Social Icons

Pages

Monday, July 07, 2014

KANTOI !!! #NURULIZZAH DAN PEMIMPIN #PAKATAN #PEMBANGKANG BIJAK KENCING RAKYAT MALAYSIA !!!


Bijak nya Pemimpin PR Ambil Kesempatan Walaupun Mereka Tidak Pernah Turun Ke Jalanan Bertemu Gelandangan Sebelum Ini.Para pemimpin Pakatan Rakyat seperti Teresa Kok dan Nurul Izzah,sememangnya bijak mengambil kesempatan.Itu perlu diakui dan perlu juga dipuji.Sebagai Wakil Rakyat, mereka memang tidak bertanggungjawab dan tidak amanah.Bagaimanapun,sebagai ahli politik yang licik, mereka sangat bijak dan sentiasa menempatkan diri mereka di barisan hadapan.Sebaik-baik sahaja Menteri Wilayah mengeluarkan kenyataan bahawa Kuala Lumpur akan dibersihkan daripada golongan gelandangan dan peminta sedekah,PR melihat ini adalah peluang mereka yang terbaik untuk memutarbelitkan kenyataan sebenar dan cuba menggambarkan Kerajaan sebagai zalim dan tidak berperikemanusiaan. Hakikat sebenar bahawa Kementerian Wilayah cuba 'menaiktarafkan' golongan berkenaan,menempatkan mereka di kawasan yang lebih sesuai berbanding membiarkan mereka menjadi tikus-tikus longkang, tidak langsung diambil kira.Radius 2 Kilometer dari Pusat Bandaraya,langsung tidak disebut oleh PR.Anjung Singgah juga tidak disebut.Bantuan teknikal dan kemanusiaan yang disalurkan juga langsung tidak disentuh.Yang mereka sebutkan ialah,Kementerian dan Menterinya,mahu menghapuskan golongan tersebut sepertimana merinyu kesihatan menghapuskan nyamuk aedes.Baik Teresa Kok,lebih-lebih lagi Nurul Izzah,mereka tidak pernah turun ke medan gelandangan. 

Mereka tidak pernah menyuarakan bantuan atau memperjuangkan golongan tersebut agar keluar daripada kepompong tanpa komitmen dan kebebasan melampau.Namun kerana isu gelandangan yang sedang hangat sekarang,Teresa Kok dan Nurul Izzah segera muncul.Mereka segera berlakon sebagai wakil rakyat yang sangat prihatin. Mereka mula mengenali kaum gelandangan.Sebelum isu ini,UMNO dan Barisan Nasional serta beberapa NGO telah lama menyalurkan bantuan.Malah Shahrizat Abdul Jalil dan Ku Nan sendiri,sudah terlalu banyak kali menjengah dan melihat sendiri selain meninjau permasalahan mereka. Ramai yang dibantu mendapatkan pekerjaan walaupun akhirnya mereka kembali semula menjadi gelandangan kerana kerja mengikat mereka dengan komitmen.Pemberian makanan percuma telah dilakukan hampir setiap malam selama beberapa tahun,tetapi baru sekali disertai oleh Teresa Kok, Lim Lip Eng,Nurul Izzah dan beberapa pemimpin PR,itu yang dihebahkan seolah-olah kehadiran mereka mengubah segala-galanya. 

PR dan golongan yang sekarang ini menonjolkan diri sebagai HERO GELANDANGAN langsung tidak muncul.Teresa Kok dan Nurul Izzah langsung tidak nampak kelibat.Bahkan Ahli Parlimen Bukit Bintang yang merupakan salah seorang pemimpin kanan DAP,langsung tidak peduli tentang kewujudan golongan gelandangan di Parlimennya.Sekarang,mereka muncul untuk berlakon.Sekarang tiba-tiba sahaja mereka menjadi wira demi meraih simpati dan sokongan selain mengejek dasar kerajaan.Segala bantuan yang diberikan oleh Kerajaan,NGO,UMNO dan sebagainya selama ini,langsung tidak disebut.Bijak sangattt !!! Patutlah mereka berjaya mendapat sokongan daripada rakyat Malaysia kerana pandai spin dan berlakon

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

13 comments:

Anonymous said...

Malaysia ketika ini amat malang kerana memiliki hampir keseluruhan ahli politik yang tidak berkualiti dan tidak berintegriti , Ditambah burukkan keadaan terdapat rakyat yang masih percya pada anuar peliwat walaupun terdapat bukti sah dia tak bermoral dan kaum cina boleh ditipu berulang kali oleh DAP hanya semata-mata bermain emosi kaum dan tak boleh terima kepimpinan melayu.

Anonymous said...

Bila otak kamu digunakan utk mempertahankan benda yg tak betul,kamu tidak melihat isu yg sebenar.Isu ny adalah GELANDANGAN.Saban hari kerajaan mencanangkan mereka berjaya membawa kemakmuran kpd rakyat.Yg gelandangan ni apa cerita?Jika negara makmur masakan ada rakyat yg masih merempat.Hr ini heboh di perkata kn seorang anak di pukul hingga mati oleh seorang bapa di Melaka,krn dia berhasrat utk bekerja krn tidak tahan melihat adik2ny mkn bubur dn minum air sejuk di bln puasa.Bro,kos kehidupan smkn tinggi.Apa yg dilaku kn oleh kerajaan utk membendung ny?GST di kenakan konon ny utk menampung kos kerajaan.Cuba tny kemana mereka belanja kn hasil Petronas?

Anonymous said...

KeLakar la view u ni bro...hahahaha..hahaha...

Anonymous said...

5:33PM Kalau dah tahu takde duit, apa kejadah manat tu ada anak sampai 10 orang?????? Kalau negara mana mana pun, ada anak 10 memang susah nak tanggung. Setengah negara, 2 orang anak pun dah terlalu mahal nak tanggung! Hang nak bandingkan apa? Kerja bodoh pakatan haramjadah!
Tolong jangan buat style pakatan bodoh yang nak memburuk burukkan kerajaan dan mengelirukan rakyat dengan penipuan dan fitnah!!

Tak tahu pasal GST, jangan nak membebel bodoh. Cuma nak repeat kata kata dan risalah2 yang dikeluarkan pakatan bodoh!

LEpas tu, nak tanya pasal duit Petronas lagi? hang tanya rafizi laknat tu sapa bayar biasiswa dia masa belajar di UK?? BODOH!!!!
Ni tak pasal2 nak bangkit pasal Petronas sebab itu tajuk fokus RBA dan DAP. Kamu ni RBA ke atau cina menyamar Melayu kat sini? Atau hanjing DAP/PKR yang menyalak bila diupah???

Surrhead said...

umno punya la jahat.....bulan posa larang bagi sedekah.....PR jugak bagus...siap turun padang.....PAS pulak siap sahur dgn org gelendangan......tapi macai umno pulak balik merempit....

Anonymous said...

UMNO ni bagai lembu duduk dalam kondo.Orang UMNO lebih susah hati tengok gelendangan daripada pelacuran dan perjudian di ibu kota.Yelah,sebab yang lain ada masyuk tapi gelendangan ini UMNO tak de masyuk maka di banteras.

Anonymous said...

Wah...tiba2 betina2 PKR turun padang pulak! Kah kah kah.

UMNO terbukti paling bagus berkhidmat untuk rakyat dahulu, sekarang dan selama lamanya.

Anjing2 kurap pakatan haramjadah cuma boleh menyalak.....that's all!

6:34PM...fizi, is that you? Aaawww, geram I tau!

:)

Anonymous said...

kos hidup mmg tinggi ikut keadaan masa beb, kalo tak ikut keadaan manusia TAK AKAN MATI selama2-nya beb.

Anonymous said...

6:40PM...Tolong settle pelacuran dan perjudian yang merebak dan bersepah kat negeri Selangor, negeri pakatan tu dulu......hahahahhaha. Pelacuran dan perjudian kat kawasan si ijah tu macamana? Dia tak turun tengok ke?

PKR/DAP...ahli2 politk standard LONGKANG!

Anonymous said...

Kalau ikhlas nak bantu kenapa tak tidur bersama golongan gelandangan atau bawa balik rumah untuk di mandikan dan disuapkan?

Kalau setakat bantu beri makan satu malam tetapi malam seterusnya golongan ini di lupakan waima dalam mimpi, apakah ianya mampu selesaikan masalah gelandangan?

Apapun tak hairan dan pelik kerana dalam memenuhi janji negeri kebajikan, rakyat kena turun naik flat untuk dapatkan bekalan air mentah apabila kepala pili di catu.

Anonymous said...

Isu gelandangan sebab mereka kebayakannya sebatang kara tidak mempunyai kerja.

ingat tak cerita pasal mana yg bagus, bagi org susah seekor ikan tiap hari atau ajar dia cara tangkap ikan utk dia boleh makan dan jual ikan. Pemikiran pihak pembanggang ni mmg sempit, cuba menunjukkan mereka tu bagus tapi sebenarnya binggai. Asal ada isu jer sebok hurung mcm nyamuk. Nak bagi makan tu mmg la bagus dan mereka pun amat memerlukan, tp apa tindakan jangka pangjang utk selesaikan masaalah ini.

kakak aku sampai kena pergi luar negara utk temuramah pekerja sebab kilang kat tempat dia kerja tiada org tempatan yg nak kerja. Cuba bayangkan, pekarja yg diambil dr luar negara. Tempat tinggal disediakan, makan diberi, gaji diberi. Apa lg nak? Diaorg ni pun bukan lah ada pelajaran tinggi pun, cakap english pun tak tahu inikan pula cakap melayu. Tp masih boleh hidup dgn selesa di malaysia. Jadi apa sebenarnya masaalah gelandangan nii?

kat malaysia ni kalau nak tambah kemahiran boleh masuk giat mara, siap dapat elaun lg. Cuma kerajaan selangor yg diterajui pembangang jer yg pandai sangat tutup tempat seumpama itu. Itu pun pengikut mereka tidak boleh menilainya.

i

tukang telek said...

Tolong tunjukkan dlm dunia ini negara mana yg penduduknya kaya raya tiada langsung orang merempat. Sebenarnya kerajaan banyak sudah membantu orang2 susah termasuk engkau sekali. Hello duit brim engkau buat beli apa?

Anonymous said...

Saya tidak mahu menambah apa yang sudah dikatakan mengenai situasi ini.

Hanya satu ayat boleh diguna untuk menyatakan sejelas-jelasnya siapa mereka sebenarnya: Memang para pemimpin pembangkang ni semua tak ada kelas... sengkek belaka.

Saya malu...

 
 
Blogger Templates