Social Icons

Pages

Saturday, October 31, 2015

KANTOI !!! PENIPUAN #AZMINALI #PKR #DAP DIDEDAHKAN !!!


kalau ikut guruh dan gempita sejak disebut Rafizi kelmarin,Azmin dah menghadap jawatankuasa dalam PKR untuk jelaskan kenapa 3 pembinaan lebuh raya diluluskan di Selangor,bila polisi Pakatan ialah anti kepada semua jenis tol kerana taknak rakyat terbeban,kononnya.Tapi setakat ini tidak ada apa,saya pun dah agak.Selain yang nak panggil pun Rafizi (ala-ala auuww gitu),Azmin sudah jadi terlalu berkuasa dalam PKR sekarang,sampaikan nak halang dia cabar Azizah pun,Anwar terpaksa letak diri di tengah-tengah masa pemilihan hari tu.Lepas pencalonan ditutup baru Anwar tarik diri.Itu masa Anwar bebas,sekarang Anwar dah ke dalam,faham sajalah.Bolehlah cakap depan press,nak panggil Azmin konon,tapi tunggulah panggil ke tidak,rasanya macam tak.Sebetulnya,selain Azmin,ada isu lebih besar dari itu,iaitu DAP. 

Jika kita kenang-kenang dalam soal KIDEX ni dulu,selain penduduk kawasan itu,DAP paling kuat membantah.Siap arah sorang dua ADUN yang muda-muda ni untuk bantah projek tersebut dalam DUN Selangor untuk beri tekananan kepada MB dulu,Khalid Ibrahim agar batalkan.Bila Khalid engkar,masuk Azmin ganti tempat,batallah KIDEX,tapi dalam diam lepas tu Azmin lulus 3 sekali,apa peranan DAP ??? saya yakin kelulusan 3 lebuhraya ini bincang dalam mesyuarat Exco,dengan DAP sekali terlibat.Mana riuh rendah,mana hiruk pikuk ??? Tak konsisten namanya ni,Masalah bila kerajaan tak bernama,Pakatan Rakyat tidak,Pakatan Harapan pun tidak.Jadi kerajaan mana yang luluskan 3 lebuhraya ni,kerajaan Selangor tu betullah tapi dari sudut politiknya,kerajaan apa ??? 

Kerajaan Azminlah kot.saya tak persoal untuk bina lebuhraya sebab (memetik kata seorang kawan),lebuhraya ni tujuan buat ada 2,pertama nak jimat masa perjalanan dan kurang kesesakan,mana yang tak terganggu dengan 2 masalah itu,boleh guna jalan biasa.Sesungguhnya tidak ada tempat dalam negara ini yang jalan biasa tak boleh sampai,tapi lebuhraya ada.Cuma yang dipersoalkan disini pendekatan,polisi,dasar tak stabil yang diamalkan oleh,ironinya,pakatan yang tak stabil juga.Ini baru negeri,belum negara,agak-agak boleh bayang negara macam mana kalau ini pendekatan yang dpilih untuk urus kerajaan ??? Polisi kata lain,mulut cakap lain,buatnya lain.Perkara ini ada kesan pada semua yang mereka janji pada rakyat,yang mereka laungkan.GST hari itu pun macam tu juga,luar degar-degar bantah GST,dalam dokumen belanjawan masuk pulak GST,tak kacau ke nanti tu ??? Yang bodoh-bodoh menyokong dah ramai keluar demo bantah,alih GST masuk dalam Belanjawan.Bila lah nak cerdik ya wahai pembangkang ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates