Social Icons

Pages

Thursday, July 07, 2011

ANWAR IBRAHIM TETAP HIDUPKAN DEMONSTRASI JALANAN ???


Pakatan Rakyat akan mengerahkan 300,000 ahlinya untuk berhimpun di Stadium Merdeka pada perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai ini.Anwar Ibrahim berkata perkara tersebut diputuskan dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat di Menara G di ibu negara petang Semalam.yang menariknya Demo Jalanan menuju ke Stadium Merdeka tetap ada walaupun YDP Agong kata Jangan buat.mereka memulakan demo haram itu seperti biasa dari sogo dan dataran merdeka sambil berjalan menuju ke stadium merdeka

"Kita mengerahkan 300,000 rakyat untuk berhimpun di Stadium Merdeka," katanya pada sidang media selepas mesyuarat tersebut.


Menurut Anwar,ramai juga ahli Pakatan yang merungut kononnya kecewa cadangan awal untuk berarak dipinda oleh BERSIH 2.0 selepas mengadap Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara .

Katanya,pihaknya kesal masih ada lagi "gerombolan" yang didakwanya seperti Kementerian Dalam Negeri yang hendak "sabotaj" persefahaman yang telah dicapai antara Seri Paduka dengan gabungan berkenaan.apa kena mengena YDP Agong dengan Kerajaan.YDP Agong nak keselamatan.ini lah dia kalau cakap menggunakan lututSelain Anwar,PKR diwakili juga oleh timbalan presidennya,Azmin Ali @ Jambunya pada mesyuarat itu.PAS pula diwakili oleh timbalan presiden Mohammad Sabu dan setiausha agung Datuk Mustafa Ali manakala DAP pula oleh pemimpin veterannya Lim Kit Siang.

Ahad lalu,Seri Paduka bertitah,dalam keghairahan berpolitik bagi menyuburkan demokrasi dalam negara,rakyat diminta tidak menjadikan tuntutan demokrasi itu membawa kemusnahan kepada negara.Tuanku Mizan juga menyeru pihak kerajaan agar melaksanakan segala amanah yang diberikan kepada rakyat secara adil dan bijaksana.Seri Paduka tidak mahu melihat negara majmuk ini berada dalam keadaan bermusuhan sesama sendiri ataupun sebahagian rakyatnya bermusuh dengan kerajaan atas apa jua alasan pun termasuk Demo jalanan yang akan menghuru hara kan keadaan.


Perhimpunan itu kononnya menuntut pembaharuan pilihan raya di negara ini yang didakwa kononnya mempunyai banyak kepincangan tetapi tuntutan pelbagai pihak terus tidak dihiraukan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia.

2 comments:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Masih berdegil nampaknya mereka dengan kehendak mereka untuk berdemo... Lepas ni tangkap aje kalau masih nak berdemo sebab tak ada permit untuk membanjiri jalanraya... Memang mereka ni terdiri dari golongan yang kurang ajar..

Anonymous said...

KATA NAJIB NAK BAGI DEMO KAT STADIUM..BOLEH CAYA KE CAKAP NAJIB?

LPS TU TAK BAGI PLAK BUAT STADIUM MERDEKA..

POLIS PLAK KATA KENA MOHON PERMIT...SETAHU AKU KAT STADIUM BEBAS SAJA, SEBAB IA TERTUTUP..

LPS TU KATA BERSIH TAK BERDAFTAR PULAK...TAK BOLEH!

LPS TU KATA TAK LEH PAKAI BAJU KUNING..TDK BOLEH!

LPS TU KATA STDIUM MERDEKA TAK LEH GUNA..TDK BOLEH..

AKU AGAK DAH, NAJIB/UMNO/POLIS MESTI SABOTAJ PUNYA.INGAT DIA IKHLAS SGT KER? TARAK LA..TAK KIRA LA AGONG DAH SETUJU KE, APA KER, DIA PEDULI APA?

TP BERSIH PUN CERDIK JUGA..TGK LAH NANTI!


NAMUN AKU RESPEK PD SEMANGAT BERSIH YG TAK MUDAH MENGALAH DAN TEBAL SEMANGAT PERJUANGAN!!!
TERUK UMNO NIH! BUSUK!

 
 
Blogger Templates