Social Icons

Pages

Sunday, February 12, 2012

BONGKAR !!! ISU PASIR !!! SUHAIMIE TERKANTOI DENGAN JAWAPANNYA !!!


PETALING JAYA : Dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR yang didakwa terbabit dalam skandal perlombongan pasir di Selangor mengaku menerima bayaran daripada Double Dignity Sdn Bhd (Double Dignity) atas kapasiti sebagai ahli lembaga pengarah syarikat berkenaan.

ADUN Sri Muda, Mat Suhaimi Shafiei mengaku menerima enam kali pembayaran elaun untuk tempoh Jun hingga Disember 2009, manakala ADUN Batu Caves, Amiruddin Shari menerima tiga kali pembayaran untuk tempoh Oktober hingga Disember 2009.Suhaimi berkata, dia dipelawa pemilik syarikat Double Dignity, Adnan Abd Mokhtar untuk menganggotai lembaga pengarah syarikat yang menumpukan aktiviti perladangan di Sabah dengan dijanjikan elaun sebanyak RM5,000 sebulan buat permulaan pada Mei 2009.

Beliau yang mengakui menyiasat syarikat itu terlebih dulu kemudian menyerahkan dokumen dan maklumat untuk menyempurnakan pelantikan sebagai lembaga pengarah pada Jun 2009 sebelum sekali lagi diminta Adnan untuk mengenal pasti calon sesuai mengisi kekosongan pada September 2009.

“Saya memperkenalkan Amiruddin yang kemudian bersetuju dilantik sebagai Lembaga Pengarah Double Dignity dengan segala butiran pelantikan diserahkan pada September 2009,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat PKR di sini, semalam.

Hadir sama,Amiruddin yang juga Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan.

Raja Petra dalam artikel yang disiarkan portal berita Malaysia Today, kelmarin mendakwa ada unsur rasuah dalam urusan mendapatkan kontrak melombong pasir antara Mat Suhaimi dengan seorang kontraktor menerusi beberapa pertemuan di Pulau Pinang dan Subang serta rakaman perbualan telefon mereka. Laporan itu juga mendakwa Mat Suhaimi meminta wang daripada kontraktor berkenaan antara 15 Ogos 2009 hingga 5 Januari 2010 antaranya RM35,000 untuk perbelanjaan Ramadan, RM10,000 untuk jamuan Hari Raya dan RM50,000 untuk kegunaan pilihan raya.

Mat Suhaimi berkata, semua bayaran diterimanya atas kapasiti sebagai lembaga pengarah kecuali RM10,000 yang diterima pada 30 September 2009 adalah sumbangan derma untuk aktiviti jamuan raya yang ditawarkan Adnan. Bagaimanapun, katanya, pemberian RM50,000 pada 5 Januari 2010 adalah pembohongan besar yang cuba memfitnah dirinya sedangkan ia pinjaman untuk membantu rakan dinamakan A yang memerlukan wang segera untuk membayar kontraktor bagi kerja ubah suai pusat asuhan kepunyaan A.

“Kali terakhir saya menghubungi Adnan ialah pada 23 Jun 2010 bagi mengembalikan pinjaman sebanyak RM50,000, tetapi Adnan tidak muncul, sebaliknya pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang datang ke pejabat pada 28 Jun 2010.

“Adnan tidak dapat dihubungi hingga kini dan wang berkenaan masih tersimpan dalam akaun syarikat milik pegawai khas saya, Azmin Karim,” katanya.

Mat Suhaimi mengecam cubaan mengaitkan fitnah itu dengan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali melalui perbualan telefon yang disiarkan Raja Petra berhubung permohonan kontrak Double Dignity yang didakwanya tidak wujud.

“Perbualan itu adalah rekaan putar belit dan diselang-seli dengan perbualan sebenar yang mungkin dirakam,” katanya. Sementara itu, Pengerusi Biro Ekonomi dan Pembangunan Usahawan Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan, mencabar Mat Suhaimi dan Amiruddin membuat laporan polis dan menyaman Raja Petra jika dakwaan tidak benar.

“Perkara ini perlu dilakukan segera bagi membuktikan mereka tidak terbabit dalam skandal rasuah pasir yang membabitkan integriti dan nama baik mereka,” katanya.

YANG MANA KENYATAAN SUHAIMIE TERKANTOI ???

JOM LIHAT DI BAWAH

“Kali terakhir saya menghubungi Adnan ialah pada 23 Jun 2010 bagi mengembalikan pinjaman sebanyak RM50,000, tetapi Adnan tidak muncul, sebaliknya pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang datang ke pejabat pada 28 Jun 2010.

“Adnan tidak dapat dihubungi hingga kini dan wang berkenaan masih tersimpan dalam akaun syarikat milik pegawai khas saya, Azmin Karim,” katanya.

TAKKAN SAMPAI SEKARANG DUIT RM50,000 TAK DI PULANGKAN ???

BIAR BETUL SUHAIMIE ???

KALAU TAK DAPAT DI HUBUNGI !!!

ADA TAK SALINAN I/C ???

ADA TAK ALAMAT RUMAH ???

KENAPA TAK PERGI RUMAH ???

JANGAN SAMAN SAYA PULAK KERANA ISU INI !!!

SAYA TANYA ANDA !!!

TAKKAN BENDA MACAM NI TAK BOLEH SETTLE CEPAT ???

RM 50,000 TU BRO !!!

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Assassin Cyber said...

Terbaik la badut. Gua nak copy artikel nie linkkan kat blog gua.

Anonymous said...

eleh. setakat 50 000 tak boleh masuk akaun orang tu ke. ke si adnan ni mmg tak ujud

Anonymous said...

masa nak terima bolih pula cari si A...tiba time bayar...tak kenal dan tak jumpa A ker?..budak tadika pun tau jawapan...budak tadika pandai bukan bodoh macam budak taska pas..budak taska pas cuma tau doa makan dan doa mandi junub je

eXception said...

Ha ha ha ha ha ha ha ha!! Aku nak gelak bila BR highlight kenyataan Suhaimi yang terkantoi itu... Lama tu bai... Ntah ke mana la RM 50 ribu tu skrg yer?? La la la la...

Anonymous said...

Penyokong tegar http://www.facebook.com/profile.php?id=1427157293

 
 
Blogger Templates