Social Icons

Pages

Wednesday, June 24, 2015

KURANG AJAR !!! KERAJAAN #DAP #PULAUPINANG BUAT PASAL LAGI !!! #NOTHING2HIDE !!!


Penduduk Melayu Pulau Pinang yang mengundi PAS dan DAP telah dikejutkan pada tahun ini dengan notis surat untuk memansuhkan diskaun 5% orang Melayu dalam pembelian rumah,seperti yang dinyatakan dalam perlembagaan melalui kuasa kerajaan negeri,DAP.Natijahnya,umat ‘Melayu Zuhud’ yang memilih pakatan pembangkang tidak dapat lagi membeli rumah dengan diskaun 5%,mungkin buat selama lamanya.Jika sebelum ini mereka kerap melaungkan slogan seperti,“Ini kalilah!”, “kita Tukar!”, “kita Ubah!”,kini slogan tersebut telah bertukar sebaliknya dan memakan diri.Pemansuhan diskaun pembelian rumah sebanyak 5% ini memang di luar jangkaan penduduk Melayu Pulau Pinang,terutama sekali mereka yang telah mengundi PAS dan DAP.Ramai di kalangan mereka yang ‘makan hati’,menangis dan terkejut atas notis yang diarahkan oleh Exco-Exco DAP Pulau Pinang itu.Tetapi apakan daya,inilah nasib yang harus diterima penduduk Melayu Pulau Pinang yang telah memilih PAS dan DAP sebagai wakil rakyat mereka. 

“Tahukah kami orang cina juga membayar cukai? Mengapa Melayu saja ada diskaun? Bukankah ini punca rasis?” ujar DAP dengan bongkak seakan mempersoal Perkara 153,Hak Istimewa Orang Melayu.Antara Exco DAP Penang yang telah memberi arahan untuk memansuhkan pembelian rumah 5% adalah Chow Kon Yeow DAP hasil pilihan Melayu Padang Kota.Bila diimbas kembali sewaktu kempen PRU13 lepas,penduduk Melayu Pulau Pinang sering memberitahu kepada orang ramai iaitu “kita harus bagi peluang kepada DAP memerintah,setakat ini kami orang Batu Ferringhi sudah dihadiahkan tapak badminton oleh DAP.Bukan itu saja,guru kafa juga menerima RM100 setiap bulan.Jika nanti tidak suka,kita ubah kembali,5 tahun tidak lama pun” 

Kini segalanya seperti hilang punca,gundah gelana orang Melayu Pulau Pinang ‘dikerjakan’ DAP.Sebenarnya jika dikira sehingga kini sudah kali ke-32 tempat berniaga orang Melayu dan kampung Melayu dirobohkan oleh parti pilihan mereka itu sejak kejayaan parti pembangkang di Pulau Pinang pada PRU13.Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) Batu Ferringhi,Jamaludin Hashim ketika dihubungi berkata tidak sangka kerajaan negeri Pulau Pinang akan berbuat begini,kerana pada tahun 2012 kami semua telah dihadiahkan tapak badminton oleh DAP.“Apabila kami semua sudah sebulat suara mengundi DAP,rupanya ini balasan mereka dengan menghapuskan 5% diskaun kami.Parti Gerakan yang memerintah pun tidak sezalim ini.” katanya."Saya selaku JKKK Batu Ferringhi yang mengundi DAP sendiri tidak tahu bagaimana mahu membeli rumah sekarang.DAP hanya berkata jangan risau kerana wakil DAP akan membina satu lagi tapak badminton selepas selesai merobohkan Kampung Mutiara.Bagi saya tapak badminton sudah tidak bermakna lagi” Luah beliau sedih kerana jawapan DAP itu seperti mempersendakan dirinya dan umat Melayu Pulau Pinang khususnya. 

Ironinya,Jamaludin merupakan individu yang paling kuat memujuk semua orang Melayu di sekitar Pulau Pinang untuk mengundi PAS dan DAP.Sehubungan dengan itu,bekas Ketua Majlis Perbandaran Pulau Pinang,Iszuree Ibrahim turut mendesak PAS,selaku Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk campur tangan dalam isu penduduk kampung,namun kerajaan negeri yang dipimpin oleh DAP dengan angkuh menjawab PAS diberi amaran keras supaya jangan campur tangan dan ikut sahaja keputusan kerajaan negeri kerana PAS dulu pun sudah setuju dengan dasar dan cara kerajaan negeri Pulau Pinang diuruskan jika DAP menang.Jadi jangan cuba melawan kami selaku ketua kerajaan disini.anda nampak tak permainan DAP di pulau pinang ??? adakah ini dikatakan membela rakyat ??? pada PRU 14 akan datang,fikir lahhh yang mana terbaik untuk anda wahai rakyat pulau pinang 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Anonymous said...

Makin hari makin kurang ajar dan biadap cinapek2 DAP ni.

Anonymous said...

Padan muka..pilih lagi la..rasa lagi 5 tahun..

Anonymous said...

Dari dulu lagi Aku dah kata, orang melayu yang sokong DAP adalah manusia yang buta mata hati. Nah kini rasakan akibatnya, itu baru perintah Penang Kalau Putra jaya mereka dapat Aku nak bagi tau lebih Dari itu pun akan mereka lakukan terhadap orang melayu, sebab hati perut mereka tepat diluar rencong di dalam, ingat wahai rakyat yang bernama melayu.

Anonymous said...

haa, betulla slogan kita ubah tu. ubah dari dulu dapat 5% pada tak dapat apa. menurut khalifah guan eng, perubahan ini untuk kebaikan. melayu yang sokong dap memang setuju pun. sebab mereka pegang slogan asal bukan umno. manusia yang pegang slogan ABU ni la yang paling mudah dilembukan. mereka ni sebenarnya mangsa fear tactic yang DAP tuduh umno guna. tapi nampaknya parti DAP lebih hebat guna taktik ini.

jentayu

Anonymous said...

Seminit pon jgn kasi memerintah.

Mcm2 diaorng boleh buat.

 
 
Blogger Templates