Social Icons

Pages

Tuesday, November 03, 2015

BERAS SUBSIDI !!! KEBODOHAN PUAK #PAKATAN #PEMBANGKANG DIDEDAHKAN !!!


kebodohan budak-budak pembangkang dan penyokong Tun Mahathir terus terserlah bila mempertikaikan pemansuhan subsidi beras ST15 yang diumumkan kerajaan minggu lepas.Sebelum apa-apa,persoalan yang nak ditanya ni,kenal ke tidak beras ST15 ni macam mana ??? Tak payah buang masa terangkan musabab kenapa subsidi beras jeni ST15 ini dhapuskan kerajaan,beras ni kenal ke tidak dulu nak kena tanya.Beras ST15 ni adalah beras hancur 15%,ia dijual pada kadar RM 1.60 – RM 1.80/kg.Cari kat majoriti pasaraya di bandar dan luar bandar sekalipun,hampir tidak jumpa,kalau jumpa pun tidak dijual dalam kampit sebaliknya dalam bekas plastik 1kg atau 2 kg,kalau kat Tesco tu,cedok sendiri dan timbang.Itu berasnya ST15 ni yang kerajaan hapuskan subsidinya.Siapa di kalangan balaci yang makan beras beli cara ceduk di pasaraya ??? Bangla dan Vietnam ramailah,balaci masuk kategori itu ke ???

Semua orang yang saya kenal,tidak beli beras ST15 ni,nak cari dimana pun ramai orang tidak tahu.Biasa yang orang Malaysia makan ialah beras ST5 (5%hancur),beras jenis ini tidak terjejas subsidinya,jadi yang kecoh benar ni apapasal pun saya tak faham puncanya.Inilah kadang-kadang masalah segelintir orang kita,bodoh sangat.Apa isi cerita pun tak tahu,tapi hanya pandai komplen,walhal tak terjejas apa pun sebab orang Malaysia majoriti tidak makan beras jenis tersebut.Orang miskin pun tak beli beras ni sebab beras ST5 ni dah dalam kemampuan ‘miskin’ itu pun – miskin yang kita sebut ni,bukan papa kedana.Definasi miskin di Malaysia seperti yang semua orang tahu antaranya,gaji bawah RM 4,000,ada kereta, bayar tol,internet data 1GB sebulan,itu miskin.Kelompok ini ada beli beras 10kg harga RM 16- RM18 ??? 

Usah kelentonglah,tak pernah yang saya nampak.Atau paling teruk,ada yang tak pernah beli beras pun tapi dia punya status FB dan komen di whatsapp mak datuk,mengalahkan dia yang makan dan beli beras jenis itu paling banyak.Realitinya,kalau orang mampu guna Internet,tak makan beras ST15 ni.Jadi senang cakap,jangan hairanlah kenapa pembangkang susah menang di Malaysia ni sebab yang sokong mereka ialah orang yang mudah dimanipulasi otaknya.Sikit banyak kerusi tu cerita lain sebab negara besar kecik mana, maju mundur mana di dunia ini pun, memang ada orang yang tak cerdik,cuma bilangan itu sajalah – dalam hal penghapusan beras ST15 ini,yang tak cerdik tulah sokong pembangkang pun.

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates