Social Icons

Pages

Wednesday, January 12, 2011

GEMPAR !!! PAKATAN BUAT HAL LAGI DI SELANGOR !!!


nampaknya isu berkenaan dengan isu SUK tak selesai lagi.apa lah sebenarnya puak-puak PAKATAN ni mahukan ??? yang terbaru pulak menggantungkan kain rentang menghina dan menghasut rakyat agar membenci institusi beraja di negeri selangor.kalau tak ada raja,apa akan jadi jadi dengan MELAYU di selangor ??? nak ker jadikan selangor macam pulau pinang ???

Kain rentang itu turut tertera lambang PKR,PAS dan DAP serta Biro Penerangan PKR Selangor,dengan salah satunya memaparkan gambar Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Muda,Shuhaimi Shafiei digantung di sekitar kawasan Shah Alam.Satu kain rentang digantung dilihat tertera gambar Shuhaimi yang tertera dengan ungkapan di bawah


"Dalam sejarah telah terbukti,apabila rakyat bangkit menentang raja,biarpun beribu tahun kebangkitan itu berlangsung akhirnya kebenaran akan menghenyak ketidakadilan. Rakyat akan menang dalam peperangan menentang ketidakadilan !!! Didoakan agar ia tidak berlaku di Selangor,".satu lagi kain rentang digantung tertera ungkapan berbunyi; "Raja Adil Raja Disembah,Raja Zalim Raja Disanggah"

Kedua-dua ungkapan itu dipercayai dipetik daripada laman blog ADUN tersebut dalam kritikan dan penentangannya terhadap pelantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan (SUK) Negeri yang telah diperkenankan oleh Sultan Selangor,Sultan Sharafuddin Idris Shah.yang saya hairan boleh pulak Khalid Abdul Samad dari PAS menafikan pihaknya menggantung kain rentang yang didakwa menolak campur tangan Sultan Selangor dalam pentadbiran negeri.kalau nak nafikan,kenapa ada lambang PAKATAN ???

INGAT,RAJA BOLEH LANTIK SESIAPA SAHAJA UNTUK DIJADIKAN SUK DAN PELBAGAI LAGI JAWATAN,KITA KENA IKHLAS MENERIMANYA BUKAN MENOLAK.SEBELUM NI DAH BANYAK PERLANTIKAN JAWATAN DARI PIHAK PAKATAN,KERAJAAN TAK BISING PUN ???

POST BY WAYNE...

1 comment:

Anonymous said...

mesti pasni masing2 dok tuduh BN punya angkara. PR x ngaku dia punya cam kes sultan johor hari tu la..... PR kata BN. last2 satgi depa kata SB anjing kerajaan yg buat. x pasai2 polis juga yg salah. bodoh punya kaki politik. bangang...mangkuk ayun. lu pikir la sendiri.

 
 
Blogger Templates