Social Icons

Pages

Thursday, April 10, 2014

KAUM #CINA DI #MALAYSIA HARUS BERSYUKUR !!! NAK TAHU KENAPA ??? WAJIB BACA !!!


Satu laporan dari United Kingdom mendedahkan tentang lebih 1000 orang Cina yang pernah menjadi warganegara Malaysia,kini hidup tanpa negara di negara bekas penjajah itu.Semuanya dipersalahkan kepada dasar kerajaan kedua-dua negara walaupun sebenarnya kejadian ini mendedahkan hakikat sebenarnya kaum Cina yang tidak tahu menghargai dan kenang budi.


UNTUK SELANJUTNYA 

Dikatakan mereka telah menerima nasihat yang salah,menyebabkan mereka menggugurkan kerakyatan Malaysia dan berharap United Kingdom akan menerima mereka sebagai rakyat.Malangnya Britain enggan mengiktiraf mereka.Sekarang,mereka merintih kerana tidak dapat ke mana-mana,malah tidak boleh tinggal di mana-mana bahagian United Kingdom dan tidak boleh ‘balik’ ke Malaysia.Sekaligus menjadikan mereka sebagai rakyat tidak bernegara.Sekali lagi yang menjadi perhatian adalah Cina dari Malaysia. Mereka berasakan terlalu bagus untuk Malaysia,terlalu bangga sebagai Cina dan berasakan mereka boleh hidup di mana-mana.Mereka tidak dapat menerima hakikat bahawa Malaysia adalah negara yang diperintah oleh Melayu-Bumiputera dan mereka tidak bersyukur kerana menjadi warganegara Malaysia.Mereka juga tidak berani balik ke China walaupun cukup bangga dengan bangsa Cina mereka. Mereka berhijrah ke United Kingdom,Kanada,Australia dan beberapa buah negara kulit putih yang lain. Kini mereka meraung,meminta bantuan daripada ahli-ahli dan parti politik di Malaysia. 

Mereka memujuk agar Kerajaan Malaysia membenarkan mereka memegang kerakyatan negara ini semula selepas mereka ditolak oleh United Kingdom.Paling ketara ialah apabila DAP menjadi juara untuk mengembalikan mereka ke Malaysia dengan melabelkan mereka sebagai BRAINDRAINED yang merugikan Malaysia jikalau tidak mengambil mereka kembali sebagai warganegara.Menariknya,sudah ada orang yang berkuasa di Malaysia yang membayangkan akan memberi peluang dan membantu mereka mendapatkan kerakyatan dengan harapan tindakan tersebut akan membolehkannya mendapat nama baik di kalangan masyarakat Cina walaupun hakikatnya, dia sendiri hampir tertungging akibat undi masyarakat Cina yang tidak berpihak kepadanya.Hanya undi Melayu-Bumiputera yang masih menyelamatkannya serta jawatan yang disandangnya sekarang. Malaysia seharusnya bertegas terhadap golongan yang tidak kenang budi ini.Hukuman keras perlu diberikan kepada mereka. Tiada sesiapa yang menyuruh mereka menggugurkan kerakyatan mereka. 

Mereka sendiri yang melakukannya kerana beranggapan Malaysia tidak cukup bagus untuk mereka. Sebarang pujukan atau ugutan agar mereka diterima semula dan kerakyatan diberikan kepada mereka kembali,tidak perlu dipedulikan.Jangan harap golongan ini akan mengenang budi dan berterima kasih kepada Kerajaan Malaysia sekiranya kerakyatan mereka diberikan semula.Cerita-cerita buruk tentang Malaysi,Islam,Melayu-Bumiputera bahkan dasar-dasar negara saban waktu boleh kita dengar dari pelbagai sumber terutama sekali mereka yang tinggal di luar negara.Malaysia tidak akan bangkrap jikalau golongan ini dibiarkan berkeliaran di sempadan-sempadan antarabangsa.Biarkanlah mereka dan Malaysia tidak perlu menunjukkan belas yang akhirnya menjahanamkan negara ini sebagaimana yang berlaku apabila pemberian kewarganegaraan diberikan tanpa sebarang tapisan pada tahun 1955-1957.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

10 comments:

Anonymous said...

Jangan sekali kali memberi ruang kepada pengkhianat negara. Ikut cara Jepan, USA, Singapore dan New Zealand,Tiada maaf bagi mu. Pergilah kepada negara yang boleh memenuhi kehendak kamu. Boleh BLAAA dan pergi MAMPUS.

Anonymous said...

Kenapa nak salahkan mereka, kenapa kita nak berpecah, mereka ambil peluang atas kelemahan kita, mereka tahu melayu lembik, cakap saja berdegar, tapi macam ayam jantan berkokok hebat, tapi ekor...kalau tahu ini negeri malayu, tunjukkan lah melayu bersatu, guna senjata menulis untuk menyatukan melayu, bukan kutuk mengutuk melayu, dan pemimpin melayu terutama pembangkang apa kamu buat untk melayu..memecah belah kan melayu sahaja yang kamu tahu..

Unknown said...

Biakn sje dh mmg dsar bngse diorg xknal bdi btpe nk trme blik...mlaysia akan lg aman lau xde bngse yg brmte sepet nie,diorg nie pnyusah krajaan...dasar pnumpang...

Anonymous said...

Jgnlah keturunan cina ini menyusahkan generasi melayu akan datang dgn sikap mereka seperti melepaskan buaya tersepit. Cukuplah apa tg telah dilakukan oleh tunku dahulu yg kini byk menyusah oranf melayu atas sikap perkauman mereka dan tanak haloba

Anonymous said...

Mereka2 ini bakal menghuru hara kan lagi keadaan di Msia jika kita terima..Sebagai pengkhianat negara adalah patut kerajaan kita bertegas tidak menerima mereka..

.adi..

Anonymous said...

Bukan pihak kerajaan yg melupuskan kerakyatan cina cina 1000 orang ni..dia sendiri yang berbesar hati untuk melepaskan kerakyatan mereka dulu..orng macam nilah pengkhianat negara ....tak usah ambil blik cina cina ni semua..kalau tidak..umno akan lagi parah pda masa akan datang..fikirkanlah wahai zahid yg jadi menteri adalah kerana undi melayu...

Anonymous said...

jika kerajaan terima mereka semula saya tidak akan keluar mengundi pada pru akan datang` pengundi umno pada pru lepas, bekas ahli pas yang kecewa dgn pemimpin pas, mereka adalah pengkhianat.

Johan said...

Jangan merajuk. Memang benar jika peluang diberi pada mereka alamat seperti melepaskan anjing tersepit.

Anonymous said...

Jangan ditolong anjing tersepit!

Hj Mohammad Hj Dit said...

Wow wow inilah ucapan orang Cina bangsat yg cukup menyakitkan kita orang2 Melayu. Saya berpendidikan di UK selama empat tahun. Saya cukup memahami perangai penunutut2 Cina yg selalu menghina kerajaan Malaysia . Maklumlah baru 5 tahun selepas kejadian berdarah 13 Mei 1969. Mereka inilah yg menceritakan kezaliman kerajaan Malaysia dan kebodohon orang2 Melayu dan Bumiputra kepada orang2 British. Mereka inilah pembelot Bangsa dan sama sahaja seperti orang2 Cina DAP. Jadi biarkan mereka tanpa kerakyatan. Jika ada pemimpin DAP yg cuba bersimpati dengan mereka kerana mereka itu China maka pemimpin ini juga perlu dilucutkan kerakyatan Malaysia. Saya cadangkan mereka minta kerakyatan Singapura mungkin dilayani oleh kerajaan Singapura. Tauladan yg perlu diambil iktibar oleh Cina2 di Malaysia.

 
 
Blogger Templates