Social Icons

Pages

Tuesday, June 13, 2017

TU DIA !!! #MUHYIDDINYASSIN KANTOI LAGI ??? APA CERITA NI ????


8 Jun 2017,Malaysiakini,Muhyiddin menyatakan isu calon Perdana Menteri harus dibincang secara tertutup bukan secara terbuka.Muhyiddin anggap jika perkara itu dibincang secara terbuka maka ia akan menimbulkan salah faham,keliru dan menunjukkan pembangkang tidak bersatu.Sejak masuk dalam pembangkang ini Muhyiddin sudah pandai mengajar pembangkang tentang berahsia.Mungkin ada benarnya nasihat Muhyiddin itu.Sebab itulah sekarang Muhyiddin masih berahsia tentang dua perkara utama iaitu skandal Nika Gee dan jumlah sebenar keahlian PPBM di seluruh negara. Rahsia sungguh sebab skandal itu benar berlaku dan berahsia sungguh mengenai keahlian PPBM sebab jumlahnya terlalu kecil dan memalukan untuk diumumkan. Ingat lagi, semasa dia menjadi orang nombor 2 dalam kerajaan BN,Muhyiddin bukanlah perahsia.  Muhyiddin mendedahkan cerita dalam kabinet dan mengutuk orang nombor 1,Perdana Menteri,Dato Seri Najib Razak. 

Dalam satu ucapan di kursus KERIS 2314 di Janda Baik,Pahang sekitar Mei 2015 dengan selambanya Muhyiddin mempertikaikan tentang dana RM2.6 bilion dan isu 1MDB secara terbuka.Sedangkan Muhyiddin sendiri sudah dengar penjelasan dalam mesyuarat MT UMNO.Dalam mesyuarat jemaah kabinet juga,Perdana Menteri telah edarkan 'factsheet 1MDB' kepada semua menteri untuk meneliti isu berkenaan.Muhyiddin tidak baca agaknya.Muhyiddin lebih suka baca The Edge, WSJ dan Sarawak Report pada masa itu.Kerana terpengaruh mahu menjadi PM dan menjadikan Mukhriz sebagai TPM,maka Muhyiddin memilih untuk bersama gerakan menjatuhkan Najib yang dibuat oleh Mahathir.Kempen yang mulanya mahu dilakukan secara pergolakan dalaman UMNO itu gagal dilakukan   oleh Muhyiddin, Mukhriz dan Mahathir.Pada 27 Julai 2015,Muhyiddin dalam perasmian Mesyuarat Agung UMNO Bahagian Cheras sekali lagi lantang mengkritik Perdana Menteri dan isu 1MDB. 

Tidak pula pada ketika itu dia mengambil pendekatan berdiam diri atau berahsia sepeti yang dinasihatkan sekarang pada Pakatan Harapan.Cita-cita kempen jatuhkan Najib hanya satu pada masa itu, iaitu mahu menjatuhkan Najib dan memberi ruang kepada Muhyiddin bergelar "Perdana Menteri sementara" dan melantik Mukhriz Mahathir sebagai Timbalan Perdana Menteri. Kempen ini gagal sepenuhnya hari ini.Kini bila buat parti sendiri dan bersekongkol dengan pembangkang, Muhyiddin hanya sekadar dijanji jawatan "Menteri Pelajaran" sahaja,bukan lagi "PM Sementara". Jadi lebai malang sungguh Muhyiddin. Parti yang dibuat pun gagal, ramai lari dan tidak puas hati. Mahathir pun sudah melihat kegagalan Muhyiddin dalam parti PPBM. Nama Muhyiddin langsung tidak diyakini Mahathir untuk ditonjolkan sebagai calon PM. Bermakna keyakinan dan kepercayaan Mahathir kepada Muhyiddin sudah bolehlah dianggap sebagai tiada lagi.Sampai Mahathir sendiri terpaksa angkat diri dia sendiri jadi calon PM. Penasihat lagi "power" dari Presiden.Tindakan Muhyiddin mengarah agar Pakatan Harapan berdiam diri soal calon PM adalah satu tindakan silap. Kem Anwar Ibrahim akan membaca gesaan Muhyiddin itu sebagai "suara tidak setuju" Muhyiddin terhadap Anwar sebagai bakal PM. inilah nasib si lebai malang bernama Muhyiddin. Yang dikejar tidak dapat, yang dikendong keciciran.

APA KOMEN ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN
Post a Comment
 
 
Blogger Templates