Social Icons

Pages

Monday, November 23, 2015

FAKTA !!! KENAPA #JACELKIRAM DIPILIH UNTUK PEGANG POSTER #ANWARIBRAHIM ??? WAJIB BACA !!!


Apalah yang hendak dimarahkan terhadap anak perempuan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berjumpa dan bergambar dengan anak dalang serangan Lahad Datu di Filipina baru-baru ini.‘Di mana lagi tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi’ Benar Nurul Izzah dan Jacel Kiram ada bertemu dan mesra bergambar.Bukan sekadar bergambar,malah sama-sama memegang poster yang mahu seorang penjenayah dibebaskan dari penjara.Siapa lagi kalau bukan papanya Nurul Izzah.Setahu saya,Anwar dulu pun pernah bertemu dengan Nur Misuari,seorang pemimpin Filipina yang dipercayai mempunyai perkaitan rapat dengan Kiram yang mencabar kedaulatan negara menerusi serangan di Lahad Datu.

Malah ketika dalam kempen menyerang Lahad Datu itu,Jacel begitu keras sekali menyokong tindakan bapanya itu yang mahu membawa keluar Sabah dari Malaysia,serta menuntut dirinya sebagai ‘Sultan’ di negeri berkenaan dan kini,Nurul Izzah yang mengaku bahawa Jacel itu bukan kenalannya,mula berkenalan dan menjalin hubungan dengan anak pengganas yang membunuh anggota polis dan tentera di Sabah ??? Dengan orang begitu yang menjadi pilihan Nurul Izzah untuk berkenal-kenalan ??? takkan tak tengok berita ??? takkan tak tengok sejarah siapa sebenar jacel kiram ??? takkan tak google nama jacel kiram ??? google kan ada ???


saya tahu bahawa kadang-kala,bila hadir ke program yang dianjurkan pihak tertentu,kita tidak dapat menolak sekiranya secara kebetulan bertemu dengan seseorang yang tidak kita gemari atau mungkin ‘musuh’.Namun,sekiranya Nurul Izzah sensitif dengan apa yang Jacel dan bapanya lakukan terhadap Malaysia,tergamakkah untuk meminta dia memegang poster yang dibawa ??? Kenapa Jacel jadi pilihan Nurul Izzah ??? Kenapa tidak orang lain ??? Mereka yang lain tidak mahu pegang poster Anwar kerr ??? Sekiranya benar pun Nurul Izzah menghargai pertemuannya dengan Jacel dan menjalin hubungan baru dengan anak Kiram itu,apakah perlu dia begitu berbangga dengan pertemuan tersebut sehingga memuat naik gambar berkenaan di laman sosial ??? Tidakkah ketika itu Nurul Izzah terfikir tentang hati balu dan anak-anak yatim yang menjadi mangsa kekejaman bapa Jacel ??? Pada saya,lebih baik gambar berkenaan Nurul Izzah simpan saja sebagai koleksi peribadi untuk kenangan di hari tua berbanding menyakitkan hati ibu bapa yang kehilangan anak akibat kezaliman Kiram

Kini ‘nasi sudah menjadi bubur’.Semua sudah tahu tentang betapa Nurul Izzah tidak peduli pun pada sensitiviti dan perasaan rakyat.Paling jelas,kita semua sedar kini bahawa tindakan ‘janda muda’ itu selalunya dilakukan tanpa menggunakan ‘otak’.Jika dia berfikir,sudah tentu gambar itu tidak viral diperkatakan orang.Kini,terimalah akibatnya.Baru tahu erti ‘penyesalan’ ??? ‘Sesal dulu pendapatan,sesal kemudian tidak berguna.Jelaskanlah selembut mana pun sekali.Sudah terbukti ‘bapanya borek, Nurul Izzahnya rintik’.Tidak mungkin dapat ‘ditegakkan benang yang basah’ dan luka yang Nurul Izzah lakukan kali ini akan dikenang rakyat Malaysia sampai bila-bila…

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

" Ijjah, papa nak gi oversea tak bawak mama. Papa nak gi dengan dreber papa dan PA baru papa. Ijjah dok rumah dengan mama"

Maka lahirlah anak sulung yang otak dah jadi psycho dan songsang akibat cara songsang beliau dibesarkan oleh papa songsang beliau.

 
 
Blogger Templates