Social Icons

Pages

Monday, September 07, 2015

BREAKING NEWS !!! #MALAYSIA AKAN #BANKRAP ??? PUAK #PEMBANGKANG NI DAH KENAPA ???


tu dia !!! dah kenapa dengan puak-puak pembangkang ni ??? saya rasa puak pembangkang rosak kot otaknya ??? dengan mudah menerima berita dan dakwaan palsu kononnya negara ini sedang menuju kebangkrapan.dengan bagaimana negara yang masih mempuyai rizab luar negara beratus-ratus bilion ringgit boleh bakrap,saya pun tak pastilah.Tambah menghairankan,kelmarin Rafizi mendedahkan kononnya ‘skandal’ terbaru penbelian peralatan pertahanan berupa kapal perang dari Perancis,kononnya pembelian itu membazir kerana dibuat dalam situasi ekonomi tak menentu sekarang. 

Hari ini dah balaci dia kata negara ini nak bankrap pula.Ini yang buat kadang-kadang saya sikit tak faham cara mana puak pembangkang ni berfikir.Sekejap kau kata jangan membazir (banyak duit),sekejap kau kata negara nak bankrap (takde duit).Dua-dua cerita pun balaci ni percaya pulak tu,walhal bercanggah antara satu sama lain.Logik yang lain,nak ke Perancis tu jual kapal perangnya kepada negara yang bankrap ???

Banyak benda sedang dibincangkan dengan Perancis sekarang ni (selain kapal perang).Ada juga jet pejuang,pakej senjata dan lain-lain.Boleh ke semua ni berlaku kalau negara ni nak bankrap ??? Sebetulnya negara ini tak akan bankrap kerajana ia dimpinin oleh seorang Perdana Menteri yang bijak dan pandai mencari duit iaitu Datuk Seri Najib.Ketika krisis ekonomi 1998,rizab negara ini hanya RM 90 billion sedangkan rizab negara hari ini lebih RM 300 billion pun.mana lebih banyak ??? cuba anda congak dan bandingkan !!! kalau negara bangkrup tak ada nya rakyat makan kat semua tempat dan kenderaan tak bertambah sampai berlakunya kesesakan teruk !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates