Social Icons

Pages

Tuesday, June 13, 2017

KEMPEN "SEMUA SALAH NAJIB" !!! PENIPUAN TERBARU PEMBANGKANG DIDEDAHKAN !!!


Sejak kempen jatuhkan Najib pada Julai 2015 hingga kini,boleh dikatakan hampir setiap hari Datuk Seri Najib Tun Razak diserang oleh pembangkang.Seperti mana strategi yang pernah Rafizi dedah dalam Youtube,jika tidak boleh serang Najib,maka serang isterinya.Ramai dah jadi "zombie pembangkang" bila termakan hasutan kaki fitnah Rafizi ini,termasuklah Mahathir.Semua benda cuba dijadikan sebagai isu.Walaupun isu yang dibangkitkan itu tidak ada kena mengena pun dengan Perdana Menteri namun tetap Najib juga yang dituding sebagai salah.Sel sel otak geng pembangkang sudah tidak boleh lagi berhubung dengan baik.Perangai mereka menjadi pelik,taksub yang terlampau pada pemimpin mereka dan percaya apa sahaja yang keluar dari mulut Rafizi dan Tony Pua,biarpun benda itu sampah. 

Bayangkan,kalau minyak naik pun Najib dipersalahkan.Tak dapat Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) pun beliau tetap dikatakan salah.Itu belum lagi isu lain seperti Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) yang hari-hari dimainkan oleh pembangkang apatah lagi dalam bulan Ramadan ini. Kalau benda buruk memang salah Najib tetapi masuk "part" di mana mereka mendapat kesenangan atau kemudahan,mereka langsung lupa jasa Najib.Macam pelaksanaan projek Fasa 2 Transit Aliran Massa (MRT) membabitkan laluan Semantan-Kajang yang bakal dilancarkan secara rasmi pada 17 Julai depan oleh Najib. Setakat ini belum nampak pembangkang memuji.Mungkin mereka sedang menunggu masa kalau-kalau berlaku masalah pada sistem MRT itu nanti,maka dengan pantas mereka akan menyalahkan Najib.Mereka lupa kalau ikut logik bodoh Rafizi,MRT ini tidak akan dibuat sebab Rafizi mahu gunakan dana itu untuk subsidi harga minyak. Sedangkan banyak perkara baik yang dilaksanakan Najib tapi langsung tidak disentuh. Pembangkang hanya sibuk cari salah Najib sedangkan pemimpin di negeri pembangkang lagi banyak buruknya tapi didiamkan. 

Sebagai contoh,cuba lihat pada Ketua Menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng.Kesalahan rasuah jelas sekali. Guan Eng dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan rasuah.Tidak pula pembangkang hebohkannya. Mereka diamkan sahaja apabila terdapat gesaan supaya Guan Eng letak jawatan atau bercuti sementara. Cuba kalau Najib.Walaupun beliau disahkan tidak terlibat dengan penyelewengan dalam 1MDB dan sumbangan derma RM2.6 bilion. Sudah diterang beratus kali namun hingga kini pembangkang terus mencari salah beliau.Cuba tengok Guan Eng. Terdapat beberapa perkara yang jelas berlaku depan mata tapi semua membisu. Contohnya kes di mana dua lelaki yang naik angin apabila gerai mereka diserbu, telah melarikan lori milik penguatkuasa Majlis Bandaraya Pulau Pinang (MBPP) di Jalan Tanjong Tokong pada 5 Mei lalu.Lelaki yang curi tu jelas jelas sebut nama Guan Eng lagi. Mereka marah dan mendakwa MBPP serta Guan Eng rasis apabila hanya menyerbu dan menyita gerai yang dimiliki peniaga Melayu. Begitu juga kes dimana pemandu Uber dibelasah beberapa hari lepas kerana dituduh mencabul seorang wanita warga Vietnam di Lintang Paya Terubong 1. 

Kalau dia bersalah sekalipun,bawalah ke balai,bukannya dengan cara membelasahnya dan menjahanamkan keretanya.Tapi Guan Eng tidak pula dipersalahkan bila kejadian itu berlaku di Penang.Cuba kalau kes ini berlaku di Putrajaya,sudah pasti nama Najib juga yang dikaitkan dan dipersalahkan.Tentu sudah ada suara sumbang menyuruh beliau meletak jawatan sebab kes yang tiada kaitan pun.Betullah kata Najib,rakyat Malaysia ini sudah berperangai pelik,kerana benda kecil yang tiada kaitan pun, tetap dikaitkan dengan beliau."Malaysia ini pelik - jika harga bahan api meningkat, biasanya PM dipersalahkan ; jika harga minyak jatuh, tiada yang berikan pujian. Harga bahan api telah jatuh dua kali berturut-turut, tetapi tiada siapa yang mengucapkan tahniah kepada Perdana Menteri,'' katanya sesi dialog dengan kakitangan Prasarana di Kuala Lumpur.Majoriti rakyat yang masih sihat perangainya lebih ramai. Adalah menjadi tanggungjawab kita semua melawan hujah hujah "zombie pembangkang" ini.Bersamalah kita pertahankan PM kita,Dato Seri Najib Tun Razak.Lawan balik puak puak "zombie" ini !!!

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

No comments:

 
 
Blogger Templates