Social Icons

Pages

Friday, June 17, 2011

WAJIB BACA !!! ADAKAH PERHIMPUNAN BERSIH INI DAPAT UNTUNG ATAU SEBALIKNYA ???


Nampaknya semakin hari,semakin banyak laporan polis telah di buat berkenaan BERSIH.Lebih dari 400 laporan.Adakah Himpunan BERSIH akan dihentikan ataupun di teruskan ??? saya tidak mahu menyalahkan sesiapa pun dalam isu Himpunan BERSIH ini kerana,sebelum ini laporan polis banyak tetapi Perhimpunan tetap berjalan.kepada kakitangan kementerian yang membaca Blog BADUT RAKYAT,saya harap anda beritahu kepada KDN Ataupun Mana-mana Agensi Kerajaan yang berkitan agar tegas dengan isu ini.ini bukan perhimpunan BERSIH,tapi KOTOR !!!


kenapa ramai menteri yang kata Perhimpunan KOTOR ??? Anda saksikan sendiri di mana-mana perhimpunan yang di lakukan oleh PAKATAN.adakah perhimpunan ini aman ??? adakah perhimpunan ini untung ??? memang saya akui,UMNO Dan Badan NGO pun ada membuat perhimpunan.tetapi persoalannya adakah demo itu diakhiri dengan aman atau tidak ??? ada FRU simbah gas pemedih mata ??? saya tanya 1 soalan kepada anda pembaca dari kalangan PAKATAN.apa yang anda dapat melalui Perhimpunan ini ??? ada yang di siram dengan gas pemedih mata sampai ada yang buta,ada yang kena tangkap di sumbat masuk ISA.ini adalah Pengalaman saya.ketika itu pada tahun 1998 dan zaman itu juga saya juga aktif dengan Demo Jalanan menentang kerajaan,saya juga Terpesona Dengan Anwar Ibrahim Kononnya ingin menuju Putrajaya,saya juga terpukau dengan janji manis Anwar Ibrahim untuk Rakyat.tempat yang selau ada Demo di Masjid Negara,Masjid Jamek,Dataran Merdeka.pada tahun 2000 saya mengambil keputusan untuk tidak menghadiri mana-mana Demontrasi Haram kerana saya fikir apa yang saya buat itu adalah bodoh,kita sibuk menentang kerajaan dengan demo sana demo sini lepas itu kena gas pemedih mata,yang pemimpin Atasan Pembangkang pula senang lenang.mana taknya,kalau kena tangkap,ada ker pemimpin Pembangkang nak keluarkan semua rakyat yang buat Demo dari ISA dengan segera.yang saya lihat semua lari lintang pukang dengan kereta masing-masing.

http://umno-online.com/wp-content/uploads/2010/05/HISHAMMUDDIN18.jpg

kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein,saya berharap agar Datuk tegas dalam isu Perhimpunan KOTOR ini kerana Perhimpunan ini menyusahkan semua peniaga,pemandu teksi dan pelancong yang datang Kuala Lumpur.kenapa PAKATAN tidak membuat Demo yang Kononnya Aman ini di Stadium ataupun menyerahkan Memorandum di istana di setiap negeri ??? kenapa di Kuala Lumpur ??? satu lagi persoalan yang menjadi tanda tanya adalah Polis.kenapa PAKATAN nak salahkan Polis setiap kali Perhimpunan Haram ini diadakan ???

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhaz9R3VJAITaHS6l5n2Kck66_gHHc7cN2yxzaI26loOQHifUOCktsLD4Y7p7_VFULV0zpyYhrRAfZY6BDRM9rS5IJR4dcIWmTRUeuByBpxuPABM1jrIbiUsSrziaeQpC50NdMWqV6qYEs/s400/ppsmi_news.jpg

ANAK KECIL INI JADI MANGSA,SEKIRANYA ANAK KECIL INI DI TANGKAP,APAKAH YANG AKAN TERJADI KEPADA IBU BAPANYA ???

Dalam Hal Ini Polis Tidak Bersalah Kerana Polis menjaga keamanan negara setiap kali rusuhan berlaku.Polis juga adalah tulang belakang negara selain Tentera.kenapa nak salahkan Polis ??? Ada pulak yang tunjuk berani sampai nak gigit polis.itu namanya perangai banggang.ambil contoh,barang anda kena curi,di mana anda membuat laporan ??? takkan anda membuat laporan di kedai pajak gadai ??? bila Polis buat kerja,anda salahkan Polis.kenapa benak sangat otak tu wahai juak-juak PAKATAN ??? saya ada baca portal dari Pembangkang,ada 1 e-mail pembaca dari Portal mengatakan sekiranya Perhimpunan BERSIH Berlaku,Peniaga dapat untung beribu-ribu ringgit.masalahnya,semasa perhimpunan yang di buat oleh juak-juak PAKATAN lepas-lepas adakah perhimpunan itu Aman ??? kalau anda jawab Aman,saya rasa baik anda pergi hospital dan cek balik kesihatan anda.mengikut pengalaman saya waktu Berdemo dulu,tong sampah di bakar,ATM Dipecahkan,kereta dibakar,bas terbalik.semua tu Demo Aman ker ??? kepada PAS tak perlu janji Demo BERSIH ini Aman.saya dah lalui 2 tahun,saya tahu.selepas tahun 2000 mana-mana demo yang di buat oleh Pembangkang saya jadi pemerhati.tak ada pun semua aman ???

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjT9BX57OUEPahJslarXb_t-_iRw98czYamPIwe8FZSX5Izr7JRsceWsAJ2tqnb1NeKg00CayS1b-rGfrZUlmWy2dBZ_JfAJsUAMTu2HmkyfH3i5Ppme7rf52a9Y1ZL2yovT-B4FTs34Fgl/s320/GMI+MAKCIK+PAS+KENA+TAHAN.jpg

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhiN4YLcRN9I6rAE9sIW6EYhF9BT6zOlXA5PgZ1AN_CY5UCrWyBhH585mN8JzrRdESOXlsOF0g3JkYfJilqHWPqpx6L23uS4PkDz5RPNwNT3pw0SdbKRl6xtBswfj06I8fqt15Es_vPO7I/s400/puaka21.jpg

ADAKAH ANDA SUKA DUDUK DALAM TRAK POLIS ???

BERSIH !!! Apa yang BERSIH Nya ??? Nak kata Undi POS,SPRM dah Jamin tiada Undi Pos Untuk PRU 13.itu jer sebenarnya PAKATAN nak.yang memo lain semuanya mengarut.dahlah pengerusi bukan islam.mana hala tuju PAS ??? Sepatutnya pengerusi Islam dan Melayu seperti MAT Sabu.dah kata PAS yang beria-ia nak sangat Demo BERSIH.saya tak nampak NGO beria-ia dalam hal ini.kenapa Ambiaga jadi Pengerusi ??? Adakah dia ahli Politik ??? saya lihat Mat Sabu Ni pandai Melenting,kalau nak jawab balik tergagap.kepada Saudara-Saudari dan sahabat saya dari PAS,saya harap agar anda semua pemuda dan muslimah PAS yang masih belajar,fikir beribu kali kalau anda nak buat keputusan untuk meneruskan perhimpunan ini.anda fikir tentang pelajaran anda,tak perlu nak sibuk-sibuk ikut perhimpunan.sekiranya anda lepas dari polis takper,kalau masuk ISA ??? Keluarga anda juga yang menangis nak minta Polis lepaskan anda.Kerajaan dah tanggung anda dengan memberi anda pinjaman IPTA,itupun dah cukup bagus.bayangkan anda yang pandai dan masuk universiti,tiba-tiba anda menggunakan duit anda sendiri.adakah anda rasa duit tu cukup kalau Kerajaan Tak beri pinjaman IPTA ???


INI ADALAH KISAH BENAR APA YANG BERLAKU DALAM HIDUP SAYA !!!

SEBELUM ANDA BUAT ANDA FIKIR BERIBU KALI !!!

INGAT,ANDA ADA IBU BAPA !!!

INGAT PADA PELAJARAN UNTUK MASA DEPAN !!!

JANGAN SIA-SIA KAN HIDUP ANDA DENGAN DEMO HARAM !!!

11 comments:

Anonymous said...

mesin ATM dibakar? kereta dibalik? bas dibakar?....FITNAH!!!

tunjukkan mana fakta bertulis BERSIH 2007 merosakkan harta benda awam? siapa yg mati atau tercedera?

aku ttp akan turun walaupun aku masih muda!!!

Anonymous said...

sapa yg turun BERSIH tu banggang lah..x ingat pada ma bapak kat rumah...

Anonymous said...

namer pun penulis badut.. cam anjing kurap lah bila menulis...

kami cuma minta pilihanraya yg adil.. kenapa takut??? dalam demokrasi hak rakyat utk menyatakan pendapat... perhimpunan adalah hak rakyat .. itu demokrasi bodoh...

menghalang demokrasi adalah KOMUNIS.. skrang umno lah komunnis...

umno komunis.. umno komunis..... bahalol

Anonymous said...

ai takkan tak adil lagi kot.yang hampa dapat 3 negeri dan siap pelingkop lagi tu tak adil ka.
aku dok negeri kedah apa yang ada.
ceramah pembangkang tiap2 malam.sampai dalam masjid pon ceramah politik ni apa kejadahnya.

itu la kalau selalu berceramah mengaibkan orang lain dan tidak mengambil berat tentang rakyat.

hampa pandai kata kerajaan tak tolong rakyat dan tak adil.a

aku cabaq hampa semua jika tak kerajaan tak adil,anak2 orang hamPAS dan PKR jangan buat pinjaman ptptn dan perniaga2 jangan pinjm tekun.

ini tidak kalau bab dpt pinjam duit,hampa lagi cepat dari orang kerajaan.bila tak boleh bayaq kata kerajaan zalim.buktinya dekat rumah aku pon ada.dulu siap pertikai buat apa la bina klinik 1 malaysia.lani apa jadi.bi;a sakit ja klonik tu la yang depa p dulu.

sepatutnya hampa la kena gelar anjing kurap.

Anonymous said...

Kalu kita perhatikan yang dok terjerit ,terlalak n terlolong macam orang gile tu semuanya orang
melayu bangsa asing terseyum tengok ini menampakkan yang orang melayu ni bodoh. Demokrasi lah bersihlah konon buat kerja lain lagi baik janganlah terikut2 jadi bodohhhhhhhhhhh.

Anonymous said...

Sapa nk trun tu turun laa... Jangan dh kena tgkap nnt nk salahkan kerajaan plak. Dh taw perhimpunan tu xdak permit. Sapa soh p cari pasal..

Anonymous said...

Bapak aku polis.. Ingt dia suke sgt ke nk kejar "lembu2" pakatan rakyat yang bangang sgt jd kuli DAP haprak tu. Tp dsebabkan nk jaga keamanan negara anggota polis semua dibekukan cuti... Korang semua ni mmg menyusahkan org laa..

Anonymous said...

anon 9.23pm

sape pn xkisah kalo ko nak menyalak sampai subuh..buat la demo kat dalam stadium..apasal nak berdemo kat jalan tengah kl?memang sial puak2 haramjadah ni..

Anonymous said...

Gua tak turun pon demo 1998 sbb gua tak minat nak defend individu.Bagi wa sapa yg turun adalah bodoh.Emo lebih2 je tuh.Taksub sgt dgn pemimpin.

Tapi demo Bersih 2007,Demo ISA n lain2 demo yg fight hak2 rakyat gua turun.

Mmg tipu gila ada bakar2.Gua turun demo gak tak pernah tgk pon?

Salah satu gambar kat atas tuh muka gua pon.

Boleh tgk aljazeera yg cover bersih 2007 ada kah bakar2?

Bagi la bukti sket.

Kalau boleh bagi bukti gua sanggup tak turun Bersih kali ni

Anonymous said...

apa lah bodoh sgt komen tu..faham tak yg bakar semua tu bila..masa 1998 sampai 2000 lah...bengap...atm di bakar,kereta terbalik dan semua tu gua nampak depan mata gua beb...

Anonymous said...

membuat riot dijalan raya adalah cara yang tidak bertamadun.....negara yang bangkit hasil dr cara sebegini tidak akan kekal lama....jgnlah terlalu taksub dengan parti atau individu....pilihanraya adalah cara untuk memilih pemerintah,pilihlah calon yang anda fikirkan sesuai....tapi bukan sekarang.....tunggulah waktu pilihanraya kelak....demonstrasi adalah cara yang kurang bijak....fikirkanlah.....

 
 
Blogger Templates