Social Icons

Pages

Monday, April 16, 2012

HOT NEWS !!! ADAM MAHASEWEL BERDEMO SAMBIL LALOK ??? BIAR BETUL ???



Blog medan info kita menyiarkan dua keping foto mahasiswa UPSI yang digantung pengajiannya berdemo di Dataran Merdeka,14 April.


Hakikatnya,SMM (Solidariti Mahasiswa Mahasiswa) gagal mendapat sasaran bilangan siswa sepertimana yang diwar-warkan sebelum ini.

Kenapa SMM gagal mendapat sasaran pengikut ?

Blog suarapakatanrakyat meletakkan faktor kegagalan itu berpunca daripada Adam Adli.

Namun,tidak ramai yang tahu tentang politiking dalaman gerakan pelajar haram itu, terutama berkenaan kemelut dalaman,persaingan di antara NGO-NGO di bawah naungan SMM dan ‘Who Hijacked SMM‘ sejak tahun 2011.

SMM asalnya ditubuhkan pada tahun 2002 oleh GAMIS (Gabungan Mahasiswa Islam Semenanjung) yang disebut-sebut di bawah restu Dewan Pemuda PAS, kini telah dihijacked oleh tokoh politik tertentu untuk kepentingan politik peribadinya.

“SMM ditubuhkan pada tahun 2002 dan pengerusi pertamanya ialah Mohd Khairol Anwar Mat Zuki juga merupakan Presiden Gamis pada masa itu. SMM hanya bergerak atas muafakat bersama, bukan bergerak atas identiti sendiri dan bagi saya sepatutnya presiden Gamis merupakan pengerusi SMM ataupun bersepakat antara front-front ini bagi memutuskan mana-mana presiden lain sama ada presiden Dema, presiden Kami atau presiden PKPIM.Bagi memastikan SMM ini bergerak atas permuafakatan bersama bukannya satu identiti yang lain atau pertubuhan yang berbeza seperti mana yang terjadi pada ketika ini.

“Saya melihat penggunaan nama SMM sekarang ini sudah dikhianati oleh individu dan kumpulan tertentu.Sepatutnya tidak boleh menggunakan nama SMM jika salah satu front gabungan tidak setuju”, kata Mohd Yusof Hadhari,bekas Ketua Penerangan Gamis.-AIDC

INI LAH PERKARA SEBENARYA BERLAKU !!!

INI PUN SALAH UMNO JUGA KER ???

LEBIH BAIK BELAJAR !!!

LEPAS KERJA LANTAK LAH NAK POLITIK PUN !!!

KATA MAHASEWEL TAKKAN ADA PEMIMPIN POLITIK DALAM DEMO !!!

TENGOK APA DAH JADI ???

TIAN CHUA DAN NURUL IZZAH TU BUKAN AHLI POLITIK KER ???

ADAKAH PTPTN PATUT DI MANSUH KAN ???

ATAU DI PERBAIKI ???

APA KATA ANDA ???

RENUNG-RENUNGKAN

4 comments:

Abang Tajudin said...

UMNO perlu jawab kenapa mudah2 hapuskan hutang Tajudin 500juta???
Otai2 UMNO kena tipu ker??ataupun boboh..

Anonymous said...

Abang Tajudin,lu ada bukti ker? ckp dgn air liur bolehlah bro... siapa suruh pinjam PTPTN.bayarlah balik bro,bukan susah pun,lu ni nak kencinglahhhh...sbb tu mahasiswa kat malaysia ni kena pandai belajar,kan senang dapat PTPTN yg x perlu bayar hutang.mahasewel saja nak minta lupuskan semua ni sbb lari bayar hutang jer.

Anonymous said...

ko dulu ade pinjam PTPTN x??
ko na ke pinjam 40 000 bayar 60 000...tu kan riba...org yg bayar n org yg ambik riba due2 dosa bro..
cemano tu..hehe lg satu gamba tu org tu snap gamba mase die nga kelip mate dan2 cakap lalok..fitnah tu..haish...riba,fitnah...banyak sgt da tu dose kite..

Anonymous said...

betul tu bro...seringan2 dosa riba' ni adalah menyamai dengan perbuatan zina dengan ibu kandung sendiri..UMNO ni tak pernah dengar khutbah jumaat agaknye...

 
 
Blogger Templates