Social Icons

Pages

Friday, April 25, 2014

KURANG AJAR !!! #MATSABU KATA #TUNMAHATHIR HINA HUKUM #HUDUD !!!


Nama Karpal Singh amat sinonim dengan hudud disebabkan kenyataan tegas beliau menolak hudud dengan mencabar agar mayatnya dilangkah jika ingin melaksanakannya.Justeru,pemergian Karpal Singh seharusnya membuka lembaran baru kepada PAS dalam isu hudud.Kebetulan pemergian Karpal secara tiba-tiba berlaku pada ketika isu hudud sedang hangat berikutan cadangan pembentangannya di parlimen oleh kerajaan PAS Kelantan.PAS merancang melaksanakan hudud secepat mungkin atau selewat-lewatnya tahun hadapan sekiranya berjaya mendapatkan sokongan di parlimen.Jika sebelum ini Karpal dijadikan sebagai ‘benteng’ hadapan dalam menentang hudud untuk ditempelak oleh PAS,kini PAS tidak lagi dapat memberi alasan bagi pihak DAP kononnya penolakan Karpal adalah atas kapasiti peribadi.Kali ini,PAS perlu menerima hakikat bahawa DAP secara keseluruhannya menolak hudud,begitu juga PKR.Apa yang menarik ialah,walaupun PAS tidak lagi mampu menipu penyokong mereka bahawa DAP telah menerima hudud,tetapi PAS masih lagi ingin menyalahkan UMNO. 

Kenyataan Mat Sabu di Malaysian Insider baru-baru ini menunjukkan yang PAS masih lagi ingin berdolak dalih mengenai hudud.Menurut Mat Sabu,bukan Karpal Singh yang menghina hudud,tetapi Tun Mahathir,seolah-olah ia mampu menjadi justifikasi sekiranya PAS tidak melaksanakan hudud.Mat Sabu nampaknya ingin menyatakan bahawa UMNO yang lebih memusuhi hudud,berbanding DAP.Hakikatnya,yang menghina hudud bukan Tun Mahathir dan bukan juga Karpal Singh,tetapi PAS sendiri.Ini kerana PAS telah membentangkan hudud yang tidak lengkap,serta mempunyai banyak kelemahan tetapi mempertahankannya sebagai hukum Islam sebenar.Tindakan Tun Mahathir menolak hudud PAS adalah bertujuan untuk mengelak ketidakadilan berlaku sekali gus,mengelak daripada Islam dipandang serong.Sekiranya,PAS mampu merangka undang-undang hudud yang lengkap dan adil,saya pasti bukan sahaja Tun Mahathir akan terima,malah mendiang Karpal Singh juga tidak mampu berkata apa-apa.Malangnya,PAS enggan mengkaji hudud secara mendalam serta meletakkan ‘undang-undang’ itu sendiri mengatasi ‘keadilan’ sepertimana yang dituntut oleh Islam. 

Kemudiannya,PAS menuduh sesiapa sahaja yang mempersoal undang-undang yang dirangka mereka itu sebagai menolak dan menghina Islam atau kafir.Apa yang lebih dikesalkan lagi ialah sikap penyokong PAS yang menerima apa saja hujah pemimpin mereka secara membuta tuli.Apabila Hadi Awang menuduh mereka yang tidak menerima pendapat PAS sebagai kafir, maka penyokong PAS pun melolong-lolong mengulang kata-kata Hadi Awang.Apabila Hadi Awang berkata yang hudud hanya 0.0001% dari Islam pada tahun 1999,penyokong PAS pun tersentak diam enggan mengulas lanjut.Tetapi apabila pemimpin PAS terus membangkitkan soal hudud sehingga kini, penyokong mereka bingkas memperjuangkan hudud seolah-olah ia merupakan sebahagian Rukun Islam dan Rukun Iman.PAS telah banyak menghina Islam dengan sikap,pemikiran dan tindakan yang bertentangan dengan Islam.Namun,saban hari PAS menuding jari pada semua orang kononnya orang lain yang menghina Islam. 

Sedarkah PAS atau Mat Sabu,bahawa Tun Mahathir yang dikatakan menghina hudud itu adalah seorang yang begitu tegar dan tegas mempertahankan dan membela Islam dan umat Islam ??? Tun Mahathir telah membuka mata dunia barat bahawa Islam bukan berkenaan keganasan tetapi keadilan.Islam bukan berkisar pada kemarahan tetapi ketenangan.Islam bukan mundur,tetapi maju.Islam bukan sekali-kali agama yang tidak adil sepertimana yang digambarkan melalui hudud PAS. Kerana ketegasan beliau memperjuangkan Islam yang benar,maka Tun Mahathir dijadikan sasaran utama Yahudi dan juga DAP.Sebaliknya,Mat Sabu pula bukan sahaja bersahabat dengan DAP tetapi turut berjuang di belakang pihak yang menerima dana Yahudi.Jelas,Mat Sabu bukan sahaja menghina hudud dan Islam,tetapi sememangnya seorang yang hina.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

12 comments:

Anonymous said...

Mat sabu air pantat lekat kat muka dia mana ada seri.

Anonymous said...

Dalam hukum hudud, barang siapa di dapati bersalah kerana mencuri....hukuman nya ia lah ..potong tangan...dan barang siapa ...menjilat dan di dapati bersalah...hukuman nya ...ia lah...
potong lidah!!

Anonymous said...

kalau pun diri tu BODOH jangan tunjukkan sangat..
kalau pun diri tu SOMBONG jangan
tunjukkan sangat..
takut jadi BODOH SOMBONG..
dah jadi pun....
BODOH SOMBONG yang amat...
alahai mat sabu..
mentaliti dia macam.......... ?
amboi.. amboi.. amboi....!

Anonymous said...

A'AAAA...WUUU...HUH...HUUUUUUUUUUUU

Anonymous said...

1. "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim. Dan Terbaru Hukum Hudud Tiada dalam Al-Quran. Hanyalah rekaan Ahli fekah..

2. "Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan." - Datuk Seri Najib Tun Razak, 20 April 1983, dalam temubualnya dengan para wartawan. 

3. "Saya nak tahu siapakah di antara ahli-ahli Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti" - Tun Dr. Mahathir, 30 April 1992 dalam ucapannya di perjumpaan ketua-ketua UMNO Bahagian Johor. 

4. "Sukar dilaksanakan hukum syarak kerana masyarakat Malaysia bukan seratus peratus Islam" - Tun Dr. Mahathir, 14 Ogos 1994 dalam ucapannya di Pasir Mas Kelantan. 

5. "Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum-hukum yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?" – Ucapan Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan. 

6. "Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan. 

7. “Apabila hukum rejam batu sampai mati kepada penzina dan potong tangan kepada pencuri, nescaya ramailah rakyat Islam yang mati dan kudung tangan.Ini sangat memalukan ummat Islam, kerana orang bukan Islam akan sempurna sifatnya dan boleh meneruskan kerja.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Julai 1992, dalam temubualnya dengan media massa. 

8. "Pada pendapat saya, undang-undang Islam tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia sekarang. Lebih baiklah undang-undang yang ada dikekalkan." - Sulaiman Daud, 20 Ogos 1993, dalam temubualnya dengan media massa. 

9. “Saya cabar Kelantan laksana hukum hudud di depan orang bukan Islam.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 3 Mac 1994, dalam ucapannya di Pusat Bahasa Nilam Puri, Kelantan. 

Anonymous said...

10. “Al-Quran perlu ditafsirkan semula untuk disesuaikan dengan keadaan masa kini.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas. 

11. “Saya akan mempastikan bahawa negeri-negeri yang diperintah oleh Barisan Nasional tidak akan melaksanakan hukum hudud.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 1994, dalam temubualnya dengan media massa selepas sidang Majlis Tertinggi UMNO. 

12. “Kerja yang paling sesuai bagi Tok Guru (ulama’) ialah mengajar, bukan mentadbir.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan. 

13. “Kita (Kerajaan Pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 14 Ogos 1994, dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan. 

14. “Bukan kerana dengan melaksanakan hukum hudud saja kita boleh menjadi Islam. Kita tengok banyak negara Islam yang tidak melaksanakan hukum hudud,tetapi tidak bermakna mereka tidak Islam.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 30 April 1992, dalam kenyataannya kepada wartawan. 

15. “Perlaksanaaan hukum hudud boleh menyebabkan umat Islam menjadi mundur kerana tidak boleh bersaing dengan orang bukan Islam apabila orang Islam dipotong tangannya dan dilakukan hukum hudud yang lain, sedangkan orang bukan Islam tidak dikenakan.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 18 Ogos 1991, dalam temubualnya dengan wartawan. 

16. “Jika mereka hendakkan sangat hukum hudud, mereka kenalah cuba hukum mereka sendiri atau mahkamah mereka sendiri. Mereka seronok nak potong tangan orang, seolah-olah jika tidak potong tangan, tidak Islam. Sekarang kita nak tengoklah mereka boleh buat atau tidak.” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, 24 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan. 

17. "Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawab jika berlaku huru hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu.rakyat harus menyoal perlaksaaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud, bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu.” - Datuk Seri Najib Tun Razak, 20 April 1992, ketika bercakap kepada wartawan. 

18. “Bagaimana kita boleh maju kalau orang Islam sudah tidak ada tangan dan kaki? Bagaimana mereka mahu bersaing dengan bangsa-bangsa lain, kalau sifatnya sudah tidak cuk Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam” - Tun Dr. Mahathir Mohamad, di majlis tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997. 

Anonymous said...

semua kenyataan kt atas ni.. tun m mamak kerala yg ckp wahai machai umngok bodoh gila babi... dasar najis mughalazah korang ni semua.. apa korang ni semua termasuk admin badut keluar dari pantat babi atau perut babi ke... dasar keturunan haramjadah... eii .. manusia2 yg hina.. hudud tu hukum ALLAH DALAM AL QURAN la bodoh.. bukan hukum PAS.. apa punya bongok ... gila babi punya bodoh la korang ni.. klu karpal tu tentang hudud.. DAP tolak hudud.. sebab dorang tu bkn org ISLAM...tp klu dh tun m mamak kutty kerala dgn najisb yang agama dlm ic tu ISLAM tolak dan hina hudud .. apa ke jadah bangsat dorang tu... kalu dh bodoh gila babi tu jgn keluarkan atau tnjukkan semua.... simpan sikit utk anak cucu korang ...yg bangsat2 belaka .. hakkk ptuiiii..

Anonymous said...

*Hudud Tidak Akan Dilaksanakan Di Malaysia – Najib *

[Mstar] KAMPAR: Kerajaan Persekutuan tidak akan melaksanakan undang-undang hudud di Malaysia, kata Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. 

Beliau berkata walaupun hukum tersebut adalah undang-undang Tuhan namun pelaksanaannya perlu berasaskan kepada realiti. 

Menurutnya, keseimbangan masyarakat yang terdapat di negara ini tidak mengizinkan undang-undang sebegitu dikuat kuasakan. 

"Jika kita bertanya kepada golongan ulama, undang-undang Islam tidak boleh dilaksanakan sekiranya kita tidak mengambilkira keadaan persekitaran dan realiti. 

"Tambahan pula, matlamat pengurusan menurut Islam adalah berdasarkan prinsip maqasid syariah yang melindungi agama, kehidupan, moral, harta dan hubungan sesama manusia,” katanya kepada pemberita selepas melancarkan Karnival Tanjung Tualang 1Malaysia di sini, Sabtu. 

