Social Icons

Pages

Saturday, May 03, 2014

HIMPUNAN #BANTAHGST #GST501 !!! SAH !!! #ANWARIBRAHIM PERBODOHKAN RAKYAT !!!


adakah anwar ibrahim berbangga mempergunakan mereka-mereka ini yang jelas tak tahu apa-apa pasal GST dgn berdemo ??? You should be ashamed ANWAR IBRAHIM !!! 

apabila saya melihat video yang disebarkan semalam,saya tidak tahu apa nak cakap.Rasa nak gelak pun ade,hairan dan yg paling lebih saya rasa sedih dan terkilan.Sedih dan terkilan kerana amat jelas PR mempergunakan mereka mereka ini utk kepentingan mereka.Inikah perangai mereka-mereka yang mahukan Putrajaya.kalau beginilah caranya,hancus negara ini.Yang hairannya Anwar sendiri pernah mengumumkan perlaksanan GST pada masa beliau menjadi Menteri Kewangan.Jelas juga Rafizi dan Tony Phua tidak pernah menyatakan GST tidak bagus.Mungkin Anwar merasakan bangga bila rakyat Malaysia senang diperbodohkan,senang diperdaya.Tapi pada saya,sebagai seorang yg pernah ber "icon" Anwar,saya berasa amat sedih dan terkilan dgn sikap tidak bertanggungjawab ini.Sedih melihatkan anak-anak kecil juga diheret oleh ibu bapa yg juga tak tahu apa-apa.Cuma digula gulakan dgn rethorik yg tidak bertanggungjawab.

Katalah sesuatu yg buruk berlaku,pertempuran,pergaduhan dan melibatkan kanak-kanak kita nak salahkan siapa ??? Bak kata Cina… Lu Pikirlah Sendiri…. Nak berpolitik boleh,bukan semua yg Kerajaan lakukan itu bagus,itu saya akui.Tetapi dlm isu GST yg mana kerajaan telah melakukan yg terbaik dgn memilih untukmemberi banyak ruang utk barang-barang yg diberikan pengecualian GST dan ‘zero rated’.Ini semua utk kepentingan rakyat dan negara.Sepatutnya PR,sebagai satu organisasi penting membantu membangunkan negara sebagai good check and balance dan bukan menbangkang dari longkang. Sebelun 2008,Saya terlalu mengimpikan pembangkang yg berkemah,berani kerana benar,memberi good check and balance.tetapi terbukti PR hanya mampu memperbodohkan rakyat,mementingkan individual political survival,Anwar sendiri. Mengheret mereka yg jelas tak tahu apa utk kepentingan diri sendiri.kenapa semasa ucapan bantah GST kenapa Anwar lebih berbicara pada kes liwat beliau.Apakah kaitan GST dan kes liwat beliau ???

Jadi PR mengheret rakyat kejalanan utk bantah GST ke atau mahu mempertahankan kes liwat beliau ??? Berani buat berani tanggung lah DS.Mahkamah Persekutuan sedia mendengar dan memberi keadilan kepada Semua,bukan hanya pada Anwar Ibrahim.Kepada golongan mahasiswa yg menyertai perhimpunan ini, gunakanlah minda anda utk menilai.Kalau kurang ilmu cari ilmu, cari kebenaran.Benarkan GST Malaysia ini membebankan ??? Jadilah seorang yg lebih bertanggungjawab.Kepada Rakyat Malaysia,sampai bila kita hendak diperbodohkan ??? Carilah kebenaran.My Countrymen,This country needs you more than ever.Bukan untuk kita,untuk generasi akan datang,because its them we loan this Malaysia from

APA KATA ANDA ??? 

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

anwar merosakkan generasi muda, sampai anak yang tak tahu apa pun disalah gunakan, ibu bapa datang bawa anak kecil untuk apa, bukan untuk bersesak, kalau ada polis lepas gas ke, monyet monyet tu merusuhkan kan ke anak jadi mangsa, sapa yang patut disalah kan, anwar patut disalahkan, anwar mengajak orang ramai untuk kepentingan dia, cukup cukup lah...dengar kata kata anwar, dan balik buat analisa, adakah benar apa dia kata, rasuah..dia perasuah terbesar,politik wang, dia yang kuat buat hal tu, hakim tak adil, dia yang buat hal dia patut tanggung, keadilan hakim tak kira siapa...apa yang di cakapnya cuba kaitkan dengan dia dulu untuk mendapan jawapan, kalau betul dia tidak ada kaitan boleh kita kata dia betul..tapi apa ynag dia cakap semua mencermin kan diri dia yang bersalah..berfikirlah,..

