk WIEF.Setibanya di sana,beliau terus memenuhi jadual yang ketat termasuk perjumpaan dan acara rasmi dengan beberapa pemimpin luar tanpa mengira somptom gangguan ritma masa.Maka,tidak hairanlah beliau begitu keletihan dan terlelap,itu pun setelah memastikan semua tugas penting berjalan lancar.itupun puak pembangkang nak mainkan.tak nampak kerr itu isu 'bodoh' ??? minta maaflah saya terkasar bahasa.kenapa tak nampak di belakang tabir apa yang PM buat ??? yang tau asyik nak hentam.hentam-hentam pun,duit yang diberi kerajaan amik jugak kan ??? dan macam-macam lagi.

Terpulang kepada pengkritik A.K.A pembangkang untuk melihatnya sebagai satu tanda kelemahan.namun,apa yang pasti ialah ‘hasil’ RM2.26 billion tentunya bukanlah satu tanda kelemahan.Jumlah itu dengan sendirinya membuktikan keyakinan negara luar terhadap Malaysia sekali gus kebijaksanaan dan kecekapan Perdana Menteri.Jumlah itu juga menjadikan segala pengorbanan masa dan tenaga beliau kepada negara adalah berbaloi.Seharusnya,pembangkang turut merasa bangga dengan keyakinan negara luar terhadap Malaysia,bukannya gembira mempermainkan Perdana Menteri yang telah bertungkus lumus untuk kita.ada faham kaa puak pembangkang ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Penat...dan masih jetleg lagi...puak hamPAS tahu apa??? tu la tak pernah buat kerja kuat...menang DUN dan Parlimen pun semua pembangunan dah dibuat oleh pihak BN....tu yang mereka tak sedar diri!!!!!

Anonymous said...

YB PM kita asyik ke hulu ke hilir, BERTUNGKUS-LUMUS perjuangkan Islam dan hak serta kebajikan rakyat, mana tak keletihan! Saya harap DS Najib dan Menteri kita yg. KERJA KERAS mcm. ni, juga mempunyai masa rehat cukup - risau kalau kesihatan mereka terganggu; dan itulah yg. dinantikan si kAPIR Musuh Islam/Melayu!

Sedangkan MUSUH Islam/Melayu dr. DAPBANGKAI/PKR tentu cukup tidoq - tengoklah BERAYA sakan, beli kereta mewah sesuka hati - lebih 1 juta; mcmlah mereka K'jaan pemerintah seluruh Malaysia! Sedangkan bukankah baru-baru ini dilapurkan ada BENDERA JALUR GEMILANG TERCINTA kita dibiarkan terkoyak dan lusuh di dewan undangan negeri!

Harapnya SPRM buka SIASATAN kemungkinan ada RASUAH dlm. isu kereta mewah ini!

Lihat http://sebastianphiu.blogspot.de/2013/11/realdrmaza-pertikai-cmlimguaneng-guna.html, @realDrMAZA Pertikai @cmlimguaneng Guna Duit Kerajaan Beli Camry, Posted by Sebastian Phiu Abdullah:


Sebastian Phiu: Apa pasat guna camry. Guna myvi cukup la. Selenggara lagi murah ma. Ini semua celita tipu punya. Bikin celita olang lain makan duit kelajaan. Lu pun selupa juga. Ini Cina DAP tipu punya kaki. Haiya.. Memang butut olang kata bukan Cina kalau tidak menipu nya pun adoi.. Bukan duit mak bapak kau!

GEORGE TOWN: Kerajaan Pulau Pinang menerima 15 buah Toyota Camry 2.5 untuk kegunaan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) dan pegawai kanan di negeri ini.

Ketua Menterinya, Lim Guan Eng tiba di Komtar menggunakan salah sebuah kenderaan tersebut dengan nombor pendaftaran PG1 untuk menyerahkan kunci kereta tersebut kepada beberapa ahli Exco termasuk Timbalan Ketua Menteri 1 Datuk Mohd Rashid Hasnon, Timbalan Ketua Menteri II, Dr P.Ramasamy, Setiausaha Negeri Pulau Pinang, Datuk Farizan Darus dan Pegawai Kewangan negeri, Datuk Mokhtar Jait.

Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dan Penasihat Undang-Undang Negeri itu turut menerima kereta baharu tersebut.

Lim berkata kerajaan negeri itu membelanjakan RM113,500 untuk setiap kereta itu dan beberapa kereta lama akan diserahkan kepada jabatan lain di negeri itu atau dijual....

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Allah lebih mengetahui.semestinya tugas seorang pemimpin adalah sangat mencabar.

 
 
Blogger Templates