Social Icons

Pages

Thursday, December 08, 2011

HOT NEWS !!! PAS AKUI MEMBINA SEBUAH MASJID DI KELANTAN !!! MANA MASJID YANG LAIN ???


Kerajaan PAS Kelantan mengakui hanya membina sebuah masjid,iaitu Masjid Jubli Emas Sultan Ismail Petra,di Rantau Panjang, daripada wang sendiri tanpa bantuan Kerajaan Pusat sejak mentadbir negeri itu lebih 20 tahun lepas.Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Abdul Fatah Harun berkata masjid lain di seluruh negeri dibina oleh Kerajaan Pusat.

"Masjid Jubli Emas atau lebih dikenali Masjid China yang menjadi kebanggaan PAS ini dibina dengan perbelanjaan kerajaan negeri sendiri,tanpa satu sen dari Kerajaan Pusat," katanya kepada Bernama di Rantau Panjang.

Katanya,bagi masjid mukim yang lain di seluruh negeri,kerajaan negeri hanya bertanggungjawab mengeluarkan peruntukan untuk kerja-kerja pembaikan dan pengubahsuaian.

Abdul Fatah berkata, Masjid Jubli Emas yang berharga RM9.5 juta itu dibina pada 2005 dan siap sepenuhnya pada 2009 hasil ilham Menteri Besar Kelantan,Nik Aziz,selepas melawat Beijing,China sebelum itu.


NAK TANYA SIKIT !!!

SEPATUTNYA KALAU DAH PERINTAH KELANTAN !!!

MASJID DI TANGGUNG OLEH KERAJAAN NEGERI !!!

PATUNG SLEEPING BUDHA BOLEH PULAK BUAT KAT KELANTAN YEK ???

APA CERITA NI ???

KATA NAK BUAT NEGARA KEBAJIKAN ???

RENUNG-RENUNGKAN

3 comments:

Lebai Malang said...

...itu dasar PAS Kelantan..1 masjid 1 Kelantan...1 produk 1 daerah..heheheheheh

Anonymous said...

Semua masjid yang kerajaan persekutuan buatpun,bila siap saja siapa yang kontrol?

Jadi tak perlulah depa nak bina banyak masjid.

Anonymous said...

Kita diharuskan memakmurkan masjid bukan nya berlumba lumba membina masjid bertujuan nak rembat duit projek masjid. Masjid lawa , besar pun tak da jemmah nya allah marah.

 
 
Blogger Templates