Social Icons

Pages

Saturday, March 10, 2012

HOT NEWS !!! ANAK TINGGALKAN IBU DI HOTEL BAJET !!! INI JAWAPAN SEBENAR AMIR MOHD OMAR !!!


Semalam,masyarakat yang prihatin telah mengutuk tindakan seorang anak lelaki tunggal yang meninggalkan ibunya keseorangan sejak empat hari di sebuah hotel bajet di Kuala Lumpur di youtube.Ramai yang simpati dengan tangisan si ibu berusia 66 tahun tersebut.saya pun ada juga mengeluarkan kisah ini

KLIK DI SINI

UNTUK SELANJUTNYA

Namun begitu,ada cerita lain di sebalik tindakan anaknya itu.Lelaki berkenaan,Amir Mohd Omar,berkata dia sangat menyayangi ibunya dan tidak akan tergamak membuang ibu dari hidupnya.

Menurut Harian Metro, dia ada sebab tersendiri atas tindakannya itu.

LIHAT KENYATAAN DI BAWAH

KUALA LUMPUR : “Emak saya bang,takkan saya tak sayang.Apapun yang berlaku,sebagai anak saya mohon ampun dan maaf dengan apa yang terjadi.Hanya Tuhan yang tahu perasaan saya ketika ini,saya harap mak memahaminya,” kata Amir Mohd Omar,27,anak Faridah Maulud,ibu yang ditinggalkan di sebuah hotel bajet di sini sejak 3 Mac lalu.

“Saya buntu dan seperti tenggelam punca kerana dalam hati tidak terlintas langsung untuk menyusahkan ibu seperti itu.Kejadian ini menyebabkan saya dihubungi sanak-saudara yang selama ini tidak tahu kedudukan sebenar saya walaupun sudah lima tahun menetap dan bekerja di ibu negara.Ada yang memberikan reaksi positif dan ada yang menyalahkan saya sebagai punca semua ini berlaku.

“Namun,saya buat begini kerana sayangkan mak dan mahu dia selesa.Kalau mampu,sudah tentu saya tempatkan dia di rumah sendiri kerana selama ini kami berkongsi susah dan senang,” katanya ketika bersetuju bertemu wakil Harian Metro selepas beberapa kali dihubungi,semalam.


pegawai JKM dan kakitangan hotel mengangkat Faridah untuk dibawa masuk ke dalam van, semalam.

SAYANGI LAH IBU ANDA SEMASA BELIAU BERADA DI MUKA BUMI INI !!!

TANPA IBU ANDA SIAPA LAH ANDA !!!

RENUNG-RENUNGKAN

5 comments:

Unknown said...

Jawapan yg x memuaskan. Sama mcm jawapan Anwar kes sokong keselamatan Israel..

NURUL IZZAH TABUR FITNAH DI BUKIT GASING? Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anak Yatim said...

Kita tidak tahu masalah sebenar anak muda ni..kepalanya buntu untuk mencari wang membayar hotel..nak cari bilik sewa/rumah , nak tumpang kawan nanti menyusahkan..nak serah pada Jbt Kebajikan dia sayang mak ... kalau dia dah berkahwin isteri tak suka mertua..mungkin sekurang kurang tinggal kat hotel ni maknye selesa walaupun dia sengsara..itu lebih elok dari ditinggalkan di hentian bas..kalau kita berniat baik/ikhlas dengan ibu pasti ada jalan penyelesaian yang Allah berikan contoh walaupun dia tak nak tapi sekarang ibunya terjaga...cuba kalau dia biarkan ibunya bersendirian dikg ada orang kesah..wallahualam..bagi Adi Kencana tak kena batang hidung sendiri memang tak boleh terima...ini Kuala Lumpur semuanya duit, kawan pun boleh jadi musuh..

Anonymous said...

Smlm pun sy dah kata dapat dosa free je siapa yg kutuk budak tu. Sy dapat rasakan mesti budak tu ada masalah. Memang tak logik dia saja2 nak tinggalkan mak dia sebab dia bawa mak dia dari kampung dan dia tak pun tinggalkan mak dia dirumah orang2 tua selama ni. Itu tandanya dia sangat sayangkan emak dia. Hilang punca tu maknanya takde duit nak bayar sewa hotel satu hari rm60. Sy doakan segala urusan dua beranak ini dipermudahkan oleh Allah...Dia maha mengetahui.

Anonymous said...

tapi itu bukan cara yang terbaik untuk tunjuk rasa syg kat mak..,biar mak terlantar sorg2..,xdatg jengok...kalau sayang..,anak xsepatotnye biarkan mak merana sorg2..,x terurus..,menangis..,hulang punca bukan alasan untuk seorang anak tinggalkan ibunye...dulu mak kita walau susah..,xkan pernah dia tinggalkan kita sorg2..,xboleh terima bila tengok wajah maknye menangis..sedih sangat..

Anonymous said...

I like the helpful info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here regularly.
I am quite certain I'll learn plenty of new stuff right here! Best of luck for the next!
Also see my page :: last minute hotel kust nederland

 
 
Blogger Templates