Social Icons

Pages

Tuesday, September 08, 2015

KURANG AJAR !!! LAGI GAMBAR #ANJING DI BAWA DALAM #TESCO !!! MEREKA NI TAK FAHAM BAHASA KERR ???


Setelah gambar dua orang pelanggan membawa anjing di dalam troli di Tesco menjadi viral,kini timbul pula gambar seorang lelaki yang membuat perkara yang sama di sebuah pasaraya di Ampang. Menurut gambar yang dimuat naik oleh pengguna Facebook Muhammad Senyum,lelaki berkenaan membawa anak anjingnya di dalam sebuah troli.jom lihat gambar di bawah


Gambar terbabit diambil pada 25 Ogos lepas iaitu sebelum isu dua wanita membawa anjing dalam troli menjadi viral.Muhammad Senyum kemudian sekali lagi memuat naik gambar yang sama pada 6 September yang lalu.

Sementara itu,Tesco Malaysia telah mengambil tindakan membesarkan saiz papan tanda larangan membawa haiwan di semua 53 pasarayanya di seluruh negara berikutan isu dua pelanggan yang membawa anjing menaiki troli di Tesco Extra Plentong Johor Bahru pada Jumaat lepas.Menurut Pengarah Hal Ehwal Korporat dan Perhubungan Kerajaan merangkap Pengerusi Jawatankuasa Halal Tesco,Datuk Azlan Shah Alias,tindakan itu bertujuan bagi memastikan larangan berkenaan disedari setiap pengunjung. “Kami sedang mengkaji untuk membuat papan tanda larangan membawa masuk haiwan ke dalam premis dengan saiz yang lebih besar, jelas dan banyak di pasar raya.Papan tanda sedia ada mungkin kurang mendapat perhatian orang ramai kerana saiznya tidak berapa besar dan dibuat di atas pelekat lutsinar,” katanya memetik laporan Kosmo!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

9 comments:

Anonymous said...

buat laporan cepat jangan bagi melarat

Anonymous said...

Cina2 kafir harbi ni memang sengaja nak provoke dan cabar orang Melayu.Dia nak tengok ada tak Melayu yg ada telur yg berani sound dia depan2.Confirmlah tak ada kan.Paling kuat pun ambik gambar dari jauh pastu masuk internet.

Bila tengok Melayu2 semua memang penakut,lebih ramai lagi cina2 akan bawak anjing2 diorang bersiar2 dalam mall tanpa ada sesiapa pun yg berani halang.Lepas tu mungkin diorang akan bawak babi pula bersiar2.

Padahal benda mcam ni common sense aje,kat mana2 negara di dunia ini termasuk s'pork negara yg dijajah cina tu pn tak boleh bawah binatang.Yang bawak juga ni takkanlah bodoh nak mampos sangatlah kan..

Anonymous said...

Tapi barua2 DAPig macam nurul izzah kan suka 'I want to touch a dog"......so, sekarang semua rakyat Islam di Malaysia kena tanggung benda macam ni sebab orang2 DAPig dah besar kepala dan tidak menghormati umat Islam.

Ini lah dia hadiah kurniaan keluarga PUAKA pengkhianat Bangsa dan Agama ANWAR ALJUBURI, BETINA BODOH WAN JIJJAH DAN BETINA SUNDAL NURUL IJJAH!

Sebelum keluarga PUAKA ni menjadi barua DAPigs, orang cina tak berani kurang ajar dan biadap macam ni!

Anonymous said...

barua penjajah britis sapa pulak?

Anonymous said...

wahai kaum kiasu
provoke la lagi sehingga perasaan kami tersinggung
depa ni walau berpuluh tahun tinggal di malaysia tapi masih tak paham psyche melayu
tak perlu la aku terangkan maksudnya
bodoh sombong si kiasu

Anonymous said...

https://www.youtube.com/watch?v=cvK-VGPocQU

Anonymous said...

Pihak pasaraya TESCO juga perlu lebih peka dan tegas dalam hal ini.. Letakkkan lebih banyak papan tanda yang besar lagi jelas yang menyatakan haiwan tidak dibenarkan sama sekali dibawa ke pasaraya ini dan samasekali tidak boleh diletakkan di dalam troli pasaraya.. kegagalan melakukan ini menunjukkan pihak pasaraya juga dalam diam menyokong dan menggalakkan budaya ini.

Kalau tidak mendapat perhatian sewajar dari pihak pengurusan pasaraya maka sebagai tindakan terakhir kita ada dengan BOIKOT pasaraya mereka. Tunjukkan kuasa kita sebagai pembeli..

Apa kata Tuan2?

Anonymous said...

Boikot aje tesco wahai muslim.
Tesco tidak perihatin dan tiada sebarang tindakan di ambil terhadap pelanggan berkenaan.

Anonymous said...

Tu lah jadi nya bila Najib nak jadi liberal konon.

 
 
Blogger Templates