Social Icons

Pages

Friday, April 18, 2014

KURANG AJAR !!! ANAK SAUDARA #KARPALSINGH #ANILJS KATA KEMALANGAN TELAH DIRANCANG !!!


nak tak saya sebut 1 perkataan ??? KEPALA OTAK KO LAHHH !!! rancang ??? oooh kalau macam tu semua accident yang berlaku kat lebuhraya dirancang lahhh Anil JS ??? anda tak baca dan tak tengok berita kerr yang pemandu lori tu tak kenal siapa yang langgar dia dan pemandu lori tu juga di bawah pengaruh dadah ??? anda dapat bayangkan tak kalau di bawah pengaruh dadah macam mana ??? lagi pun bukan kerr banyak saman ??? ayat bodoh digunakan oleh anil JS nak bagi orang panas lahh tu


Kita memahami saat ini ahli keluarga mendiang pastinya sedih dengan berita yang mengejutkan ini.Tetapi apabila membuat tuduhan memba-bi buta seperti ini,ia adalah satu tindakan yang melampau.Apa yang dilaporkan oleh media,kemalangan berlaku disebabkan kereta mendiang Karpal dipandu laju dan tambahan pula kenderaan itu memiliki rekod kesalahan trafik yang banyak masih belum dibayar.Kenapa kaitkan dengan politik ??? Jelas sekali,Anil JS mencabar pihak berkuasa untuk melakukan tangkapan ke atas dirinya.Kalau dah siap memfitnah kononnya kemalangan dirancang,memang sesuatu tindakan yang agak berani dan Anil JS perlu ditahan untuk siasatan lanjut.Lebih-lebih lagi kes ini melibatkan individu yang berprofil tinggi.Tindakan mengeluarkan kenyataan sedemikian seolah-olah dia mengetahui apa yang berlaku sehingga terjadinya kemalangan tersebut.

FAKTA DI BAWAH MEMBUKTIKAN PERKARA SEBENAR !!!

TOLONG BACA SAMPAI HABIS !!!

Kawasan Gua Tempurung yang menjadi lokasi kemalangan yang meragut nyawa Bekas Pengerusi DAP,Karpal Singh merupakan antara kawasan panas yang sering berlakunya kemalangan maut.Bukan itu sahaja,kawasan tersebut juga pernah mengalami tanah runtuh pada Oktober 2004.

Menteri Besar Perak,Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir juga pernah mencadangkan kepada pengurusan Lebuhraya Utara Selatan supaya kawasan tersebut ditambah baik dari segi pencahayaan bagi mengurangkan kadar kemalangan di kawasan itu. 

Berikut merupakan antara beberapa tragedi kemalangan ngeri yang pernah berlaku di kawasan tersebut.  
10 Ogos 1998 : Empat pekerja penyelenggara lebuh raya terbunuh dan tiga lagi rakan mereka cedera termasuk dua parah, setelah dirempuh oleh sebuah kereta di kilometer 300.

27 April 2007 : Tiga beranak maut apabila kereta yang mereka dinaiki terlibat dalam kemalangan semasa hujan lebat di kilometer 309. 

07 Oktober 2009 : Seorang pemandu bas ekspres maut manakala lapan penumpang cedera termasuk seorang parah apabila bas berkenaan merempuh belakang sebuah treler di kilometer 305.

22 Julai 2010 : Tiga terbunuh manakala lima yang lain cedera apabila sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV) terbabas ke dalam gaung di kilometer 301. 

25 Disember 2013 : Dua pemandu lori maut dalam kemalangan di kilometer 300.4 Lebuhraya Utara Selatan. 

17 Mac 2014 : Seorang maut manakala dua lagi parah dalam kemalangan melibatkan sebuah Bas Ekspres Konsortium yang jatuh terjunam ke dalam gaung sedalam 12 meter di kilometer 301.5 Lebuhraya Utara Selatan.

Justeru,orang ramai dinasihatkan untuk sentiasa memandu mengikut halaju yang telah ditetapkan selain sentiasa berhati-hati di kawasan.

ADAKAH SEMUA FAKTA DI ATAS DI RANCANG ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates