Social Icons

Pages

Tuesday, October 18, 2011

EKSKLUSIF !!! KES RABA BUAH DADA !!! APA JAWAPAN LIM GUAN ENG ???


Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng enggan mengulas laporan dalam blog pro-UMNO termasuk Badut Rakyat yang mendakwa anak lelaki seorang kenamaan di negeri itu mencabul kehormatan seorang rakan pelajar wanitanya.Sebaliknya,Lim yang juga setiausaha agung DAP mencabar Umno supaya menerbitkan dakwaan itu di akhbar-akhbar dan media milik mereka.

"Biarkan Umno menerbitkan berita itu dulu,kemudian anda boleh saksikan apa yang akan kami buat.Apa yang berlaku sekarang, mereka baling batu, sembunyi tangan. Mengapa harus saya menjawab mereka setiap kali?” soalnya pada sidang akhbar di Pulau Pinang.

Menurut Lim,beliau mempunyai tugas lain yang lebih mendesak bagi menguruskan kerajaan negeri daripada menjawap tohmahan seumpama itu.isteri Lim,Betty Chew,juga enggan mengulas dan hanya berkata,"Tolong kemukakan soalan kepada KM".sebelum ini saya dan rakan-rakan blogger telah membuka satu cerita yang memberitahu bahawa anak pemimpin tinggi politik mencabul kehormatan budak sekolah dan bagi menutup perbuatan itu,bayaran RM200,000 didakwa disogok kepada ibu bapa budak perempuan itu supaya tidak menghebohkannya dan memindahkan anak ke sekolah lain

“Dek tidak dapat menanggung malu,bapa VVIP itu telah memindahkan anak beliau ke sekolah lain.Dan perkara ini hanya diketahui oleh mereka yang terlibat sahaja dan juga pegawai-pegawai penting VVIP tersebut !!!! Siapalah VVIP negeri Pulau Pinang yang ada ilmu kira-kira dan matematik hingga dapat mengira RM100,000 untuk 1 buah dada yang diramas oleh anak lelaki beliau ???” tulis Rakan blogger,Dr MiM di novandri.blogspot dalam artikel terbaru.


Berikutan pendedahan itu,rakan-rakan blogger lain dan saya sendiri terus membuat spekulasi bahawa identi orang kenamaan yang dimaksudkan itu adalah Lim.Anak lelaki ketua menteri itu yang berusia 16 tahun itu didakwa baru-baru ini dipindahkan dari sekolah Cina Heng Ee ke Sekolah St Xavier's Institution baru-baru ini keraja masalah disiplin.Bagaimanapun pihak sekolah telah menafikan dakwaan berkenaan.

Sumber dari sekolah Heng Ee mengesahkan anak Lim memang dipindahkan ke sekolah lain dan proses dijalankan mengikut prosedur yang ditetapkan.Beliau menafikan dakwaan pemindahan ke St Xavier's Institution adalah kerana masalah disiplin seperti yang didakwa itu.

“Dia adalah seorang pengawas di sekolah dan mempunyai prestasi yang agak baik dalam bidang akademik.Kami tidak mahu dia meninggalkan sekolah ini.Malah ibu bapanya juga tidak mahu dia meninggalkan sekolah ini tetapi dia memilih untuk belajar di sekolah lain,” kata sumber yang tidak mahu identitinya didedahkan.

KENAPA TAK NAK MENGAKU NI ???

CHUA SOI LEK BOLEH MENGAKU,TAKKAN MENTERI BESAR TAK BOLEH MENGAKU ???

TAKUT HILANG JAWATAN KER ???

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Johan bin Ramli said...

Jasa Lim Guan Eng amat besar. Tak kanlah isu raba-sikit diwar-warkan... Cuba lihat sejak Lim Guan Eng jadi Menteri Besar Jambatan ke 2 rancak disiapkan hasil kebijaksanaan jurutera PKR yang siang malam memikir dan merancang. Jangkaannya 100 hari siap. Cmon, small matterlah raba-raba... PKR ikut nafsu dan nafsu tak bolehlah di panjangkan, dah dapat pun 200,000 ringgit, bukan free. Dengar cerita itulah makanan mereka dari pemimpin tertinggi, yang Islam pun sama inikan pula yang bukan Islam. Small matter.

 
 
Blogger Templates