Social Icons

Pages

Monday, March 06, 2017

KANTOI !!! #SELFIE #MUKHRIZMAHATHIR TAK UNTUNGKAN ANAK MUDA !!!


1. Dari sudut kerja public relations,selfie atau wefie dengan anak muda boleh membawa keseronokan pada mereka.Apatah lagi jika selfie bersama pemimpin idola. 

2. Namun hidup tidak akan terisi jika selfie menjadi KPInya.Anak muda perlu disediakan masa depan yang jelas. 

3. Mereka dahagakan peluang niaga,perkembangan karier,lonjakan potensi dengan didokong dasar negeri. 

4. Beberapa bulan yang lalu satu hasil.kajian dikeluarkan oleh sekumpulan penyelidik dari IPTA utara berhubung persepsi anak muda terhadap Mukhriz Mahathir.

5. Kaedah digunakan survey.Sampling berfokus digunakan dengan data dari JTK,JBS dan HEP 4 buah IPTA di negeri Utara.Seramai 12 ribu responden digunakan berusia 25-35 tahun yang kesemuanya adalah anak Kedah 

6. Hasil dapatan mendapati 79% responden mengakui Mukhriz hanya popular dari segi personaliti tapi rekod kerja gagal dibukti. 

7. 83.6% responden pula menyatakan mereka tidak mendapat apa apa faedah yang jelas sepanjang Mukhriz menjadi MB (2013-2016). 

8.Kajian empirikal sebegini meskipun boleh disoal balas namun mendedahkan satu hakikat bahawa selama ini Mukhriz hanya menggunakan imej dan tampilan palsu. 

9. Keutamaanya hanyalah populariti peribadi menerusi seni perhubungan awam yang disusun dengan strategik. 

10. Namun pengisian manfaat pada anak muda di Kedah adalah jauh panggang dari api. 

11. Ironinya anak muda di Kedah tidaklah mendapat atau beroleh apa apa peluang dan ruang sepertimana diuar uarkan sebelumnya 

12. Inilah bezanya antara pemimpin populis dan pemimpin praktis.Era kini,dibawah pimpinan Ahmad Bashah,skim IMAN diadakan.Kedah First,Insentif Pelajar Cemerlang,Sukarelawan Barakah Kedah turut diwujudkan. 

13. SUKDA untuk athlit muda dihidupkan.ADAB dibentuk selaku laluan pemain muda mengasan bakat. Persatuan Belia Daerah dan Persatuan Mahasiswa anak Kedah seluruh IPTA dibantu. 

14. Job fair diada disana sini.Jumlah penerima biasiswa pelajaran anak Kedah ditambah. 

15. Kursus kahwin percuma untuk belia 21 tahun ke atas yang akan berkahwin buat kali pertama disemarak disetiap daerah. 

16. Tahun 2016 sahaja dari 272 usahawan kecil dan IKS,90 orang darinya adalah anak muda berusia 28-33 tahun diberi geran dan dana niaga berjumlah RM1.3 juta. 

17. Pelajar pondok dan Maahad Tahfiz seluruh Kedah diupaya dan dibantu menerusi skim khas kerana bagi Ahmad Bashah mereka inilah katalis generasi Ibaddurahman. 

18. Dan paling signifikan tentulah kejayaan pimpinan kini mengusahakan pembinaan Litar Lumba Rakyat yang selama 3 tahun lalu Mukhriz bermain tarik tali dan gagal membinanya. 

19. Hanya kerana mahukan pembinaan litar tersebut dengan nilai RM80 mengikut kemahuannya dengan diserah konsultasi projek selain yuran selenggara sejumlah RM22 juta kepada syarikat milik abangnya. 

20. Mukhriz hakikatnya menipu anak muda Kedah dengan tampilan imej palsu ciptaanya.Dia gagal menyediakan peluang,merangsang minat dan membuka laluan pada anak muda di Kedah.Dan hakikatya Mukhriz sendiri dengan usia mencecah 53 tahun bukan lagi dalam kategori kelompok muda.

21. Namun dia berpura pura memahami aspirasi anak muda padahal hakikatnya tidak sama sekali. 

Catatan Boboi FC

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates