Social Icons

Pages

Monday, March 28, 2011

SAH !!! RAFIZI MENIPU RAKYAT MALAYSIA !!! ANWAR KANTOI LAGI !!!


semalam saya telah memberitahu anda tentang pembohongan rafizi yang menyatakan kononnya anwar tidak bersalah berkenaan dengan twitter dan facebook.



kali ini mari kita lihat pula berkenaan dengan Daylight Saving Time (DST).

SILA LIHAT ARTIKEL DI BAWAH UNTUK MEMAHAMI KEADAAN SEBENAR !!!

Ramai yang masih tidak faham tentang Daylight Savings Time (DST) yang menyebabkan waktu di Facebook adalah lebih awal daripada Twitter pada 21 Februari di Malaysia.
Bagi kebanyakan orang Amerika Daylight Saving 2011 bermula pukul 02:00 pada hari Ahad 13 ketika sebahagian besar negara melompat maju satu jam Waktu turun ke standard lagi pada Minggu 6 November ketika siang waktu berakhir.

Apa yang perlu kita tahu tentang Daylight Savings Time (DST)?

Waktu musim panas,dikenali di Amerika Utara sebagai Daylight Saving Time (DST), adalah sistem yang bertujuan untuk "menyimpan cahaya siang hari" pada musim panas. Oleh sebab itu di Eropah sistem ini dikenali sebagai "Waktu Musim Panas".

Waktu rasmi dimajukan (biasanya) satu jam lebih awal daripada zon waktu yang rasmi dan dilakukan selama musim bunga dan musim panas. Hal ini bertujuan untuk lebih menyesuaikan waktu ketika hari masih terang dengan waktu kegiatan kerja dan sekolah.

DST biasanya digunakan di wilayah yang suhunya sedrhana, kerana perbezaan yang cukup besar antara waktu hari terang berbanding gelap sepanjang musim di wilayah-wilayah tersebut SETERUSNYA

Oleh kerana itu, selepas 13 Mac, Facebook turut dicepatkan (ditambah) selama 1 jam. Tetapi Malaysia tidak lagi praktikkan waktu musim panas sejak 31 Disember 1981, maka waktu Malaysia tidak berubah.Waktu di Twitter di Malaysia adalah waktu standard.Dan jika begitu, waktu di Facebook sebelum 13 Mac adalah lebih awal daripada sebenarnya.Perlu ditekankan di sini sekali lagi, jika Twitter menunjukkan waktu yang tepat, standard dan semasa tetapi waktu di Facebook menunjukkan waktu yang lebih awal daripada sebenarnya.

Rafizi Ramli PKR telah menghina serta memperlekeh MiM dan Utusan Malaysia.Tetapi hakikatnya :-

1. Di dalam laporan berita, Pengarah Strategi PKR, Mohd Rafizi Ramli telah menyembunyikan satu fakta yang sangat penting iaitu beliau tidak menyebut 'kehilangan' Anwar Ibrahim selama 2 jam iaitu diantara 8:20 - 10:40 malam. Beliau gagal melaporkan waktu 8:20 malam (sebelum 10:40malam)

2. Disebabkan oleh Daylight Savings Time (DST) sebelum 13 Mac, maka waktu di Facebook adalah lebih awal daripada waktu twitter di Malaysia. Makanya, waktu Facebook yang didakwa oleh pemimpin egoitis PKR bernama Mohd Rafizi Ramli perlu di tambah 1 jam.

3. Oleh kerana itu, waktu di Facebook adalah 1 jam lebih awal jika dibandingkan dengan waktu standard Twitter Anwar Ibrahim pada 21 Februari. (Malaysia tidak praktiskan DST sejak 31 Disember 1981)

UNTUK PENJELASAN LEBIH LANJUT

KLIK DI SINI

KENAPA NAK PERTAHANKAN ANWAR IBRAHIM TU ???

KALAU DAH SALAH TETAP SALAH,TAK PERLU NAK TEGAKKAN BENANG YANG BASAH !!!

DIBAWAH ADALAH NAMA-NAMA YANG PERLU LIHAT VIDEO INI

1. Wan Azizah
2. Hadi Awang
3. Lim Kit Siang
4. Pakar Forensik PKR dan Kerajaan
5. NGO_NGO
6. Media
7. Pakar dari Negara Komenwel
8. Peguam Negara (Kerajaan Malaysia)
9. SUHAKAM

ANWAR IBRAHIM HARUS BERTAUBAT

5 comments:

JR said...

Sex..sex..sex..Masih tak habis-habis udara Malaysia dicemari kisah-kisah sex sepertinya pemimpin2 & blogger2 PR & BN sudah tak ada kerja lain, membincang soal-soal sex yg hanyir itu saja pada setiap hari.

Kesian Malaysia, dunia sedang mentertawakan kebodohan kita yang membiarkan rakyat terjebak dalam isu sex yang memualkan tekak itu. Tak ada sandiwara lain lagi kah nak dipentaskan oleh pemimpin2 PR & BN serta pengikut2 mereka, mencipta escapism ketika rakyat sedang bertarung dengan harga barang yang semakin melambung?

Yang pasti kini malaikat Akib tak menang tangan mencatat dosa demi dosa demi dosa demi dosa yang dicipta oleh pemimpin2 PR & BN serta blogger penyokong2 mereka . Kesiannn.....

PAS Cawangan Bukit Sentosa 2 said...

Assalam tuan blog dan penyinggah yg tak faham atau buat tak faham.
Kenapa diperbodohkan? Kalau nak perngkap Anwar kenapa kena rakam sampai habis lepastu biarkan Anwar keluar bilik?
Kenapa dah berlaku 5 minit maka pemerangkap boleh panggil polis, jais dan FRU ke tempat kejadian dan serbu.
Dahlah buat video baru kata 4 penjuru kamera tapi video hitam putihjer apa makna?
Kalau sebu kat situ dapatlah UMNO/BN malukan dan tangkap DSAI dengan bergaya sekali. Nampak sangat kan????

Anonymous said...

pas cawangan bukit sentosa memang bijak... tiada siapa yang perangkap anwar. jadi kita jangan tuduh orang cuba perangkapan anwar. kemungkinan ini pengmbarn yng disengajakan tetapi sekarang jatuh ketangan musuh politik beliau dari kalangan orang pas atau pkr sendiri yang rapat dengan anwar tujuan untuk jatuhkan anwar. tak mungkin umno sebab ks liwat anwar pun dah nazak.

pis said...

pas cawangan bukit sentosa hati nampak apa....cakap macam orang buta je!

r0 said...

Rafizi tak salah bro...
Dia mana pegang jam. And anwar pun tak salah bro pasal jam tweet tu...

Yg salah Kak Wan. SAper suruh simpan jam tangan Omega Anwar? Simpan la jam dinding ke, jam tiktok ker ape ke... Ape dah takde keje lain ke bini ni asik nak simpan jam tangan laki dier?

Org2 PR kat atas.. Bodoh... kalau BN nak jatuhkan anwar... ape kejadah nak buat isu yg sama jer. DAh lama BN boleh buat... kasik mati terus PR.. Macam singapore buat. Tapi buat ape? BN tak sebodoh PR.

 
 
Blogger Templates