Social Icons

Pages

Wednesday, September 03, 2014

FAKTA !!! #PULAUPINANG WAJIB DISERAHKAN KEPADA #KEDAH !!!


Pulau Pinang wajib dikembalikan dan diserahkan kepada Kedah.Menilai penulisan blogger Parpukari,walaupun agak kasar sedikit sebanyak apa yang disampaikan beliau turut mengundang rasa setuju kepada saya.Sultan Kedah juga sebelum ini pernah bertitah jika sekiranya baginda mahukan Pulau Pinang sebagai Kedah semula,kerajaan pusat pun tiada kuasa untuk menidakkan titah baginda sultan. Ikuti kupasan blogger Parpukari 


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

Anonymous said...

Setuju tapi macam di tempat kerja saya kebanyakan barua Melayu adalah dari Kedah minta maaf ya, takut putar-belit Cina akan merosakkan Kedah, ambil Seberang Perai aje kerana Pulau dah penuh dengan Cina memang susah nak pulih balik.

Abdul Halim Ahmad said...

Setuju sangat anon di atas. Senang untuk dikemaskini bangsa pokemon ini. Tapi ambil pulau dua puluh tahun kemudian. Slow and painfully... he..he..he Kasi susah dengan mereka. Charge tol yang tinggi bagi kenderaan keluar masuk.

Tapi semuanya terpulang samaada pemimpin kita ada telor atau tidak. Kaum babi ini mesti diserang sebelum mereka menyerang seperti yang mereka berlaku sekarang terhadap kita.

Namun adalah msaalah sikit. Ada melayu yang berjiwa hamba yang hina mempertahankan bangsa mata sepet ini. Ialah... mereka juga ada keinginan untuk merasa diperhati dan disanjung. Nak harap mereka kita respect kerna kewibawaan sebagai seorang melayu islm yang jati, mereka tidak berupaya kerana sekolah sampai darjah tiga. M

Anonymous said...

Kalau North Borneo dikatakan akan menguntungkan satu pihak makanya kalau Pulau Mutiara (tolak George Town direpuplikkan sebagaimana duri dalam daging (Singa Selatan) direpublikkan ianya bakal menguntungkan pihak satu lagi. Lojikkan?

Unknown said...

kenapa pulak SP saja hak kedaulatan kedah kedua dua sekali pulau dan SP.Soal dah penuh dgn cina tu soal lain ,kena ingat melayu juga masih banyak di belah pulau ,oleh keraana tu perlu dikembalikan semula PP ke pangkuan Kedah supaya nasib melayu ni boleh di bela,Yg kedua kesombongan dan kekejaman kaum makan makan babi ni atas orang melayu boleh disekat .

Anonymous said...

11:07

Dari segi politik, mana kamu fikir lebih afdal: Kedah + SP + Pulau atau Kedah + SP - Pulau?

Anonymous said...

Setuju memang setuju... Hmm.. Tapi tak sesuai. Ini dah tak ikut suara rakyat. Tak aci bro. Dan kalau amik balik pon tak kemana nya.. Silap ari bulan kedah dan penang hilang sekali jalan.. Takat ni biar penang ja yg hilang dr bn. Satgi kot perangai dap masuk kedah.. Langsung hancor dua dua.. Yg kendong berciciran..

Anonymous said...

Setuju Sgt jika negeri yg tiada sultan di bawah payung dymm sultan agar menjadi pengajaran dn semua mb di Malaysia ni mesti beragama Islam

 
 
Blogger Templates