Social Icons

Pages

Monday, March 03, 2014

KURANG AJAR !!! PEMIMPIN #PKR MENGHINA #SULTAN !!! APA CERITA NI ???


seorang pemimpin parti pembangkang PKR kurang ajar apabila mengajukan pertanyaan "Siapa Sultan Abdul Halim tu,tak kenal" saya rasakan amat keterlaluan sama sekali dan kurang ajar.Beliau yang di kenal pasti sebagai Zulkarnain Bin Mohamed Ali jelas membuat kenyataan tersebut di laman facebook Mohamad Amirul Amin Amir.


Memalukan sebagai seorang pemimpin PKR Zulkarnain harus bertanggungjawab dengan kenyataan yang di buatnya dan kepada pihak berkuasa jangan berpaling lagi ambil tindakan segera.Ini bukan perkara biasa,yang di hinanya adalah Duli Yang Maha Mulia Seri Padukan Baginda Yang Di Pertuan Agung Sultan Abdul Halim Muadzam Shah.

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

12 comments:

Anonymous said...

PDRM kena tunggu ada laporan dulu, baru boleh ambil tindakan kot. Tak tau lah kalau2 dia lebih proaktif masa ni.

Anonymous said...

Masya Allah. Kenapa tidak mahu mengambil iktibar dan belajar. Baru2 ini seorang ustaz telah menceritakan kpd saya (betulkan saya sekiranya saya salah). Pada satu waktu raja arab saudi telah bermimpi. Ada orang luar yg dtg ke madinah bertujuan mencuri jasad rasullah saw dari masjid nabi. Lalu raja tadi telah pergi ke madinah dan bertanya kpd orang ramai sekiranya ada orang luar yg dtg tetapi jawapannya tiada. Lalu raja pun pergi ke masjid nabi dan dapati di luar mesjid ada sebuah khemah didirikan di dlmnya tinggal tiga orang lelski yg tidak dikenali sangat taat mengejakan solat. Apabila dipereksa dapati dari dlm khemah telah dibena satu terowong menghala ke makam Rasullullah saw. Raja telah mengarahkan ketiga2 mereka ditangkap dan dihukum pancung (betulkan saya sekiranya saya silap). Semua yg berlaku adalah dgn kehendak Allah sw.
Persoalan yg timbul dlm kepala saya kenapa Allah sw menganugrahkan mimpi kpd raja ? Kenapa tidak kpd penjaga makam ? Kenapa tidak kpd imam !
Saya terfikir adakah ini satu dalil bahwa selagi kita bernama malayu ( maaf rujuk perlembagaan melayu adalah islam) kita perlu kpd instiiusi raja berpelembagaan demi menjaga kepentingan dan maruah ugama isl itu sendiri ? ( betulkan sekiranya saya silap)
BERANIKAH KITA MENGATAKAN TIDAK KENAL KPD RAJA ?

Anonymous said...

Ini semua membuktikan betapa sombong dan bongkak nya puak PKR. Hati yang jahat lagi hitam akan menghancurkan dan tidak memberi sebarang ketengan kepada beliau. Satu hari belaiu sendiri akan merasa bala ALLAH dari kesombongan dan keangkuhan.

Anonymous said...

Berkebajikan..he he..Selangor air free..free & carry!!

Apa kata Agong kabor..ko tak kenal beta yer..sila berambos!!!!

Anonymous said...

Kalau sesat di hujung jln baleklah ke pangkal jln. Jgn bersekongkol dgn aljub dgn almunafikun dgn alkafirun. Kalau hendak mengutuk buang dulu songkok tu jgn jatuhkan maruah songkok tu. Kalau hati kita sendiri yg busuk tidak boleh bersangka baek terhadap orang laen sehingga sanggup menjatuhkan maruah bangsa dan ugama sendiri bermuhasabahlah !

Anonymous said...

Kebajikan ? Saya adalah bumiputra yg diiktiraf melalui keturunan ( maaf bukan kerakyatan yg diberi melalui perlembagaan). Keturunan saya tidak perlu kebajikan (kerana saya bukan orang merempat). Saya ada hak hak istimewa dlm perlembagaan. Maaf.

Anonymous said...

MAAF MAAFKAN MAAFKAN...
ITU SAJA YANG GOMEN BN TAHU.....
MELAYU MACAMNI TAK PATUT DI BERI MUKA.
DIA BUKA JALAN.......
JENIS MELAYU SIAL LAH NI.

Anonymous said...

TEKENA KE ? Laen kali jgn makan cili.

Anonymous said...

Anon 4.07 pe hal mulut longkang ni. Perangai RBA tak sedar diri. .

Anonymous said...

Zulkanain, bapak kau pak ali tak kenal.

big mama said...

Tangkap! Pancung jer!.. kurang ajar..melayu xsedar diri..utk makluman Raja2 lah benteng terakhir bangsa melayu..klu x zulkarnain...engkau dgn mak bapak ko dan seluruh keturunan ko nnt akan merempat d tanah air sendiri..bengong! xblih ajar..kepala hotak dah kena sumbat ngan taik babi ni la jadinya...

Anonymous said...

Kita biasa dengar: Guru kencing berdiri, murid akan kencing berlari...

Bukankah DSAI mengajar benda-benda yang songsang ini kepada anak-anak buahnya? Jadi ketua ini lah yang patut dipertanggungjawabkan sepenuhnya di atas kebiadaban itu.

Kini, tiada ketertiban lagi. Tidak ada etika. Berlagak ego dan sombong. Soalnya, betul kah mamat ni tak kenal Agong? Atau menunjukkan keegoan yang tidak pada tempatnya.

Sebab mulut badan binasa... PDRM/AG apa lagi? Cacing dah naik ke mata. Wallahualam.

Alifmimyaro.

 
 
Blogger Templates