Social Icons

Pages

Monday, July 18, 2016

KANTOI !!! PERANGAI SEBENAR #TUNMAHATHIR DIDEDAHKAN !!!


sebelum ini saya ingin mengucapkan tahniah kepada ‘negarawan ulung’ yang menunjukkan ‘warna sebenar’ dirinya selepas berjaya mendiktatorkan diri selama 22 tahun.Dari bertujuan mahu jatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak,kini Tun Dr Mahathir Mohamad mahu jatuhkan Barisan Nasional (BN) pula.Selepas 22 tahun beliau mempergunakan BN untuk menjulang dirinya menjadi ‘diktator’, mengumpul pengaruh dan kroni-kroni yang berjaya di’millionaire’kan,hanya kerana enggan mengikut cakapnya maka beliau mahu jatuhkan BN ??? Realitinya,cita-cita Tun Mahathir untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib tidak boleh dilakukan secara solo.beliau bina Team B.Belum sempat Team B ‘hidup’ sebulan dua,ia musnah bila Tan Sri Muhyiddin dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir dipecat.Maka kerana itulah Tun Mahathir sanggup bersekongkol dengan DAP,PKR dan PAN. 

Itupun Presiden PKR,Datuk Seri Wan Azizah dan anaknya,Nurul Izzah enggan hadir memberi sokongan.Dalam PAS pun yang hadir hanyalah Datuk Mahfuz Omar yang amat mirip ‘warna’nya dengan Datuk Husam Musa.persoalannya,mampukah Tun Mahathir jatuhkan BN dengan kerjasama DAP,PAN dan PKR ??? saya tidak memandang rendah pada kemampuan beliau.Jika diizinkan Allah,apa saja boleh berlaku.BN tidak mustahil tewas,namun ia tidak mudah seperti yang disangkakan.Jika BN tewas,siapakah yang bakal menjadi Perdana Menteri ??? Muhyiddin ??? Mukhriz ??? Shafie ??? Apakah Tun Mahathir fikir DAP,PKR dan PAN akan biarkan salah seorang dari nama itu menjadi Perdana Menteri ??? Mungkin sebelum menang,parti-parti itu boleh kata setuju untuk melantik Muhyiddin atau Mukhriz menjadi Perdana Menteri.Tapi jika menang nanti,apakah Tun Mahathir fikir mereka akan biarkan Muhyiddin atau Mukhriz jadi Perdana Menteri begitu saja ??? Berapa kerusi parti baru Mahathir miliki ??? 60 kerusi parlimen ??? Jika parti ‘3M’ bertanding di 100 kerusi parlimen,mampukah mereka menang sebanyak 60 kerusi ??? Apakah Tun Mahathir fikir DAP,PAN dan PKR akan benarkan parti 3M bertanding di kerusi parlimen yang menjadi kuota mereka ??? 

Benar DAP biarkan Wan Azizah jadi Ketua Pembangkang walaupun kerusi parlimen DAP lebih banyak.Ketua Pembangkang tiada kuasa seperti Perdana Menteri.Tapi,bila-bila masa saja DAP boleh ‘terajang’ Wan Azizah jatuh dari kerusi Perdana Menteri jika isteri Anwar itu tidak mendengar kata mereka.Ugut keluar pakatan,boleh ‘goyang’ kerusi Wan Azizah dibuatnya.Pakatan 3M dengan Pakatan Harapan perlu menang majoriti untuk menguasai parlimen.Maksudnya,mereka perlu menang di 112 kerusi parlimen dari keseluruhan 222 parlimen.Congak rasionalnya,DAP 60 kerusi,PKR 60 kerusi,PAN 60 kerusi dan 3M cuma 42 kerusi ??? Katakanlah gabungan itu menang pada PRU ke-14,DAP kekal memiliki kerusi paling banyak dan diikuti oleh PKR.Manakala PAN dan 3M pula menjadi minoriti dalam parlimen nanti.Apakah Tun Mahathir fikir DAP tak boleh ‘terajang’ Mukhriz jatuh dari kerusi Perdana Menteri jika tidak ‘kowtow’ pada kehendak mereka ??? Paling menyedihkan selepas itu ialah nasib agama,bangsa dan negara.Tun Mahathir ketika itu mungkin sudah meninggal dunia.Namun bagaimana dengan generasi akan datang ??? Menangis airmata darah sekalipun,memang tak dapat merubah segalanya dengan mudah.Itulah dia rupa sebenar Mahathir.‘Negarawan ulung’ yang bertindak mengikut nafsu politik.Mungkin baginya ‘matlamat menghalalkan cara’.Demi legasi politik dan menjamin legasi kroni-kroninya,dia sanggup lakukan apa saja termasuk menyerahkan tanahair kepada mereka yang tidak sepatutnya.apa yang saya tulis ini adalah realiti sebenar akan datang.kalau tak dengar cakap,teruskan dan lihat sendiri apa yang akan jadi !!!

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Anonymous said...

sekumpulan penipu yg berangan2 nak perintah negara.. masing2 cuba menipu daya sesama mrk..ttp dlm bab membelit ni takda sapa blh lwn keling...

Anonymous said...

22++ tahun dia tinggalkan legasi penipuan yg mencengkam ekonomi dan kemampuan hidup kita..
lepas tu dia bohong satu dunia konon Najib punya salah.. celaka kumpulan2 munafik diketuai si tua jahanam ini!!

Anonymous said...

Alahai Badut....
Tak ada siapa yang boleh lawan Najib.

 
 
Blogger Templates