Social Icons

Pages

Saturday, January 01, 2011

GEMPAR !!! PEMBANGKANG TERUS MEMPERTIKAIKAN KUASA SULTAN SELANGOR !!!

tak habis-habis pembangkang ni.Dulu,isu berkenaan dengan air.sekarang ni pulak berkenaan dengan kuasa Sultan Selangor.pembangkang ni tak malu ker nak mempertikai kan kuasa Sultan Selangor ??? Siapa lagi Berkuasa kat Selangor ??? Sultan Ker Menteri Besar ???

nampaknya ada insan yang tak berpuas hati dengan perlantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi dengan mendakwa ia seperti tindakan 'Beraja di mata,Bersultan di hati' siapa lagi kalau tak wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Beliau bertindak biadab apabila mempertikai kuasa Sultan Selangor,Sultan Sharafuddin Idris Shah.Itu sebenarnya Hak Sultan siapa yang nak dipilih,kenapa nak sibuk sangat tentang hal-hal Perlantikan ???


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda,Shuhaimi Shafiei mahu mengheret Sultan Sharafuddin ke dalam kancah politik apabila mendakwa,isu pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) yang baru sebagai tindakan pilih kasih institusi beraja terhadap pakatan pembangkang dan Barisan Nasional (BN).hmm,saya pun tak faham.benda kecil macam ni pun nak di besar-besar kan.Hak Sultan takyah lah kita campur.Sambil mempersoalkan pelantikan Mohammed Khusrin itu,Shuhaimi mendakwa,jawatan SUK tidak memerlukan perkenan Sultan Selangor sebaliknya ia kuasa Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Sultan Sharafuddin mesti bertindak mengikut nasihat majlis tersebut,bukannya berkecuali.

Suhaimi ni ni adalah pemimpin pembangkang terbaru mempertikai Kuasa Budi Bicara Sultan Sharafuddin dalam isu pelantikan Mohammed Khusrin selepas Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Ketua Penerangan Pas,Idris Ahmad terlebih dahulu mempersoal pelantikan berkenaan.lepas ni siapa pulak ???? wakil rakyat PKR ini seolah-olah cuba menyamakan ketegasan Sultan Sharafuddin yang tidak berganjak dengan keputusannya walaupun mendapat pelbagai kecaman daripada pihak pembangkang yang tidak berpuas hati dalam isu tersebut sebagai ego.

POST BY WAYNE...

No comments:

 
 
Blogger Templates