Social Icons

Pages

Friday, November 11, 2011

PERLAKSANAAN HUDUD !!! APA YANG ANDA MEREPEK NI ANWAR IBRAHIM ???


Anwar Ibrahim semasa berdialog dengan lebih 200 pemimpin masyarakat dewan perniagaan Cina di Subang Jaya malam kelmarin,memberi jaminan bahawa undang-undang hudud yang diperjuangkan PAS tidak ada tempat dasar Pakatan Rakyat.Portal pro Anwar, Meloyakini melaporkan Ketua Umum PKR itu mengulangi pendirian bahawa Pakatan berfungsi atas dasar setiap keputusan mesti dibuat secara konsensus daripada ketiga-tiga parti komponennya dan mengikut perlembagaan persekutuan.Jika dasar itu bercanggah dengan perlembagaan persekutuan maka ia tidak akan dilaksanakan.Katanya, apabila orang bertanya tentang pendiriannya mengenai undang-undang hudud, beliau memberitahu mereka bahawa pendirian PKR dan Pakatan Rakyat adalah untuk menyokong perlembagaan persekutuan.

“Tetapi apabila orang bertanya pendirian peribadi saya sebagai seorang Muslim, ini adalah satu soalan ‘tricky’. Jika anda menjawab ‘tidak’, maka anda mati. Tetapi jika anda menjawab ‘ya’, maka tajuk berita New Straits Times esok akan menjadi ‘Anwar sokong undang-undang hudud’,” katanya.


Namun, pada 22 September lalu, portal yang sama turut melaporkan Ketua umum PKR berkata bahawa Anwar Ibrahim secara peribadi menyokong usaha kerajaan negeri Kelantan untuk melaksanakan hukum hudud kerana ia tidak melanggar hak-hak orang bukan Islam dan pentadbiran yang adil adalah dijamin.

“Buat masa ini,secara umum, pada dasarnya, saya percaya ini boleh dilaksanakan. Dalam perkara tertentu, terdapat jaminan yang jelas mengenai pentadbiran yang adil.Ia tidak dalam apa cara sekalipun mencabuli hak-hak orang bukan Islam,” kata Anwar, katanya.

ITU DIA !!!

LAIN KALI JANGAN CAKAP MEMBABI BUTA !!!

AKHIRNYA MELOYAKINI JUGA MEMBERI KENYATAAN ANDA YANG CAKAP !!!

RENUNG-RENUNGKAN

1 comment:

Anonymous said...

Biawak yang seekor ni memang bercabang-cabang lidahnya.

Apa yang nak hairankan apabila Anwar tidak begitu berani meyatakan pendiriannya tentang hudud manakala bab aqidah yang paling utamapun, dia tidak begitu jelas apabila dia menyokong fahaman agama pluralisma.

Keduanya: mengapa meletakkan nasib hudud kepada PAS dan pakatan rakyat sahaja?

Apakah hukum pemilik seluruh alam ini mesti ditentukan oleh mereka yang hanya menumpang alam dunia ini..?

Apakah umat Islam yang ahli PAS sahaja yang berhak bercakap soal hudud..? Bagaimana pula umat Islam yang lain yang tidak berparti malah tak kenal pun PAS, apakah mereka bukan Islam..?

Ketiganya: kalau aqidah dan pendirian Anwar terhadap Islam pun kelam-kabut, masalah moral yang bertentangan dengan tabiie pun masih tidak selesai, tak payahlah nak sentuh fasal Islam.

Lu sapa Anwar..?

 
 
Blogger Templates