Social Icons

Pages

Wednesday, May 21, 2014

KURANG AJAR !!! VIDEO PENUH #ADUN #DAP #RAYER KATA #UMNO #CELAKA DIDEDAHKAN !!!


“Celaka-celaka UMNO ini kurang ajar,biadab dan selalu mengapi-apikan dengan membawa sepanduk memainkan isu rasis peristiwa 13 Mei. Celaka mereka,” katanya.

Kenyataan Adun DAP itu telah menimbulkan kemarahan dan rasa tidak puas hati wakil rakyat BN dan menuntut beliau menarik balik perkataan ‘celaka’ itu yang dilihat mencemar dewan.Shariful Azhar Othman (BN-Bertam) berkata kenyataan Rayer itu adalah keterlaluan dan telah melanggar peraturan dewan.

“Jika Yang Berhormat Seri Delima mahu menzahir rasa marah ia bukan dalam dewan yang mulia ini. Sebagai ahli dewan, Yang Berhormat perlu mematuhi peraturan dewan iatu Perkara 46 yang menyebut setiap ahli dewan dilarang menggunakan perkataan yang menyakitkan hati dan sentuh peribadi pihak tertentu.Sepatutnya Seri Delima tidak perlu gunakan perkataan kesat seperti celaka. Justeru, saya mohon pertimbangan Speaker menangani perkara ini kerana jika ia dibenarkan, perkataan seumpama ini akan mula digunakan dalam dewan,” katanya. 

Datuk Shah Headan Ayoob Hussain Shah (BN-Teluk Bahang) kemudiannya bangun mencelah dan meminta Adun DAP itu menarik balik perkataan ‘celaka’.Speaker Datuk Law Choo Kiang kemudiannya menegur Rayer dan memberi amaran kepadanya supaya tidak mengulangi perkataan kesat itu.Sementara itu,dalam sidang akhbar,Ketua Pembangkang Datuk Jahara Hamid mahu Law bertegas dalam mengendalikan sidang DUN supaya anggota dewan tidak mudah mengguna dan mengeluarkan kata-kata kesat ketika persidangan berlangsung.Beliau berkata selain sebagai menghormati kemuliaan dewan, ketegasan itu juga penting memandangkan penggunaan kata-kata kesat ketika persidangan berlangsung adalah melanggar peraturan DUN.

“Sememangnya apa yang diperkatakan oleh Adun Seri Delima (R.S.N Rayer) menyalahi peraturan,menggunakan kata-kata kesat kepada orang yang tidak ada di dalam dewan, memang menyakitkan hati,” katanya.

Adun Penaga Mohd Zain Ahmad yang turut hadir dalam sidang akhbar itu menyifatkan tindakan Adun DAP itu adalah provokasi supaya Adun BN melatah. “Apa yang diperkatakan oleh Rayer tidak relevan langsung dengan persidangan DUN,oleh itu kami mahu Speaker dapat pastikan Rayer tidak buat lagi perkara seperti itu,” katanya.

LIHAT VIDEO DI BAWAH


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Keling !!! biasalah .... bahasa penjenayah jalanan ....

Lagi pun sejak bila bangsa Keling ni berani utk cakap secara berdepan, dah tabiat bangsa mrk.

Kalau nak tengok dorang berani, kasi dorang minum todi atau samsu haram dulu ...

Anonymous said...

Dasar si GENG KONGSI GELAP PENDATANG/PENCEROBOH KELING-DAPBANGKAIBABI!

Yg. herannya tu si mamat-LIBERAlkari - nak meyiasat ahli PEMUDA UMNO yg. memang BERANI menyerbu si CELAKA KELING-GANGSTER ni apasal -lihat di http://pengundisetiasungairapat.blogspot.com/2014/05/saya-tidak-akan-mohon-maaf-sebab-memang.html , Saya Tidak Akan Mohon Maaf Sebab Memang Umno 'Celaka', Sungai Rapat May 22, 2014?! Patutnya simamat-kari PENAKUT ni hentam si GANGSTER-KELING tu - tapi dia asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL - PI BERAMBOSlah dr. UMNO, baik masuk PKRSODOM saja! Melayu liberal mcm. nilah yg. menyebabkan hak, identiti dan tanah pusaka Bumiputera Islam/Melayu TERGADAI!

Si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM yg. begitu DAJAL, asyik nak mempertikaikan hak, sejarah dan identiti BUMIPUTERA terutamanya BUMIPUTERA ISLAM/Melayu - selain dr. patut diPENJARA bawah undg-undg TERORISMA kerana mahu mencetuskan satu lagi 13 Mei, juga patut diSAMAN berjuta - sebab si PENDATANG/PENCEROBOH ni melanggar Kontrak Sosial utk- menghormati kaum Bumiputera di NEGARA ISLAM ini, spt. yg. dipersetujui sbg. syarat pemimpin kita bagi PENDATANG/PENCEROBOH sampai berjuta dpt- kerakyatan dgn. begitu senang! Sedangkan rakyat BUMIPUTERA biasa terutamanya umat Islam/Melayu - tidak ditanya!

Dahlah PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL ni mendapat Pulau Temasik dgn. begitu mudah dgn. bantuan ZIONIS-Mossad/Israel (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009), tapi akibat KETAMAKAN yg. amat JAHAT, masih tak berpuas hati - mahu si PENDATANG/PENCEROBOH ni RAMPAS seluruh Tanah Melayu ni! Bahkan ZIONIS/Israel dan ejen tempatan mereka dr. PAP-DAPBANGKAI/PKRSODOM berharap utk. menawan satu lagi 'Palestin' di Tanah Melayu ini, yg. kaya minyak-gas dan boleh disatukan dgn. Singapura, yg. terlalu kecil!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

SentiasaPanas said...

Dasar pemimpin tak sedar diri!

Anonymous said...

kalau di India negeri sikeling ni golongan mereka ni haram dan sangat jijik unutk disentuh oleh golongan kasta atasan...... kerana mereka ni gologan paria yg paling hina sekali kedudukannya dalam haraki kasta malah lebih mulia lagi kedudukan anjing daripada mereka...tapi bila tiba di malaysia golongan yg tak tahu bersyukur ni dah mula tak sedar diri...bila dah senang sikit hidupnya dengan bantuan melayu dan umno...Di sini beri pengajaran kepaada melayu dan kerajaan Malaysia bahawa janganlah terlalu baik sangat dan beri muka serta ruang dan peluang kepada golongan pendatang dan pendnduk bangsa pendatang tanpa mengira bangsa dan negara sebalikna belalah dan bantulah bangsa sendiri didalam semua bidang termasuk ekonomi..membantu bangsa pendatang ibarat melepaskan anjing tersepit....

Anonymous said...

jangan la nak marah marah dgn india sekor ni..dia tu berani sebab bercakap dlm DUN..sebab orang ramai tak bolih nak ambil tindakan..ingat dia bodoh nak cakap kat luar ke....kita semua kena ingat..dah memang perangai india, kalau ramai dia berani ..tapi kalau sorang...sergah sikit pun dah tercirit...melayu melayu semua..cuba tunggu dia di luar...jumpa aje..bagi penampar ke ..penumbuk ke sebiji...
ADA BERANI ke melayu ayam jantan?

 
 
Blogger Templates