Social Icons

Pages

Tuesday, March 31, 2015

KANTOI !!! PERLAKSANAAN #GST !!! GURU #PAS KELANTAN NAK MENIPU RAKYAT MALAYSIA ???



Seorang guru yang mengajar di SMK Bukit Jawa telah membuat posting awal tentang bagaimana dia terpaksa menutup gerainya di KB Mall yang telah dibukanya selama 10 tahun.Alasan penutupan adalah GST.Untuk makluman,KB Mall terletak di Kota Bharu dan merupakan pemilikan salah satu anak syarikat kerajaan negeri.Kota Bharu terletak di Kelantan.Kelantan pula berada di bawah Kerajaan Negeri PAS semenjak tahun 1990.

Paling menarik ialah apabila Husam Musa,orang yang paling banyak membuat 'penemuan menggemparkan' di Kota Bharu dan Kelantan,termasuklah penemuan telaga minyak,turut menyambut posting berkenaan sebagai bukti betapa buruk dan zalimnya GST. 

Para macai Pakatan Rakyat terutama sekali yang tegar menyokong DAP yang cuba melindungi kebuasan para peniaga DAP mengaut keuntungan besar,turut menggunakan posting tersebut sebagai bahan untuk mereka menyerang Kerajaan kerana implementasi GST.


Bagaimanapun,setelah terdedah,wanita berkenaan telah melupuskan posting tersebut.Dan lebih menarik lagi ialah,rupa-rupanya wanita itu bukanlah peniaga sepenuh masa,sebaliknya merupakan seorang guru !!! Kakitangan awam rupa-rupanya di pengkomplen itu !!!

ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Anonymous said...

memang penipu.bukankah peruncit boleh claim balik cukai gst tu?

setahu aku, dlm rangkaian, cuma pengguna shj yg tidak dapat nak claim cukai 6%.

Quantum Metal Consultant said...

Hanya yang mempunyai volume pungutan jualan RM500,000.00 setahun layak untuk daftar dengan Kastam dan layak tuntut semula 6% GST sepertimana yang dikenakan oleh Supplier dengan membuktikannya dengan bill atau sales voucer..

Peniaga yang tidak layak dan tidak berdaftar juga ada dikenakan 6% GST oleh supplier atau pemborong atau pengedar masing2...mereka tidak layak claim dari kastam dan akan kenakan 6% itu kepada pengguna.

 
 
Blogger Templates