Social Icons

Pages

Wednesday, July 22, 2015

BREAKING NEWS !!! WARTAWAN #MALAYSIAKINI KURANG AJAR DAN TIDAK HORMAT PM DS @NAJIBRAZAK ???



Apabila riuh rendah isu konflik di Low Yatt,penulis tidak pernah menganggap peniaga di situ sebagai seorang cauvinis mahu pun kurang ajar.Tindakan mereka memukul seorang lelaki Melayu kerana disyaki mencuri telefon merupakan tindak balas biasa manusia di Malaysia.Malah pernah pencuri tabung masjid pun dipukul hampir mati.Kemarahan terhadap pencuri adalah perkara biasa mengatasi batas perkauman walaupun ia bertentangan dengan undang-undang. Namun jika ditanya siapa cina paling kurang ajar di Malaysia,penulis tidak ragu-ragu akan menyatakan beliau ialah wartawan Malaysiakini, Kow Gah Chie.

Wajarkah seorang wartawan datang ke Majlis Rumah Terbuka Perdana Menteri,Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pada hari raya pertama dan bertanya soalan seolah-olah beliau seorang yang korup? Anda datang datang rumah orang pada hari raya dan cuba burukkan tuan rumah? Manusia jenis apa kamu ini? Tiada adab,tiada budi pekerti,malah mungkin menguasai bahasa Melayu pun. Dalam adab Melayu dan Islam,hari raya adalah hari bermaaf-maafan dan mengeratkan silaturahim antara anggota masyarakat.Sebaliknya kamu datang ke rumah orang pada hari raya dan mengutarakan pelbagai persoalan yang bertujuan memalukan tuan rumah? Kamu lahir di mana? Siapa ibu bapa kamu sampai tidak tahu majlis apa untuk mengutarakan soalan sedemikian.Kemudian penerbit kamu menyiarkan pula kenyataan-kenyataan kurang ajar terhadap Perdana Menteri pada hari raya kedua. Sekian banyak hari lain mengapa kamu mahu pilih pada hari raya? Isu ini bukan baharu dan telah banyak kali dijawab oleh Perdana Menteri.


ANDA NAK LAGI ???


UNTUK SELANJUTNYA

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

Labu8455 said...

Badut jangan la nak marah dengan wartawan tu pasal bukan dia saja yang nak tau jawapan Najib tapi seluruh Malaysia. Najib lani kan susah nak jumpa jadi pasal tu dia tanya soalan "cepumas" ni kat rumah terbuka Najib.
Badut dah tak ada ke cerita cerita penglipur lara yang secucuk dengan watak Badut untuk dihidangkan kepada pembaca blog Badut selain dari cerita cerita sampah tentang Najib ?

Anonymous said...

Janganlah layan wartawan kaki putar seperti itu.

 
 
Blogger Templates