Social Icons

Pages

Thursday, July 28, 2011

TANGGUH PERBICARAAN !!! HELAH ANWAR DARI DULU !!!


TANGGUH !!! TANGGUH !!! TANGGUH !!!

SAMPAI KIAMAT PUN TAK HABIS DAA.....

Tindakan Anwar Ibrahim sekali lagi cuba menangguhkan perbicaraan kes liwatnya membuktikan helah licik Penasihat PKR itu untuk mengelak daripada membela diri di mahkamah.Ketua UMNO Bahagian Cheras,Datuk Syed Ali Alhabshee berkata,helah itu termasuk mahu mengheret Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor sebagai saksi yang sengaja dibuat untuk mengalih perhatian rakyat.

''Helah licik itu antara lain mahu menemu bual saksi sebelum beliau membela diri di mahkamah. Inilah tindakan Anwar untuk mengelak daripada membela diri.Beliau sengaja berbuat demikian untuk mengalih perhatian dengan cuba mengaitkan Perdana Menteri. Ia jelas membuktikan Anwar semakin tersepit dan cuba mencari jalan supaya perbicaraan ditangguhkan.Percubaan tersebut juga sebagai taktik Anwar untuk meraih simpati rakyat. Ini menunjukkan Penasihat PKR itu semakin takut menghadapi kenyataan,'' katanya.

KLIK DI SINI

Datuk Syed Ali Alhabshee Mengatakan,jika Anwar berani kerana benar,Anwar tidak sepatutnya cemas untuk membela diri di mahkamah bersabit kes liwat yang dihadapinya.Dalam perkembangan lain,beliau meminta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) melakukan siasatan terperinci berhubung dakwaan berpuluh nama pemilih telah didaftar dalam satu alamat yang sama.

''Kejadian seperti itu dikatakan telah berlaku di kawasan Parlimen Permatang Pauh,yang diwakili oleh Anwar.Bagaimanapun,apabila perbuatan tidak bertanggungjawab itu terbongkar, pembangkang menuduh UMNO yang melakukannya.Inilah muslihat jahat PKR dan mereka sanggup melakukan apa sahaja untuk memenangi pilihan raya,'' tambahnya.

8 comments:

AJAI62 said...

Assalam Bro

Apa lagi yang mereka ada? Penipuan, penangguhan, cakap tak serupa bikin, fitnah, mencarut, fatwa songsang dll.. Mereka akan buat seribu macam helah untuk menjatuhkan kerajaan yang ada... merusuh, revolusi dan semua kematian mahu di politikkan... Tak mustahil satu hari ni kematian mereka sendiri pun mereka nak salahkan kerajaan yang memerintah terutama UMNO...

Anonymous said...

sebenarnya dia x yah panggil PM ke apa ke..memang rakyat dah tahu..pasti tangguh...mahkamah tukang bagi tarikh tangguh jer...bukan tegas pun hakim...kalau dah mcm ni standard ..rakyat pun x percaya mahkamah dah..Mahkamah boleh excuse dgn keras dgn alasan dah terlalu bnyk kali ditangguh..mahkamah bnyk lagi kes lain nak selesaikan..Fullstop..biarlah loyar buruk dia nak kata apa...x adil ke sbb to much delay and excuse.Bila kata system perundangan lembab kata hina mahkamah..kalau dah bertahun2 kes karung kunyit jer,bukan kes bunuh...lawak lah..

hangkedee said...

Sekiranya rakyat marhaein, adakah Tuan Hakim tangguh dan tangguh berapa kali mahu tangguh da bila mau habis kes?

Anonymous said...

kesian karpal singh.kena create point utk delay d case.anyway hakim, i dare u to proceed w dis case..t'lalu bg muke.anwar byr u ke??

Anonymous said...

buhsan dgn kerenah defense counsel

Kenn said...

Kesian Saiful.... beliau berdepan dengan sistem penghakiman yang semakin sukar untuk difahami apabila sering bersidang hanya sejam dua untuk menangguh kes sebulan dua. Sudah lebih 50 kali dan 2 tahun kes berjalan dengan tertuduh giat mencari alasan untuk menangguh bukannya untuk dibicarakan.

Anonymous said...

rakyat ahkirnya akan gelakkan sistem kehakiman Malaysia.tangguh dan teruskan bg tarikh tangguh yg arif.

Anonymous said...

Harap malaikat maut tarik je nyawa dia yg asyik dok tangguh. Masa tu dia nak mintak tangguh jugak ke?

Hakim Yang Arif....bg le jugak keadilan pada Pengadu. Sampai bila mangsa nak tunggu. Bicara je, dia tu mmg nk tangguh je takut sgt masuk Sg Buloh. Heran tak takut pulak bila dijemput ke alam satu lg....

 
 
Blogger Templates