Perdana Menteri berkata, mengikut peruntukan undang-undang sedia ada, prinsip dan objektif syariah maqasid boleh diperjuangkan. 

Ditanya sama ada undang-undang hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia, Mohd Najib berkata elemen hudud sudah dipraktikkan dalam sistem sedia ada namun ‘bahagian yang keterlaluan ditolak ke tepi’. 

"Ini tidak bermakna tiada langsung undang-undang Islam dilaksanakan di Malaysia,” katanya.
Sudahlah menolak hudud, Najib berdasarkan berita di atas dilihat*MENGHINA HUDUD *apabila berita itu mengatakan "Mohd Najib berkata elemen hudud sudah dipraktikkan dalam sistem sedia ada namun *‘bahagian yang keterlaluan ditolak ke tepi’"*.  Apakah bahagian keterlaluan itu? Najib menganggap hukuman potong tangan, sebat, dan rejam itu keterlaluan? Adakah Najib dan UMCO menganggap hukuman yang ditetapkan oleh Allah itu keterlaluan?  


Sebelum ini, MCA dan GERAKAN mengugut UMCO bahawa kedua-dua parti itu akan bertindak keluar daripada BN jika UMCO menyokong pelaksanaannya. Pada poin ini, adakah "iman" UMCO sebegitu rendah sehingga takut pada ugutan dua buah parti yang majoriti ahlinya orang Cina dan bukan Islam? Bahkan MCA ialah parti yang tegar menolak hudud. Sesetengah pemimpin DAP juga melenting termasuklah Karpal Singh yang masih jahil tentang hudud.

Anonymous said...

Jangan asyik menuding jari salahkan org lain, jika benar2 ikhlas mahu laksanakan teruskan saja sbb kebenaran pasti mengatasi kebatilan. Saya pasti semua umat islam seluruh dunia pasti berbangga jika hudud dpt ditegakkan di dini

Anonymous said...

mslh disini .. klu dh pm najisb tu sndri x nk luluskan.. mcmana krjaan Klntn nk tegakkan undang2 hudud.. klu najisb luluskan undang2 hudud di Klntn.. rs nya mca... dap... atau sapa sj yg menentang x blh nk kata apa.. wlupn tun m mamak kutty kerala...

Anonymous said...

Anon 2:15 jangan terlalu marah puak2 umno ni memang bodoh2 macam mahader sendiri kata... aku baca blog ni sebagai bahan jenaka je sebab tengok admin dan pencacai2 umno ni memang macam badut... admin ni kata hudud pas tak lengkap.. aku cabar admin ni dan pencacai2 umno supaya jumpa najib dan suruh umno buat hudud umno yang lengkap... tu pun kalau umno mampu buat la hukum hudud versi umno... kalau susah sangat kumpulkan ustaz2 umno dan mufti perak sekali pastu bincang nak buat hudud umno... mesti hudud umno terbaik kan..

Anonymous said...

Umno ni cuma orang melayu hutan je dok sokong... melayu bandar dan orang muda yang celik internet dah lama sedar penipuan dan putar belit umno... hayat umno pun tak lama dah... pru14 akan datang mungkin sukar PR untuk menang tapi pru15 insyaallah peluang amat cerah apabila kawasan hutan telah menjadi bandar dan pekan.. dan jugak pengundi orang2 tua yang tegar umno dah meninggalkan kita buat selamanya... masa tu penyokong umno bn akan menjadi kecil bilangannya... jauh lebih kecil dari sekarang yang jumlah penyokong mereka cuma 47peratus... masa depan umno adalah amat suram.. orang muda melayu tak termakan lagi dengan isu perkauman dan ketuanan melayu... apa guna ketuanan melayu jika dibebani hutang, kos kehidupan yang tinggi tidak selari dangan gaji... umno pasti musnah sebagaimana janji allah iaitu tiada satu pun yang kekal kecuali allah...

 
 
Blogger Templates