Social Icons

Pages

Saturday, February 28, 2015

KANTOI !!! DANDANAN RM1200 DS #ROSMAHMANSOR !!! PUAK #PAKATAN #PEMBANGKANG KENCING RAKYAT !!! VIDEO INSIDE !!!


kantoi !!! sebelum ni kecoh kata Datin Seri Rosmah buat dandanan rambut sehingga RM1200.rupanya puak pakatan kencing rakyat malaysia.ini diakui oleh portal Malaysiakini kerana video terbaru kalau di translate bahasa inggeris (Rosmah from exposing luxury : "1200 closed-door barber,super expensive!") telah dimuatkan semula di bawah.bukannya beliau kata dandanan rambut kena buat RM1200.Sedikit "points" untuk kita fikirkan lah yerr kalau betul jugak,itu hang punya pasal RM1200 pun mahal bagi Rosmah Selepas meneliti ucapan Datin Seri Rosmah yang hangat diperkatakan baru-baru ini.Barulah saya mendapat gambaran sebenar apa yang diperkatakan oleh DSR."Kalau saya nak cat rambut dekat rumah,dia caj RM1200.amboi mahalnya.Kalau dekat kedai different charge, ni home service" 

1. "Kalau saya nak cat" bermakna Datin Seri Rosmah baru tanya harga.Dan harga itu adalah mahal bagi beliau.Biasanya kalau dah mahal,kita tentulah tak jadi ambil service tersebut. Kalau DSR betul2 belanjakan RM1200 untuk cat rambut,sudah tentu dia kata "Saya cat rambut di rumah RM1200 sebab home service".

2. Kalau Datin Seri Rosmah jenis orang yang boros dan duitnya berpuluh juta seperti yang selalu dituduh,tak mungkin RM1200 pun dia terasa mahal.

3. Jangan kita terpengaruh dengan mainan laporan berita pembangkang.Harus kaji apa sebenarnya yang Datin Seri Rosmah ingin sampaikan.Kerajaan perlu memantau golongan peniaga tamak yang membuat untung berlipat kali ganda dan mengambil kesempatan ke atas pengguna.Tidakan ini apa yang kita semua mahu ???

Akhir kata untuk renungan pembaca budiman sekelian.memang panjang,cuma nak ingatkan jangan jadi tulang buat fitnah dan sebar fitnah,macam saya yang tak buat fitnah dekat Anwar apabila mengatakan dia mmg meliwat

Fitnah dilarang oleh Allah.Firman Allah dalam surah Al Baqarah ayat 191 bermaksud :

“Dan bunuhlah mereka di mana kamu temui mereka dan usirlah mereka dari mana mereka telah mengusir kamu. Dan fitnah itu lebih kejam daripada pembunuhan.Dan janganlah kamu perangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu, maka perangilah mereka. Demikianlah balasan bagi orang kafir.”

Fitnah boleh memecahkan perpaduan ummah,memutuskan silaturrahim sesama manusia, menyebabkan manusia kehilangan tempat tinggal, harga diri, harta dan sebagainya. Fitnah merupakan kebohongan yang menghancurkan.Firman Allah dalam surah An Nur ayat 15&16 bermaksud: “Ingatlah ketika kamu menerima (berita bohong) itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit pun,dan kamu menganggapnya remeh, padahal dalam pandangan Allah itu soal besar.” (15)“Dan mengapakah kamu tidak berkata ketika mendengarnya, “Tidak pantas bagi kita membicarakan ini.

Maha Suci Engkau,ini adalah kebohongan yang besar.” (16) Allah telah memberi peringatan supaya meninggalkan perbuatan memfitnah sesama manusia dalam Surah An Nur ayat 17 yang maksudnya : “Allah memperingatkan kamu agar (jangan) kembali mengulangi seperti itu selama-lamanya, jika kamu orang beriman,…” Wallahu’alam.


APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

Ini baru satu tindakan yang betul...
Segera menjawab serta menyebar luaskan pembohongan serta putar belit pembangkang - tudohan serta tomahan tidak benar dengan seberapa segera... agar tidak menjadi kepercayaan rakyat yang menerima tudohan & tomahan itu adalah benar.

Anonymous said...

Hakikatnya BERGERABAK Pahala Percuma yang diraih DS Rosmah termasuk dari Ustaz-ustazah, FB2 terkenal yang ramai 'pengikut-pengikut tegar, termasuk blogger-blogger"

Bagi pihak DS Rosmah yang tak kenal saya ini saya ucapkan 'Terima Kasih' atas PAHALA PERCUMA dari para pemiftah seluruh Malaysia. Syukran!

Anonymous said...

Cuma saya harap pada masa hadapan DS Rosmah,mengeluarkan contoh atau andaian yg mudah di fahami,sebab puak Pakatan bukan jenis faham bahasa Malaysia,mereka mejoritinya bekas penuntut SRJKC.

 
 
Blogger Templates