Social Icons

Pages

Thursday, February 16, 2017

#PRKTANJONGDATU !!! MASALAH SETEMPAT SEMAKIN BERJAYA DIATASI OLEH KERAJAAN NEGERI !!!


Memasuki hari ke 12 kempen Pilihan Raya Kecil N03 Tanjong Datu,boleh dikatakan banyak masalah setempat yang berbangkit sebelum ini telah berjaya diatasi oleh kerajaan negeri Sarawak.Malah kehadiran Menteri Pendidikan,Datuk Seri Mahdzir Khalid ke Sekolah Menengah Kebangsaan Lundu kelmarin ternyata membawa berita gembira kepada penduduk di Tanjong Datu dan Sarawak secara amnya. Dalam kunjungan singkatnya, beliau mengumumkan lebih RM4 juta telah diperuntukkan bagi membina fasiliti baru dan membaik pulih empat buah sekolah di kawasan ini.Di samping itu,pihak kementerian bersama-sama kerajaan negeri juga sedang merangka pelan terbaik untuk membaik pulih atau membina blok baru kepada 183 sekolah yang dikenal pasti sebagai daif dan berada pada kategori C di seluruh Sarawak. 

Perdana Menteri juga baru-baru ini mengumumkan peruntukan RM129 juta untuk membangunkan sistem perkhidmatan bekalan air yang akan memberi manfaat kepada seluruh penduduk di DUN Tanjung Datu. idak cukup dengan itu,beliau turut mengarahkan pembinaan jambatan yang menghubungkan Telok Melano dengan Sematan disegerakan dan projek ini bernilai RM580 juta. Di samping itu, Ketua Menteri Sarawak,Datuk Amar Abang Abdul Rahman Zohari Tun Abang Openg juga telah mengarahkan Timbalan beliau,Datuk Seri Douglas Unggah Embas untuk menyegerakan penyelesaian membabitkan tuntutan hak tanah adat (NCR) sepertimana yang dimahukan oleh bekas Ketua Menteri Sarawak, Allahyarham Tan Sri Haji Adenan Satem.Tidak cukup dengan itu,komitmen yang dinyatakan oleh Ketua Menteri Sarawak untuk meneruskan semua projek pembangunan di Tanjong Datu, nyata melegakan semua penduduk di sini.Apa yang beliau harapkan hanyalah mandat yang besar diberikan kepada calon Barisan Nasional (BN),Datuk Amar Jamilah Anu untuk meneruskan kesinambungan pembangunan yang diilhamkan oleh Allahyarham Tok Nan.

Kini,terpulang kepada penduduk di DUN Tanjong Datu untuk menilai sendiri, parti mana yang memperjuangkan nasib mereka dan meneruskan usaha pembangunan yang kini giat dijalankan oleh kerajaan pusat dan juga negeri.Ada diantaranya sudah siap terbina dan ada diantaranya sedang dalam pembinaan atau berada diperingkat perancangan akhir. Rakyat boleh menilai,betapa slogan Rakyat Didahulukan oleh Perdana Menteri benar-benar dilakukan.

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates