Social Icons

Pages

Saturday, March 21, 2015

BREAKING NEWS !!! ADA SUARA SUMBANG DAN BANGANG RAIH PUBLISITI MURAHAN ISU #KENAIKANTAMBANG ???


Sebelum ini Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak pernah menempelak kewujudan blogger pro-kerajaan yang dalam masa sama turut sakan membalun kerajaan.Kononnya Friendly Fire Kata mereka serangan dibuat ini adalah demi kebaikan Barisan Nasional.Walhal berlambak-lambak lagi isu lain berkaitan pembangkang yang boleh mereka serang Adakah ini taktik untuk meraih publisiti murahan dalaman parti ??? Ke dah termimpi-mimpikan hendakkan jawatan tinggi ??? Ataupun cubaan untuk memancing dana dengan mengusik-usik kredabiliti organisasi atau individu yang mereka serang. 

Kesudahannya, blogger-blogger begini telah diklasifikasikan sebagai 'blogger bangang' oleh Najib dalam ucapan Perhimpunan Agung UMNO lepas.Kalau blogger pro-kerajaan yang menyerang kerajaan dipanggil bangang! Bagaimana pula hendak kita klasifikasikan individu atau entiti dalam UMNO sendiri yang menyerang kerajaan. Contoh seperti sekarang ini,selepas Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mengumumkan kenaikan tambang teksi dan bas ekspres.Tak semena-mena pula dua tiga "hero" UMNO yang tak kaji main tibai kritik keputusan SPAD ini. 

Disalahkan alasan kenaikan tidak kukuh terburu-buru dan tidak kena pada masa.Bila diperhatikan kepada cubaan dua tiga UMNO yang membalun ini,ternyata mereka ini tidak faham langsung apa yang sudah dilakukan oleh SPAD dan bagaimana keputusan tambang ini dibuat.Mereka mempertikaikan bahawa alasan kenaikan kos bahan api,kos selenggara,kos alat ganti dan kenaikan kos-kos berkaitan pengangkutan awam sebagai alasan lemah untuk menaikkan tambang teksi dan bas ekspres.Kalau itu alasan lemah, buat apa kerajaan dok naikkan elaun-elaun kakitangan,pegawai,ahli parlimen dan pak menteri dengan menggunakan alasan sama Masih merasakan kenaikan kos sebagai alasan lemah ???

NAK TAHU SIAPA DIA ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Rumah sendiri nak roboh, atas bawah bocor, longkang tersumbat, bau hapak hancing dah masuk dalam rumah..

Logik ke nak gi sebok dengan rumah orang lain..

HAMIDIsP said...

Sejujurnya, sebelum ni, bila blogger2 pro kerajaan berhempas pulas membina reputasi kerajaan, kebanyakannya hanya dipandang sebelah mata oleh umno. Jadi sekarang najib tak boleh la salahkan blogger2 ni. Bukannya dapat rebat pun..

 
 
Blogger Templates