Social Icons

Pages

Wednesday, October 14, 2015

FAKTA !!! ADAKAH TAN SRI #MUHYIDDIN SEDAR APA YANG DILAKUKAN SELAMA INI ???


saya yakin,ramai yang masih ingat pada ikrar Timbalan Presiden UMNO,Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menegaskan kesetiaannya pada parti dan sedia menjalankan tugas beliau untuk memperkukuhkan kepimpinan parti walau digugurkan dari jawatan Timbalan Perdana Menteri.

“Saya akan sentiasa setia kepada perjuangan UMNO.Sebagai Timbalan Presiden UMNO,saya akan terus melaksanakan amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada saya dan mencurahkan khidmat bakti saya demi memperkukuhkan parti serta mengembalikan keyakinan orang Melayu dan rakyat kepada UMNO,” itulah kata-kata Muhyiddin ketika itu…

saya akui bahawa penulis adalah antara mereka yang merasa lega dengan ikrar Muhyiddin tersebut.ketika itu saya berterima kasih pada Allah kerana Muyiddin tidak mengikut jejak langkah Mat Sabu atau Ku Li apabila berkonflik dengan ‘bos’ mereka.Malah penegasannya tentang komitmen untuk memperkukuhkan UMNO dan kepimpinan parti itu dilihat satu kenyataan yang bersifat ‘noble’ pada pandangan saya.Tidak terlintas langsung difikiran saya bahawa Muhyiddin akan ‘curang’.Naif benar saya tentang beliau.Malangnya,tidak sampai pun 4 bulan,Muhyiddin telah membuktikan ‘kesetiaan’nya pada kepimpinan parti.Mengkritik secara terbuka tanpa mengikut saluran yang betul turut membuktikan bahawa beliau sedang ‘memperkukuhkan’ parti.


Hadir bersama rakan senasibnya,Datuk Seri Shafie Apdal dan mereka-mereka yang mahu menjatuhkan Presiden UMNO,Datuk Seri Najib,tiada langsung riak wajah bersalah pada mukanya.Yakin benar beliau,kononnya berada dipihak yang ‘benar'.Pada pandangan saya,‘benar’ apanya jika menuduh sana sini,menabur tohmahan keliling negara dengan berpandukan maklumat ‘bocor’ yang telah diubah suai ??? Benar apanya jika dihati diselubungi dendam kesumat yang ‘ditiup’ syaitan ??? Perjuangan apa jika niat dihati berbau busuk untuk menjatuhkan rakan seagama sebangsa separti sendiri sedangkan beliau punya saluran yang lebih baik ??? Apakah benar seseorang itu bila beliau berlaku curang ??? Kononnya atas kepentingan rakyat,sedangkan semua tahu bahawa sekiranya Datuk Seri Najib dijatuhkan maka beliau akan naik ‘takhta’ duduk di kerusi Perdana Menteri.Perlu saya ingatkan pada beliau bahawa zaman ini bukan zaman Pak Lah.Lebih utama,Datuk Seri Najib tidaklah selemah Pak Lah untuk dijatuhkan dengan modus operandi yang sama.Apakah Muhyiddin sedar bahawa mengkritik Presiden parti secara terbuka,duduk bersekongkol dalam sidang media yang bertujuan memburuk-burukkan Presiden dan bermatlamat menjatuhkan Presiden itu maka ia adalah satu tindakan memperkukuhkan kepimpinan UMNO dan mengembalikan keyakinan rakyat pada parti ??? Apakah Muhyiddin yakin bahawa tindakannya itu beretika dari sudut prinsip kepartian dan bergerak dalam satu barisan jemaah yang bersatu hati ??? Atau sebenarnya hati Muhyiddin sedang mengintai kerusi Presiden yang sedang dihuni Datuk Seri Najib ???


Jika benar itulah niat sebenar Muhyiddin,saya mencadangkan supaya beliau berterus-terang pada semua ahli UMNO dan umumkan bahawa beliau akan mencabar Datuk Seri Najib di kerusi Presiden pada pemilihan parti yang akan datang.Senang cerita.betul tak pembaca Badut Rakyat ??? Tidak perlulah bersusah payah mencari idea untuk berdolak-dalik lagi selepas itu.saya memohon maaf secara terbuka sekiranya Tan Sri Muhyiddin terguris hati dengan penulisan ini.Namun selaku penulis blogger dan mementingkan institusi UMNO dan agenda memperkukuhkan parti melebihi dari kepentingan peribadi pemimpin,saya perlu sedarkan tentang tindakan Tan Sri yang kelihatan seperti benar,tapi sebenarnya bertentangan dengan ikrar Tan Sri itu.Lagipun,saya yakin bahawa usia Tan Sri Muhyiddin belum lagi mencecah 90 tahun untuk berlaku nyanyuk.Kalau nyanyuk,bolehlah saya abaikan tindakan tersebut kerana mengambil kira tahap usia yang mudah lupa itu.Semoga Tan Sri diberi kesedaran sewajarnya, inshaallah…

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

7 comments:

jgn jadi bodoh!!! said...

KESETIAN KEPADA PARTI BUKAN KEPADA PENGKHIANAT!!

KAMI BERSAMA PEJUANG KEBENARAN

Anonymous said...

salah satu ciri pengkhianat juga ialah bercakap bermati-matian dan bermuka-muka mengatakan akan berdiri teguh dibelakang presiden dan bersama-sama memperteguhkan parti bersama presiden....namun akhirnya tembelang terburai....

Anonymous said...

Akhirnya Allah tunjukkan juga siapa mereka2 yang selama ini menjadi duri dalam daging dalam kepimpinan UMNO dan BN.patutlah semua apa yang dirancang dan diilhamkan oleh PM Najib selalu mengalami kegagalan....tapi mungkin kerana keikhlasan dan kesungguhan PM Najib .....Allah sendiri merencanakan dgn mulanya kisah 1MDB dan duit derma akhirnya si kitul......terserlah mukanya......alhamdullillah......syukur...... Kami dari akar umbi merasa selesa dengan kepimpinan PM Najib....yang tak ada kroni tapi rakyat biasa tetap di hatinya seperti Arwah Bapa Beliau...TUn Abdul Razak....semoga Allah lindungi Najib dari sebarang keburukan dan fitnah...amin

Anonymous said...

Gelap gelita pemikiran blog berbayar seperti BR nie. MOga dapat hidayahlah ramai umat Umno yang masih disesatkan oleh Ajaran Sesat cash is KIng. TSMY pun bukan hairan dengan kerusi presiden itu, yang paling mengeyam nak duduk situ ialah Wak dari Bagan Datoh yang dari zaman NUar Jubury lagi dah memendam rasa sehingga sanggup berpaut kepada sesiapa pun yang dirasa boleh mendekatkan beliau kepada kekuasaan dunia. TSMY dan tokoh-tokoh hebat BArisan Nasional ini semua sayangkan Negara Malaysia dan tidak mahu kita terus membuang masa membiar diri dirosakkan oleh pemimpin jiwa rosak dari Parlimen PEkan ini. Banyak lagi agenda yang baik mulus untuk terus dilaksanakan bagi membangun Negara ke tahap semaksimum mungkin. RAta-rata kepimpinan politik satu dunia akan sentiasa mendahulukan kepentingan Negara dan rakyat masing-masing iaitu bertindak dengan segera berundur diri secara baik bagi mengelak masalah berterusan merosak Negara.

Cik Singh Deet

Anonymous said...

Syabas Datuk Seri Najib kerana berjaya mengesan lebih awal konspirasi tamak Muhyidin nak jd PM dan Shafie Abdal nak jd TPM dgn cara yg hina dgn bantuan Mamak Medey...Mamak Medey tu semua orang kena ikut cakap dia...kalau tak mcm2lah dia fitnah...apa dia ingat dia boleh jatuhkan Pak Lah maka dia boleh juga jatuhkan Najib? Mamak Medey, Muhyidin & Pie Abdal...U bole berambos masuk Parti Amanah sama Mat SAbu tu...ni semua manusia jenis tamak kuasa nak jd Presiden..hufttt

Anonymous said...

Cik SING DEET........kalau kamu rasa PM Najib tak bagus jadi PM agak2 siapa pilihan anda? wan JijaH? Out.....Hadi Awang? Lagi out.......LIMKIT siang? Memang tak boleh ....lagi out......so agak2 siapa? Oh ya betul......PM Najib TUn ABDUL RAZAK....yes...yes....yes...

Unknown said...

KISAH NYATA..............
Ass.Saya PAK SLAMET.Dari Kota PAPUA Ingin Berbagi Cerita
dulunya saya pengusaha sukses harta banyak dan kedudukan tinggi tapi semenjak
saya ditipu oleh teman hampir semua aset saya habis,
saya sempat putus asa hampir bunuh diri,tapi saya buka
internet dan menemukan nomor Ki SANJAYA,saya beranikan diri untuk menghubungi beliau,saya dikasi solusi,
awalnya saya ragu dan tidak percaya,tapi saya coba ikut ritual dari Ki SANJAYA alhamdulillah sekarang saya dapat modal dan mulai merintis kembali usaha saya,
sekarang saya bisa bayar hutang2 saya di bank Mandiri dan BNI,terimah kasih Ki,mau seperti saya silahkan hub Ki
SANJAYA di nmr 085328880180 Kiyai SANJAYA,ini nyata demi Allah kalau saya bohong,indahnya berbagi,assalamu alaikum.

KEMARIN SAYA TEMUKAN TULISAN DIBAWAH INI SYA COBA HUBUNGI TERNYATA BETUL,
BELIAU SUDAH MEMBUKTIKAN KESAYA !!!

((((((((((((DANA GHAIB)))))))))))))))))

Pesugihan Instant 10 MILYAR
Mulai bulan ini (2015) Kami dari padepokan mengadakan program pesugihan Instant tanpa tumbal, serta tanpa resiko. Program ini kami khususkan bagi para pasien yang membutuhan modal usaha yang cukup besar, Hutang yang menumpuk (diatas 1 Milyar), Adapun ketentuan mengikuti program ini adalah sebagai berikut :

Mempunyai Hutang diatas 1 Milyar
Ingin membuka usaha dengan Modal diatas 1 Milyar
dll

Syarat :

Usia Minimal 21 Tahun
Berani Ritual (apabila tidak berani, maka bisa diwakilkan kami dan tim)
Belum pernah melakukan perjanjian pesugihan ditempat lain
Suci lahir dan batin (wanita tidak boleh mengikuti program ini pada saat datang bulan)
Harus memiliki Kamar Kosong di rumah anda

Proses :

Proses ritual selama 2 hari 2 malam di dalam gua
Harus siap mental lahir dan batin
Sanggup Puasa 2 hari 2 malam ( ngebleng)
Pada malam hari tidak boleh tidur

Biaya ritual Sebesar 10 Juta dengan rincian sebagai berikut :

Pengganti tumbal Kambing kendit : 5jt
Ayam cemani : 2jt
Minyak Songolangit : 2jt
bunga, candu, kemenyan, nasi tumpeng, kain kafan dll Sebesar : 1jt

Prosedur Daftar Ritual ini :

Kirim Foto anda
Kirim Data sesuai KTP

Format : Nama, Alamat, Umur, Nama ibu Kandung, Weton (Hari Lahir), PESUGIHAN 10 MILYAR

Kirim ke nomor ini : 085328880180
SMS Anda akan Kami balas secepatnya

Maaf Program ini TERBATAS .

 
 
Blogger Templates