Social Icons

Pages

Friday, May 15, 2015

TU DIA !!! DATUK @AZEEZPUTERA !!! PUAK #PAS BUAT HAL !!! SUKA-SUKA NAK SURUH KELUARKAN DUIT @TABUNG_HAJI !!!


saya nak tanya dulu kat puak pembangkang !!! duit anda dalam tu ada berapa ??? inilah yang dikatakan orang bodoh selalu rugi,letak otak kat lutut.dah lama tak guna bahasa kasar.mereka ni sebenarnya tak faham konsep perbankan.sebenarnya penubuhan Tabung Haji adalah untuk kebaikan mereka sendiri.Duit sendiri dalam TH campur dengan dividennya sekalipun ntah-ntah seciput jerrr kalau nak dibandingkan dgn keuntungan yang dapat diperolehi oleh TH melalui pelaburan dalam bidang hartanah didalam dan diluar negara.Sebenarnya isu TH ni berpunca dari busuk hati dan buruk sangka.apabila dilihat dalam gambar orang yang berdemonstrasi di bawah nampak macam warak.tapi busuk hati dan berburuk sangka.adakah  itu diajar oleh Islam ???


Bidang hartanah ni memang 1 bidang yg lumayan.nilai sebidang tanah boleh berubah mengikut kepentingan semasa.kenapan nak kalut sangat kalau TH beli tanah pada harga yang tinggi dgn 1MDB ??? Apa yang diketahui semasa 1MDB terima tanah TRX tu dari kerajaan keadaannya masih mempunyai bangunan-bangunan lama yang perlu di runtuh dan dibersihkan.berbanding semasa sebahagiannya dibeli TH keadaannya sudah rata dan bersih.Sebagai contoh apabila kita mahu membeli rumah semasa tanahnya baru diratakan, udah siap separuh dgn sudah siap sepenuhnya.adakah sama harganya di setiap peringkat itu ???

kemudian apabila sudah maju pula harga hartanah itu boleh melonjak menjadi berpuluh kali ganda lagi berbanding semasa tanahnya baru diratakan.persoalannya disini adakah kita sebagai rakyat biasa benar-benar nampak ada berlakunya syubhah di dalam urusniaga hartanah antara 1MDB dengan TH ni ??? Jika tidak lebih baiklah kita mendiamkan diri sahaja atau kita akan hanya menunjukkan yang diri kita ini bodoh dan jahil.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates