Social Icons

Pages

Thursday, March 06, 2014

#PRKKAJANG !!! #UMNO GUNA #MAHKAMAH UNTUK GANGGU #KEMPEN #ANWARIBRAHIM DI KAJANG ???


Ibarat anjing gila yang sedang tersepit,Ketua Umum PKR,Anwar Ibrahim menyalak sakan menyalahkan Umno/BN yang dikatakan sengaja menggunakan mahkamah untuk mengganggu aktiviti kempennya di Kajang.Paling menarik,kenyataan Anwar itu turut disokong oleh beberapa pemimpin pakatan dan para pencacai yang jelas ‘tolol’ kerana cuba menipu rakyat dengan menyembunyikan fakta yang sebenar.Secara umumnya,masyarakat mengetahui kes liwat yang melibatkan Anwar ini bukanlah merupakan kes baru kerana ia telah berjalan sejak sekian lama.Namun ekoran tindakan Anwar takut dengan bayang-bayang sendiri, dia terpaksa mencari dan mereka-cipta seribu satu alasan agar dapat digunakan untuk menangguhkan kes tersebut. Malah menurut rekod sepanjang tempoh perbicaraan,mahkamah terpaksa menangguhkan kes ini sebanyak 69 kes dan 5 kali lagi sepanjang tempoh rayuan yang bermula pada 20 Januari 2012.

Oleh itu,di manakah rasionalnya untuk mengatakan kes ini digunakan untuk menyekat kempennya di Kajang ??? Tambahan pula pilihan raya kecil Kajang (PRK Kajang) ini,dilakukan ekoran tindakan biadab PKR yang cuba mengheret rakyat dalam kancah perebutan kuasa yang berlaku di dalam parti itu.Persoalannya ialah,mengapa Anwar begitu takut untuk berdepan dengan kes ini sekiranya betul dia tidak bersalah ??? Tambah menghairankan apabila Ketua Pembangkang seolah-olah tidak berani untuk berdepan dengan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang dilantik untuk mengetuai pasukan pendakwaan.Masakan tidak,sebaik sahaja Shafee dilantik oleh Peguam Negara,Anwar telah mengemukakan 3 permohonan untuk menghalang bekas Pesuruhjaya Suhakam itu mengetuai kes pendakwaan ini.Sedangkan perlatikan secara “fiat” (autoriti beliau) itu,selari dengan peruntukan undang-undang mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Acara Jenayah dan Perkara 145 (3) Perlembagaan Persekutuan. 

Sebelum ini Anwar gagal dalam cubaan ketiga di Mahkamah Rayuan bagi menggugurkan Muhammad Shafee daripada mengetuai pasukan pendakwaan atas alasan bahawa peguam kanan itu seorang yang tidak sesuai dan wajar untuk menerima pelantikan memandangkan dia didapati bersalah dan didenda RM5,000 oleh Lembaga Disiplin Peguambela dan Peguamcara kerana melangar Akta Profesion Undang- undang. Anwar pertama kali mencabar kesahihan pelantikan Muhammad Shafee mengikut Kanun Acara Jenayah tetapi ditolak Mahkamah Rayuan pada 17 September tahun lepas.Mahkamah Persekutuan turut menolak rayuannya terhadap keputusan Mahkamah Rayuan pada 20 November tahun lepas. Permohonan keduanya untuk melucutkan kelayakan Muhammad Shafee,berdasarkan akuan bersumpah bekas Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk M Zain Ibrahim,turut ditolak Mahkamah Rayuan pada 20 Disember tahun lepas.

Rayuannya di Mahkamah Persekutuan turut ditolak pada 11 Februari tahun ini. Paling mengejutkan, apabila Mahkamah semalam turut bersetuju dan mengkritik Anwar yang dilihat sengaja melambat-lambatkan proses rayuan ini.Kesimpulannya mudah,sekiranya Anwar berani berhadapan dengan kes ini secara anak jantan, pasti ia sudah lama diselesaikan

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Anonymous said...

Sejak Julai 2013 kes rayuan tertangguh-tangguh kerana kerenah Anwar...UMNO punya hal pulak sekarang ni.

big mama said...

haiya anuar! apasal lu bikin kecoh! lu tunjuk la lu punya jantan...lawan! apa lu takut! atau lu sudah xda telo..

Anonymous said...

Telok sudah kecut, sat hari lagi monoposlah tu. kubuq kata mali Kondo kata pergi.

BILLION TECH COM SERVICES said...

Yang bangngang sangat tu kenapa....? dah pandai cari masaalah selesaikanlah sendiri. bodoh punya ketua puak pakatan haram. kempen apa kejadahnya penamaan calon pun belom. ingat org gila dan terencat akal jerrr yang tak boleh berfikir secara waras rupanya puak ni lagi bodoh daripada babi. kalau betul tak salah lawan lah bersihkan nama takut apa...? ni dok mintak tangguh memanjang. punya lah pandai bercakap bila perbicaraan taknak membela diri sanggup jadi org bisu tak ke bodoh namanya tu. minta DNA tak bagi, yang paling mudah bersumpah atas nama allah pun takmau. kalau dengar temberang pakar dalam segala bidang. manusia anugerah tuhan ni payah betul nak mampus dah disuntik Tun M dengan HIV, patah tulang belaakang, hampir buta biji mata kena penumbuk pun masih mampu memgongkek cina doll kurap. apa keadilan yg nak ko cari pak syeh al juburi adil macamana lagi yg kaamu mahu...."? tak adil ker lagi kalau dah diberikan 74 kali penangguhan, atau nak tangguh sampai 74,000 kali plak ke....? rasanya tidak hakim kali ni lebih berintegeriti yg tak mampu kamu rasuah. syabas para hakim yg bijaksana,Datok Balia Yusuf Wahi (org kg Teman)satu nama yg pasti terpahat dalam lipatan sejarah tanahair memang berani mike weh kepada yang arif and the gang anda semua lah harapan seluruh rakyat malaysia yg berfikiran waras. Al fatihah buat perjuangan pakatan haramjadah.

 
 
Blogger Templates