Social Icons

Pages

Saturday, September 05, 2015

KANTOI !!! #IACC !!! #JOSEUGAZ DALANG SEBENAR UNTUK BURUKKAN MALAYSIA ???


Presiden Transparency International (TI),Jose Ugaz dilihat mempunyai agenda tertentu apabila menuduh Malaysia mengalami krisis korupsi yang teruk dan sebuah negara yang gagal.TI didedahkan transparency.org adalah badan tajaan penyangak matawang Yahudi,George Soros.Apa motif seseorang dan badannya yang ditaja oleh Soros membuat tuduhan seumpama itu terhadap Malaysia ? Menurut wikipedia,José Ugaz menyebut beliau pernah menjadi perunding luar untuk dua organisasi yang berpangkalan di Belanda iaitu Hivos dan Novib. 

Hivos dan Novib kedua-duanya adalah tajaan Soros melalui Open Society Foundations atau ringkasnya OSF (sebelum ini lebih dikenali Open Society Institute atau OSI) dan Media Development Loan Fund (MDLF).Laman larouchepub.com mendedahkan Jose Ugaz bekerjasama dengan Soros menggunakan senjata ‘anti-korupsi’ untuk menjatuhkan Presiden Peru,Alberto Fujimori pada tahun 2000.“Soros,yang terkenal sebagai mega spekulator merupakan salah seorang Ratu bank persendirian di England yang telah memberikan $1 million kepada (Alejandro) Toledo (penentang Fujimori) -seperti yang didedahkan oleh penasihatnya Alvaro Vargas Llosa,dan diakui oleh Toledo sendiri-untuk menganjurkan perhimpunan berdarah “Four Corners March” pada 28 Julai 2000 yang telah dirancang untuk mensabotaj pemilihan semula Fujimori dan untuk menunjukkan kepada dunia sebagai tidak sah,’dedah laman itu dalam rencana bertajuk “Menghalalkan pengedaran dadah, Soros rampas satu lagi negara : Kini Di Peru”

Setelah Fujimori disingkirkan sebagai Presiden,dua individu pro Toledo iaitu Pe’rez de Cue’llar dan Garc’ıa Saya’n telah melantik Valentín Paniagua mengetuai kerajaan peralihan sebelum diambil alih oleh Toledo.Valentín Paniagua sekadar presiden boneka zaman peralihan.Polisi kerajaan peralihan itu juga membayangkan dasar yang bakal dilaksanakan Presiden Toledo.Ketika itu beratus-ratus pengedar dan pengganas dadah dibebaskan dari penjara ; bersetuju untuk membuat “kajian semula” terhadap perbicaraan pengganas-dadah dan pengedar dadah ; menarik balik larangan anti-dadah dan penentangan ketenteraan (berkaitan dadah) di dalam negara ; membebaskan teroris yang masih dipenjarakan dan dan yang paling penting meruntuhkan sistem Angkatan Tentera yang mahu melaksanakan undang-undang membanteras dadah. “Kunci kepada senario ini adalah satu kumpulan ‘anti-rasuah’ dan pendakwa sementara Jose´ Ugaz,yang bersama dengan Soros,Garc´ıa Saya´n,dan Pe´rez de Cue´llar, yang menandatangani satu surat terbuka berkempen supaya dadah dihalalkan,”dedah larouchepub.com.Peranan Soros juga dibangkitkan dalam Pemilihan Presiden di Nigeria.Soros melalui yayasan penajanya OSI telah membiayai revolusi warna di sesebuah negara, di samping menjadikan dua NGO anjing pengesannya sebagai pemantau.

Dua anjing pengesan Soros adalah Human Rights Watch (HRW) dan Transparency International (TI).  
“Pada hakikatnya,OSI membantu menjatuhkan Yugoslavia Slobodan Milosevic,ihsan sumbangan $ 100 juta untuk tabung pembangkang,mendorong Revolusi Orange dan Euromaidan di Ukraine dan telah menyediakan bantuan kewangan kepada parti-parti pembangkang di Azerbaijan,Belarus,Croatia,dan Macedonia.“Selepas berjayanya ‘Revolusi Rose’ di Georgia, beberapa pekerja Soros telah diberi ganjaran dengan pekerjaan dalam kerajaan. Alexander Lomaia,ketua OSI Georgia menjadi Menteri Pelajaran dan kemudiannya dilantik sebagai Setiausaha Majlis Keselamatan Georgia. “Sudah diketahui umum,Soros menderma $ 100 juta untuk HRW dan berjuta-juta lagi untuk TI,dua NGO Barat yang terkenal dengan laporan tahunan mereka dan juga berkaitan dengan kekurangan ketelusan dan mekanisme demokratik dalaman. - My Massa 


Transparency International pun terima derma yang dipersoalkan,ada hati Presidennya Jose Ugas nak persoalkan dana yang PM terima ???

Siemens Donates $3 Million to Transparency International
By Editor Filed in News January 21st, 2015 @ 5:17 pm
Siemens has donated $3 million to the world’s leading anti-corruption organization,Berlin-based Transparency International.

Siemens pled guilty in 2008 to bribery charges and paid more than $1.6 billion in penalties.Siemens was implicated in corruption in Greece,Norway,Iraq,Vietnam,Italy,Israel,Argentina,Venezuela,China and Russia.And Siemens admitted last year in filings with the Securities and Exchange Commission that there are ongoing and recent corruption investigations into Siemens activities in Kuwait,Central Asia, the Caribbean,Brazil,Argentina,Greece, Switzerland, Austria, Venezuela, South Africa, Thailand, and Bangladesh — as well as at the Inter-American Development Bank and European Investment Bank. “This really shows that Transparency International is not as pure as people think,” said a Transparency International insider, who asked not to be identified for fear of retaliation. “Transparency International’s own policy forbids accepting money from corrupt companies. Period.

Even though the Siemens bribery scandal broke in 2006,the company is still being investigated in more than 20 countries — in Europe, Asia, the Americas, Africa and the Middle East. All over the world, Siemens is still under suspicion.” “Its reputation is the most valuable asset that Transparency International has. But its management has made the choice that taking $3 million from Siemens to support its $70 million international budget is worth the risk of damaging its reputation.That’s less than 5 percent of TI’s budget. Is this really worth it?” “How can anyone trust TI? The world’s leading anti-corruption NGO is now taking money from one of the world’s worst corporate criminals. People need to start asking the question.” Last year,the group filed an application to Siemens for millions of dollars in funding. In September 2013, Jana Mittermaier, the head of TI’s Brussels office, left to join Siemens Integrity Initiative — which was established under a settlement with the World Bank over corruption allegations in July 2009.

According to Siemens, the initiative “supports organizations and projects around the world that fight corruption and fraud through collective action, education and training.” As we reported last year, the problem for Transparency International is that it’s own due diligence procedures prohibit taking money from corporations that want to greenwash their reputations. 

- See more at : http://www.corporatecrimereporter.com/news/200/siemens-donates-3-million-transparency-international/#sthash.hN4kjyDG.dpuf 

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates