Social Icons

Pages

Tuesday, August 04, 2015

42 BILION HILANG !!! SAH !!! #1MDB @1MDB BEBAS DARI TUDUHAN !!!


“1MDB menyambut baik kenyataan yang jelas oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang mengesahkan bahawa tiada dana daripada 1MDB dipindahkan kepada Perdana Menteri.Kami sentiasa menyatakan bahawa syarikat tidak pernah memberikan sebarang dana kepada Perdana Menteri seperti yang dimaklumkan dalam kenyataan media pada 3 Julai 2015,dengan keyakinan bahawa kebenaran akan terbukti.

Bagi berterusan menyatakan sebaliknya,seperti yang dilakukan oleh setiausaha agung PKR Rafizi Ramli dalam blognya semalam,merupakan satu perbuatan yang tidak bertanggungjawab dan merupakan percubaan secara sengaja untuk menjejaskan syarikat.Ini meskipun 1MDB telah mengeluarkan ringkasan penggunaan hutang RM42 bilion tersebut pada 3 Jun 2015,yang merupakan maklumat yang didedahkan di dalam akaun diaudit 1MDB dan boleh diperolehi umum,daripada 31 Mac 2010 hingga 31 Mac 2014. Sekali lagi kami berkongsi di sini dua infografik ringkasan tersebut.”




APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

2 comments:

dol said...

kate saya, memang betul tak de direct involvement dari 1mdb dengan dana tu sebab memang dah dari awal lagi kite tau yang memang bukan 1mdb bagi direct kat najib pon.. ape la korang ni..

A bagi B
B bagi C
C bagi kat PM
obviously bukan A bagi direct ke PM..

Anonymous said...

lagi tambah beban umno. siapa bagi RM2.6 bil tu? org akan tanya, pembangkang akan tanya, camne nak cover? pru lagi 2-3 tahun, umno dok begaduh psl 1mdb. gst tak bantu rakyat, ringgit makin junam. sy dah tulis komen kat blog lain benda ni, kat kaunter tabung haji ada tulis "kami tidak terima hadiah dr pelanggan", punyalah jaga amanah, kot bolehpun "hadiah" dapat kuota haji cepat. jadi "derma" RM2.6bil pd akaun peribadi ni camne? MT umno tahu ke? Muhyiddin tak tahu. mad maslan pun tak tahu pasal dulu dia kata duit dan akaun tu tak wujud. kalau ok kenapa nak marah WSJ dan SR, jwb jelah org derma. belum PA umno dah nampak mula gaduh kat bahagian

 
 
Blogger Templates