Anonymous said...

Mala petaka betullah! Anak muda Islam/Melayu yg. sertai perhimpunan PENGGANAS DAPBANGKAI/PKRSODOM ni, aku syak ramai telah dirosakkan moral dan minda mereka dgn. dadah, pornografi dan menjadi puak SODOM oleh si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM dan penaja mereka dr. Barat-ZONIS! Sebab itu perangai mcm.puak pengikut SYAITAN - yg. asyik MERUSUH!

Sebenaqnya "equality & liberty" (hak kesamaan & kebebasan - yg. lahir waktu "French Revolution"-yg.-amat-BUAS, diketuai ZIONIS, dlm tahun 1798), dicipta si Yahudi ZIONISDAJAL, utk. meletakkan kuasa Syaitan (sbg. tuhan mereka) SAMA dgn. kuasa ALLAH SWT kita; dan "evil is EQUAL to good" - sebab itu perangai-mcm-haiwan-buas, termasuk bebas semutlaknya, jadi si GAY/KAPIRDAJAL, makin digalakkan puak SYAITAN-gila-SODOM ni!

Makcik Sambal Belacan - sayu terkenang lagu “Insan Dan Bunga“ oleh Allahyarham Tiar Ramon, saudara seBUMIPUTERA/se ISLAM kita dr. Alam Melayu, penyanyi dan pencipta Legenda Minangkabau 1961-2000, dr. Sumatera Barat, yg. membawakan lagu-lagu Minang dan Melayu.

Anonymous said...

Kebanyakkan siswa-siswi terdorong oleh penganut PAS dengan pil khayal bernama "pil bulan". Kena pil terus jadi bengong dan keldai.

Anonymous said...

Anak haram ni bila la nk ikut kapalkaram tue..idup menyusahkn org!!jgn smpai org kecing atas kubur ko esk!!

Anonymous said...

Pencacai umno mana nampak keburukan gst sebab telah dikhayalkan oleh umno dengan konsert , arak , dadah dan hiburan melampau terjoget joget ala2 islam umno dalam tv

Anonymous said...

anon 10:15
boleh bagi tau tak apa yang tak kena dengan GST, JANGAN MELULU KALAU TAK TAK TAHU GST, cina yang suka makan besar di restoran besar besar tu kena GST, tapi kalau kamu makan tom yam tepi jalan GST apa, jadi kamu Nampak siapa yang untung kalau tak da GST, kamu yang setakat ambil ubat, jumpa doctor di hospital kerajaan bayar RM 1.00 TU kena GST apa, tapi orang kaya yang pergi Prince Court Hospital, KPJ Hospital..patut kena GST..so kalau bercakap buat home work..banyak Negara pakai guna GST ada rakyat susah ke,,kita punya GST user friendly..ada barang kena GST ada barang tak kena GST..nak makan besar, beli barang di pasar berbakul, panggil sedara mara masak sendiri GST apa..jangan fikir diri sendiri, fikir rakyat akan datang anak cucu kamu..bapak penipu panggil kempen tolak GST, tapi kempen dia sebab dia nak kena merengkok,,, jadi fikir if you still have a spare brain...atau otak kamu dah semua cair mengalir keluar..
;

Anonymous said...

Anon 10.15..lu mesti macai penjilat tegar aljuburi...bro, baca fakta apa itu gst..jgn jadi tolol dok jilat aje apa nuar cakap.. Dunia dah moden...fakta belambak kat alam maya...bacala macai..nuar tu dok cari talian hayat je untuk lepaskan diri dari penjara..majoriti malaysian masih bersama bn. Bukan macam lu macai...nuar suruh makan taik pun hang makannn... Pi makan taik bro.

Anonymous said...

Aiee..macai2 pr tak terjoget2 ke dlm konsert...atas nama pr..siap bercampur dgn amoi2 paha gebu lagi...jgn lupa ahli2 berserban berjubah ulamak2 cap ayam pas dah khayal ngan betina sampai terlanjur berzina..ptuihhh..hang ni patut diludah je

Anonymous said...

Eloklah dihantar cepat sikit kedalam penjara sg buluh tu. Nampaknya sudah melampau lagi lama al juburi diluar nie lagi banyak anak2 muda yg terdiri drpd pelajar2 kita rosak pemikirannya.

 
 
Blogger Templates