Social Icons

Pages

Friday, August 05, 2016

KANTOI !!! #BERSIH5 BAKAL JAHANAMKAN NEGARA ???


adakah benar BERSIH 5 bakal jahanamkan negara ??? dari segi mana BERSIH 5 boleh jahanamkan negara ??? masihkah anda ingat sejak 2007 BERSIH telah dianjurkan buat pertama kali ??? saya tidak nampak bagaimana penganjuran demo BERSIH 5 yang akan datang boleh mengancam kerajaan dari apa segi.tajuk saya jerr gempak tetapi anda harus ingat,sudah banyak yang berubah,paling ketara idea penganjuran Bersih yang asal iaitu menumpu ke arah proses pilihanraya yang adil dan bersih kononnya,kali ini akan diambil alih oleh agenda peribadi Tun Mahathir yang hanya nak lihat Perdana Menteri jatuh dan orang pilihannya menjadi Perdana Menteri. 

Pilihanraya kita sebenarnya memang bersih sebab itu bila Guan Eng didakwa kerana kesalahan rasuah,perkara pertama yang terlintas di kepala DAP adalah mengadakan pilihanraya negeri dulu,siap boleh jangka menang lagi.Kalau proses pilihanraya kita tak elok,DAP akan pilih pendekatan lain.Justeru,saya tak hairan kenapa setelah beberapa kali Bersih pun,kerajaan masih tak tumbang sebab hakikatnya pilihanraya kita memang bersih atau pembangkang tak akan dapat bentuk kerajaan di beberapa negeri dan menambah kerusi,semua orang tahu cuma buat-buat tak tahu.Begitupun,walau Bersih tak dapat menjatuhkan kerajaan tapi ia masih mampu mempengaruhi sebilangam rakyat sebab asasnya tu nakkan proses pilihanraya yang bersih.Maklumlah,22 tahun Tun Mahathir memerintah,isu pilihanraya telus tak telus ni sering kali menjadi perdebatan,sehingga menjadi beban kepada pemimpin terkemudian.Sekarang,bila halatuju Bersih dah dihijack oleh agenda peribadi Tun Mahathir bukan tentang pilihanraya lagi dah,saya tak nampak bagaimana ia akan memikat hati rakyat lagi,tambahan pulak kelompok yang paling tekun meramaikan demo dulu,PAS,kini sudah terkeluar dari Pakatan. 

saya rasa pembangkang pun sedar tentang hal ini dan tidah hairan kenapa mereka merancang begitu lama (dijangka Bersih 5.0 akan diadakan pada bulan Oktober) dengan beberapa siri jelajah seluruh negara akan diadakan untuk mempromosikannya.‘Bersih-Bersih’ yang sebelum ni,mana ada rancang sampai berbulan bulan,siap dengan siri jelajah seluruh negara apa bagai.Sebut saja nak buat bila,orang datanglah.Sebab tu diawal tadi penulis kata tak goyang dengan Bersih yang ini. Ada pulak Tun Mahathir di dalamnya,lagilah.sebab apa ??? tepuk dada,tanya Iman

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates