Social Icons

Pages

Tuesday, November 10, 2015

KANTOI !!! LEPAS SKRIP DI RACUN ARSENIK TAK JADI SEKARANG TIMBUL PULAK PENYAKIT BARU ???


Sekiranya ditanya kepada mereka yang memantau telatah Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam sejarah dia disumbat ke penjara Sungai Buloh sejak kes pertamanya dulu,mungkin mereka sudah muak hampir termuntah mendengar ‘skrip tidak mendapat rawatan sewajarnya’.Isu rawatan kesihatan untuk Anwar bagi babak kedua slot ‘samarinda’ di penjara Sungai Buloh kali ini dilihat masih menggunakan ‘skrip’ yang sama.Bezanya cuma kali ini Anwar sakit bahu,turun berat badan,tekanan darah,buah pinggang,gastrik dan artritis.Agak banyak ‘sakit’ Anwar kali ini.Sakit Anwar kali ini tidak seperti ‘skrip’ yang lalu seperti diracun arsenik,sakit leher,sakit tulang belakang dan macam-macam lagi. Wan Azizah dan Nurul Izzah ‘belum’ lagi mendakwa Anwar mengalami kanser otak tahap 4, leukimia atau disantau mana-mana bomoh. Jika sekali lagi masuk penjara, mungkin ‘skrip’nya akan membariskan penyakit-penyakit itu pula… Menurut maklumat, Anwar kini dilayan lebih istimewa dari banduan-banduan lain meskipun mereka sama status sebagai penjenayah.


lihat sendiri video di atas dan nilai kan sendiri.anwar sakit ke ??? video ini dirakam pada 5 november 2015.anda fikir kan di situ.saya nak sambung lagi cerita anwar ni.Anwar dilaporkan telah diberi layanan istimewa termasuk peluang menjalani rawatan kesihatan sebanyak 83 kali,termasuk 10 kali rawatan fisioterapi yang telah disyorkan oleh tiga PAKAR Ortopedik dan dipantau anggota fisioterapi penjara dari semasa ke semasa.Bila disebut pakar,maka mereka bukanlah doktor biasa.Berapa ramai banduan yang mendapat layanan dan rawatan dari doktor pakar sebelum ini ??? Rasa sengal sikit di bahu,banduan itu dapat rawatan dari doktor pakar.Banduan lain ada ??? Sepanjang Anwar sudah menjalani pemeriksaan kesihatan sebanyak 83 kali termasuk 10 kali fisioterapi dan di Hospital Kuala Lumpur sebanyak 7 kali.Itu belum lagi disebut Anwar diberikan kemudahan jamban duduk dan tilam yang sesuai bagi rawatan sakit tulang belakang.Jamban duduk pun dapat.Apa lagi yang keluarga Anwar mahu ??? Mereka fikir pihak kerajaan atau jabatan penjara akan biarkan Anwar mati dalam sel penjara ??? Percayalah,sekiranya Anwar mati dalam penjara,maka saya yakin seluruh keluarga dan penyokong akan menuduh ‘dewa’ mereka itu mati dibunuh.saya yakin kerajaan dan jabatan penjara tidak mahu itu berlaku.

Keluarga Anwar perlu tahu bahawa Penjara Sungai Buloh bukan asrama sekolah yang bebas keluar masuk.Penjara itu juga bukan wad di Gleneagles atau Princecourt yang menawarkan rawatan bertaraf 7-8 bintang.Penjara adalah penjara,tempat penjenayah dihukum atas kesalahan yang mereka lakukan.Jadi,jika tahu Anwar selalu sakit jika dimasukkan ke penjara,pesanlah padanya supaya tidak lagi melakukan jenayah.Jika sudah masuk ke ‘dalam’,memang terbatas kebebasannya termasuk untuk mendapatkan rawatan bertaraf ‘bintang-bintang di langit’.saya yakin,sekiranya saya merupakan wadar atau bertugas di penjara Sungai Buloh,munkin saya sendiri akan rasa menyampah pada perangai mengada-ngada Anwar yang menerima layanan yang istimewa berbanding banduan lain.Banduan lain tidaklah mengada-ngada.Baru saja 38 minggu masuk penjara,sudah 15 kali bertemu keluarga,65 kali bertemu peguam,bertemu NGO dan dibenarkan pula keluar ke majlis pengkebumian bapa.Banduan lain ??? jangan haraplah !!!

Khabarnya,Azmin Ali juga dikatakan sering bertemu Anwar di penjara Sungai Buloh,betul kerrr ???Khabarnya,hampir setiap minggu,betul kerrr ??? Benar atau tidak,mungkin keluarga Anwar boleh tanya MB Selangor itu.Itupun jika dia mahu mengaku.Jika tidak,mungkin boleh tanya pada wadar-wadar yang bertugas di penjara berkenaan.Terimalah hakikat bahawa Anwar sudah mendapat layanan yang lebih dari sewajarnya sebagai banduan.Malah dari sudut kesihatan,dia diberi layanan yang lebih istimewa dari banduan lain.Jadi tidak perlulah mengada-ngada mahu Anwar dilayan bagai orang bebas.Akhir sekali,ingatlah bahawa ajal dan maut itu adalah ketentuan Allah.Jika Dia kata Anwar mati dalam penjara Sungai Buloh,maka matilah dia di situ.Tapi kalau Allah tetapkan Anwar mati di Danok,Thailand,maka di situlah dia mati di kedai Tom Yam Mak Limah nanti.Redha sajalah dan terima saja ketentuanNya

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

6 comments:

Anonymous said...

kerana di beri layanan berbintang sebab itu dia takkan berubah bila keluar nanti, penjara macam hotel, boleh di lawati vip bila masa, anak bini jadikan penjara macam bilik dalam rumah, bila masa boleh dating. banduan lain patut terima layanan yang sam baru adil...siapa anwar...semua jawap...banduan menutuh bontut orang...itu yang sebab mahkamah jatuh kan hokum.

Anonymous said...

Apa kEJADAHnya ni - sampai 17 pakar! JANGAN pula Kem. Kesihatan yg. BAYAQ semua rawatan ni! Adakah BANDUAN lain akan menerima KEISTIMEWAAN serupa ini?!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

BR, aku dah muak dgn. isu si mamat-PORNO/HOMO ni; mcmlah dia penting sgt.; tak tau MALU! Awatlah tak MAMPOS-MAMPOS lagi?!

Ini isu yg. lebih PENTING:

Awatlah makin KURANG AJAQ si puak PENDATANG PENGGANAS KAPIRDAJAL amat RASIS dari puak DAPBANGKAI BABI /PKRHOMO yg. BENCI sgt. identiti dan hak BUMIPUTERA Melayu serta mahu MENGHASUT kpd. PERMUSUHAN antara kaum BUMIPUTERA Melayu, Orang Asli dan BUMIPUTERA Sabah/Sarawak! Mana UMNO terutamanya PULembab-nak-mampos! Lihat di - https://helenang.wordpress.com/2015/11/10/hua-zong-malays-once-pendatang-too/, Hua Zong: Malays once pendatang too, November 10, 2015!

JANGANlah dok TAKUT nak PERTAHANkan identiti dan hak kita; kenapa dibiaqkan BUMIPUTERA Melayu kita asyik diHINA seolah mcm. SAMPAH/PEMINTA SEDEKAH di bumi pusaka nenek moyang kita ini, sebelum diJAJAH PENYAMUN/PEROMPAK/PEMBUNUH British/Zionis-KEPARAT!

Ini juga bermakna Kementerian Pendidikan telah GAGAL utk. MENDIDIK secara asas apa makna BUMIPUTERA dan memPERTAHANkan identiti dan HAK bangsa BUMIPUTERA Melayu – sampaikan jenerasi muda Melayu sendiri dah keliru tentang hak dan identiti depa!

Nek Tempoyak

[PERTAHAN hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta identiti dan hak BANGSA Bumiputera - BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples ; maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

Anonymous said...

Raja drama....

Anonymous said...

Aku dalam penjara pun tak kurus macam hang! Kelakarlah DSAI ni... cool je. Memang patut dibawa rawatan luar negara.. dia udah giiillaaa!

Anonymous said...

banduan paling mengada ada.............

 
 
Blogger Templates